Generare si gestionare token digital (prerechizite pentru Upload, Upload selectie, Import Facturi)

1. Creare profil OauthAPI ANAF. (element de securitate - atributie client)

Se creeaza cont in SPV ANAF persoana fizica - DEZVOLTATORI APLICATII -, conform procedura inregistrare pentru API-uri.

image21

In cazul in care exista cont se efectueaza autentificarea in SPV la adresa https://pfinternet.anaf.ro/my.policy si se trece la pasul 2. La fiecare autentificare este necesara introducerea codului de siguranta trimis automat pe adresa de e-mail asociata contului.

image17

2. Editare profil Oauth in SPV ANAF. (element de securitate - atributie client)

Se pot adauga maxim 5 profiluri, iar fiecare profil are 3 campuri obligatorii:

  • Denumire aplicatie: reprezinta o denumire generica, poate fi introdusa orice denumire fara a utiliza caracterul spatiu: EmsysERP, … Profil1, Profil2.

  • Callback URL: reprezinta adresa de autentificare din Emsys in format https://erp.companie.ro/CONSOLE_ERP/EFacturaRedirect.mk sau https://erp.companie.ro:<port>/CONSOLE_ERP/EFacturaRedirect.mk, unde erp.companie.ro reprezinta adresa de conectare la aplicatia Emsys si <port> portul de conectare. Va trebui ca adresa erp.companie.ro:<port> sa fie accesibila din Internet de catre serverele ANAF, respectiv sa fie permis accesul la aplicatie dinspre clasele de adrese IP ale ANAF.

Sunt acceptate doar adrese cu protocolul SSL activat (https), informati departamentul IT pentru inregistrare si activare protocol SSL. Clientii care au serverul ERP local trebuie sa isi achizitioneze propriul certificat SSL in vederea incarcarii acestuia in Consola Docker. Mai multe detalii cu privire la instalarea certificatului in Consola Docker: https://docs.emsys.ro/docker/docker_router/SetariAvansate/InstalareCertificatSSL.html

  • Serviciu: se aleg ambele variante E-Factura si E-Transport.

image19

Se apasa Generare Client ID si se asteapta pana cand sunt generate Client ID si Client Secret.

3. Configurare E-Factura in CONSOLE_ERP si generare certificat digital valabil 3 luni.

  • Se acceseaza adresa https://erp.companie.ro/CONSOLE_ERP, dupa atentificare se merge pe tab Servicii ANAF, se selecteaza TIP TOKEN: Toate si se apasa Generare token.

  • Se va deschide o fereastra in care se completeaza informatiile generate in SPV ANAF: CLient ID, Client Secret, Callback url, restul campurilor vor fi completate automat.

image20

  • Se introduce token-ul fizic in calculator

  • Se apasa butonul Initializare token cu semnatura digitala si va fi solicitat codul PIN al token-ului fizic, moment in care va fi generat token-ul si vor devenii active butoanele Regenerare token si Test Token. Din acest moment se poate ectua transferul direct din functia 2.90 Servicii ANAF / E-Factura a fisierelor XML catre SPV ANAF

Token-ul generat are valabilitate 3 luni, iar in cazul in care acesta expira se va apasa Regenerare token pentru a genera o noua data de expirare valabila 3 luni, actiune ce se poate realiza fara token fizic conectat.

Dupa finalizare configurare noua adresa de conectare in Emsys va fi de forma https://erp.companie.ro/app sau https://erp.companie.ro:<port>/app