Sales Analysis - Excel Export

  1. Setati optiunile de listare si criteriile de selectie:

    1.1. Perioada - alegeti una din optiunile disponibile pentru campul Perioada sau completati campurile Data Inceput si Data Sfarsit (implicit This Month).

    La completarea directa a campurilor Data Inceput si Data Sfarsit, in campul Perioada se va propune automat optiunea Custom Values.

    Campul Tip Data permite listarea raportului dupa Data Efectiva sau Data Document (implicit Data Efectiva).

    1.2. Optiuni Afisare:

    • Moneda - raportul poate fi listat in oricare din monedele disponibile in Financial -> Definitii Generale -> Monede (implicit Moneda de Baza):

      • Pentru Moneda de Referinta / Moneda de Consolidare se preiau valorile calculate in cele doua monede la momentul inregistrarii documentelor, la cursul din document;

      • Pentru Alte Monede se calculeaza la ultimul curs disponibil din perioada selectata.

    • Curs - completati pentru listarea in alta moneda decat moneda de baza, la cursul de conversie dorit;

    • Evidentiaza cu Rosu Liniile cu Venit <= Costuri - (implicit Da), pentru marcarea cu culoarea rosie a vanzarile ce au venitul mai mic sau egal decat costurile;

    1.3. Dimensiuni:

    • Dimensiuni Management - bifati dimensiunile de management la nivelul carora se doreste a fi listat raportul: Business Unit - nume, Business Unit - cod, Fond - nume, Fond - cod, Profit Center - nume, Profit Center - cod, Linie de Business - nume, Linie de Business - cod;

    • Dimensiuni Produs - bifati dimensiunile specifice produsului: Grupa - nume, Grupa - cod, Subgrupa - nume, Subgrupa - cod, Tip Produs, Produs - nume, Produs - cod;

    • Dimensiuni Stoc - bifati dimensiunile specifice stocului: Gestiune - nume, Gestiune - cod, Furnizor - nume, Furnizor - cod, Lot Intern, Lot Extern, Serie, UM Vanzare - nume, UM Vanzare - cod, UM Stoc - nume, UM Stoc - cod;

    • Dimensiuni Financiar - bifati dimensiunile financiare: Zona Cheltuiala - nume, Zona Cheltuiala - cod, Obiect de Cost - nume, Obiect de Cost - cod, Comanda de Lucru, Cont Stoc - nume, Cont Stoc - cod, Cont Descarcare - nume, Cont Descarcare - cod;

    • Dimensiuni Structura de Vanzari - bifati dimensiunile specifice structurii de vanzari: Magazin - nume, Magazin - cod, Responsabil - nume, Responsabil - cod, Organizatie de Vanzari - nume, Organizatie de Vanzari - cod, Canal de Distributie - nume, Canal de Distributie - cod, Divizie - nume, Divizie - cod, Agent - nume, Agent - cod, Proiect - nume, Proiect - cod;

    • Dimensiuni Client - bifati dimensiunile de client: Grupa Client - nume, Grupa Client - cod, Industrie - nume, Industrie - cod, Client Facturare - nume, Client Facturare - cod, Client Livrare - nume, Client Livrare - cod, Comanda Client (Nr. Intern);

    • Dimensiuni Arie Geografica - bifati dimensiunile specifice ariei geografice: Zona Economica - nume, Zona Economica - cod, Tara - nume, Tara - cod, Judet - nume, Judet - cod, Localitate - nume, Localitate - cod;

    • Dimensiuni Document - bifati dimensiunile specifice documentului: Tip Document - nume, Tip Document - cod, Document (serie, numar, data), Moneda Document - nume, Moneda Document - cod, Conditii de Plata - nume, Conditii de Plata - cod, Mod de Plata - nume, Mod de Plata - cod, Mod de Livrare - nume, Mod de Livrare - cod;

    • Dimensiuni ABC Zona Cheltuiala - bifati codurile si/sau denumirile structurilor ABC specifice Zonei de Cheltuiala;

    • Dimensiuni ABC Obiect de Cost - bifati codurile si/sau denumirile structurilor ABC specifice Obiectului de Cost;

    • Dimensiuni Timp - bifati dimensiunile de timp: An, Semestru, Trimestru, Luna, Ziua din Luna, Ziua din Saptamana.

    1.4. Optiuni Analiza:

    • Coloane Valori - bifati coloanele ce se doresc a fi afisate in raport:

      • Vanzari (implicit);

      • Venit (implicit);

      • TVA (implicit);

      • Costuri (implicit);

      • Adaos (implicit);

      • %Adaos (implicit);

      • Pret cu TVA;

      • Pret fara TVA;

      • TVA Unitate;

      • Cost Mediu;

      • Adaos Mediu;

      • Discount Total;

      • Discount Venit;

      • Discount TVA;

      • Discount Valoric Total;

      • Discount Valoric Venit;

      • Discount Valoric TVA;

      • Discount Volum Total;

      • Discount Volum Venit;

      • Discount Volum TVA.

    • Analiza Q in UM - alegeti unitatea de masura a cantitatii, pentru articolele ce au transformari de unitati de masura (implicit Vanzare).

    • Lista de Costuri pentru Serviciile Vandute - pentru analiza vanzarilor tinand cont de costurile serviciilor vandute definiti in Logistics -> Vanzari & Retail -> Setari -> Costuri Standard lista de costuri pentru serviciile vandute. Aceasta trebuie sa fie validata si in perioada de activitate la data listarii raportului.

    1.5. Exceptii:

    • Venit <=Costuri - bifati pentru filtrarea vanzarilor ce au venitul mai mic sau egal decat costul, in functie de dimensiunile alese;

    • %Adaos <=: - completati pentru filtrarea vanzarilor ce au adaosul mai mic sau egal decat valoarea completata;

    • %Adaos >=: - completati pentru filtrarea vanzarilor ce au adaosul mai mare sau egal decat valoarea completata.

    1.6. Filtre Management - alegeti dimensiunile de management pentru care se doresc a fi aplicate filtre: Business Unit, Fond, Profit Center, Linie de Business.

    1.7. Filtre Produs - alegeti optiunile de filtrare a datelor pentru listarea raportului cu dimensiune pe produs: Grupa, Subgrupa, Tip Produs, Articol, Serviciu.

    1.8. Filtre Stoc - alegeti optiunile de filtrare pentru informatiile de stoc: Gestiuni, Furnizor, Lot Intern, Lot Extern, Serie, UM Stoc, UM Vanzare.

    1.9. Filtre Financiar - alegeti optiunile de filtrare pentru informatiile financiare: Zona Cheltuiala/Venit, Obiect de Cost/Venit, Comanda de Lucru, Cont de Stoc, Cont de Descarcare din Gestiune.

    1.10. Filtre Structura de Vanzari - alegeti optiunile de filtrare pentru informatiile ce tin de structura de vanzari: Magazin, Responsabil Vanzari, Organizatie de Vanzari, Canal de Distributie, Divizie, Agent, Proiect.

    1.11. Filtre Client - alegeti optiunile de filtrare pentru informatiile de client: Grupa Client, Industrie, Client Facturare, Client Livrare, Comanda Client (Nr. Intern), Comanda Client (Nr. Extern).

    1.12. Filtre Arii Geografice - alegeti optiunile de filtrare pentru aria geografica: Zona Economica, Tara, Judet, Localitate.

    1.13. Filtre Document - alegeti optiunile de filtrare pentru informatiile aferente documentelor de vanzare: Tip Document, Zona de Facturare, Document, Serie Document, Numar Document >=, Numar Document <=, Moneda Document, Conditii de Plata, Mod de Plata, Mod de Livrare, Tranzactii Validate.

    1.14. Filtre ABC Zona Cheltuiala/Venit - alegeti optiunile de filtrare pentru structura ABC dezvoltata la nivel de Zona de Cheltuiala/Venit.

    1.15. Filtre ABC Obiect de Cost/Venit - alegeti optiunile de filtrare pentru structura ABC dezvoltata la nivel de Obiect de Cost/Venit.

    1.16. Filtre Timp - completati campurile de filtrare pentru timp: An, Semestru, Trimestru, Luna, Ziua din Luna, Ziua din Saptamana.

    1.17. Salveaza Selectia - raportul permite salvarea unei selectii pentru utilizarea ulterioara a acesteia.

    • Salvare Selectie - bifati pentru salvarea selectiei de mai sus;

    • Tip Selectie:

      • Personala - pentru salvarea selectiei la nivel de utilizator (disponibila doar pentru utilizatorul care realizeaza salvarea);

      • Generala - pentru salvarea selectiei la nivel de firma (disponibila pentru toti utilizatorii firmei).

    • Nume Selectie - denumirea selectiei salvate anterior, pentru listarea ulterioara. Salvarea unei selectii cu numele unei salvari existente deja, suprascrie prima salvare.

    Dupa salvarea selectiei si revenirea in raport, aceasta va fi disponibila pentru listare, in zona Executa Selectie Salvata, in campul Selectie Implicita.

  2. Alegeti tipul raportului XLS/XLSX si apasati butonul Start Report. Deschideti fisierul Excel descarcat.