Transfer vanzari si incasari

Preluare Vanzari din POS

Preluarea vanzarilor din POS este procedura prin care vanzarile efectuate in aplicatia de EMSYS POS sunt preluate in sistemul EMSYS ERP. Aceasta preluare are ca efect generarea unui document de iesire din gestiune (Dispozitie de Livrare din Magazin) si a unui document de vanzare (Bon Fiscal din Magazin) pentru vanzarile preluate la o rulare a programului de preluare.

  1. Selectati perioada fiscala corespunzatoare datei pentru care se face preluarea vanzarilor din POS.

  2. Alegeti LogisticsVanzari & RetailRetailsectiunea POSPreluare vanzari din POS.

  3. Pe tab-ul Preluare vanzari din POS, completati:

    • Data Preluare Tranzactii: se completeaza data cand s-au efectuat vanzarile pe care doriti sa le preluati;

    • Simulare: bifati acest camp daca doriti sa faceti doar o simulare a preluarii. In acest caz rezultatul executiei programului va fi un raport cu rezultatele ce se vor obtine daca se preiau vanzarile fara a se inregistra iesirea din stoc si implicit vanzarea in EMSYS ERP;

    • Tranzactii POS / Preluare: Toate/ NR. / Un bon / Interval;

    • Cod Doc. DL: codul documentului de livrare;

    • Cod Doc. Bon Consum: codul bonului de consum;

    • Registre: Registrele de Contabilitate;

    • Magazin: se selecteaza magazinului;

    • Client: introduceti codul de client pentru care se vor inregistra in EMSYS ERP vanzarile din POS preluate. Acest cod trebuie sa existe in lista de clienti din EMSYS ERP;

    • Comanda: numarul de comanda client pentru care se vor inregistra vanzarile din POS. Aceasta comanda trebuie sa existe in lista de comenzi client aprobate.

  4. Actionati butonul Start.

Prin actionarea butonului Start se lanseaza procedura de prelucrare a vanzarilor din POS. Daca nu a fost bifat campul Simulare si nu sunt incompatibilitati intre tranzactiile de vanzari din POS si informatiile inregistrate in EMSYS ERP, se va genera un document de iesire din gestiune si un document de vanzare pentru vanzarile preluate. Rezultatul executiei procedurii de preluare este scris intr-un fisier care se va descarca de pe tab-ul MESAJE PRELUARE VANZARI DIN POS, acesta se regaseste in partea stanga sus a ecranului.

Programul afiseaza eroare daca sunt preluate vanzari din POS pentru articole care nu sunt definite in nomenclator, nu sunt in perioada de activitate sau valoarea campului Stare nu este Activ.

Pentru articolele pentru care programul afiseaza eroare, va trebui sa faceti urmatoarele modificari / configurari:

  • daca articolul este corect, acesta trebuie adaugat in nomenclator;

  • va trebui modificata perioada de activitate, daca aceasta este mai mica decat perioada de la care articolul va fi folosit;

  • campul Stare trebuie sa fie egal ACTIV.

Actualizare cod articole preluare

Pentru actualizarea codurilor articolelor preluate pe bonuri procedati astfel:

  1. Alegeti LogisticsVanzari & RetailRetailsectiunea POSActualizare Cod Articol Preluare;

  2. Selectati articolul care trebuie preluat cu alt cod;

  3. Actionati butonul Modifica din partea dreapta jos, iar in campul Cod Articol Preluare treceti noul cod.

La o noua lansare a procedurii de preluare vanzari din POS in locul articolului initial, se va scoate din stoc si se va inregistra vanzare pe articolul completat in campul Cod Articol Preluare.

Transfer incasari din POS agregat pe magazin

Incasarile efectuate la POS pot fi transferate si agregate in Cash Management si in Contabilitate. Astfel in loc sa avem incasarile si operatiile de numerar ale fiecarui casier in contul de casa corespunzator acestuia, se poate avea o singura pozitie intr-un cont de casa centrala cu sinteza activitatii casierilor pe fiecare magazin (la nivelul unei zile) si o singura nota contabila centralizata in care sumele sunt agregate pe fiecare client si cont contabil.

Pentru realizarea transferului:

  1. Alegeti LogisticsVanzari & RetailRetailsectiunea POSTransfer incasari din POS agregat pe magazin.

  2. Pe interfata puteti selecta urmatoarele:

    • posibilitatea de a transfera un magazin/ o cantina;

    • posibilitatea de a transfera o anumita zi sau o perioada. In cazul in care transferam o zi anume putem selecta data de depunere a sumelor in contul de casa centrala. Pentru transferul de perioada depunerea de numerar se va face in aceeasi zi;

    • numele responsabilului care gestioneaza depunerea de numerar;

    • posibilitatea de a genera nota contabila numai cu operatiunile de numerar sau si cu celelalte forme de incasare.

Dupa accesarea butonului Start programul verifica consistenta definitiilor facute, verifica pentru consistenta activitatea anterioara a fiecarui cont, genereaza intrarea de numerar in contul de casa centrala cu incasarile de numerar insumate si incearca refacerea consistentei soldului la contul de casa centrala.

Programul parcurge pentru fiecare cantina/magazin, in fiecare zi (conform selectiei) incasarile efectuate pe fiecare POS ce prezinta activitate si genereaza intrarea de numerar. Este necesara consultarea raportului, deoarece aici sunt jurnalizate toate actiunile, inclusiv cele de eroare sau inconsistente. Se pot vizualiza informatiile despre nota contabila selectand tranzactia de depunere numerar si folosind butonul Ev. Actiuni.

Notă

Propunerea de contare se genereaza in registre la efectuarea transferului. Tranzactia de depunere numerar va avea stare POSTAT.

Anulare transfer Incasari din POS agregat pe magazin

Permite anularea transferului incasarilor din POS. Pentru a putea realiza acest lucru trebuie mai intai sa se stearga operatiunea/operatiunile contabile generate in registrul de contabilitate.

  1. Alegeti LogisticsVanzari & RetailRetailsectiunea POSAnulare transfer Incasari din POS agregat pe magazin.

    • se selecteaza ordinul pe care dorim sa-l anulam.

  2. Se actioneaza butonul Start.

Notă

Numarul chitantelor se genereaza automat. Nu recomandam stergerea transferului pentru zilele anterioare.

Vizualizare Bonuri din POS

Permite vizualizarea bonurilor la nivel de zi, detaliate pe magazin, casier, POS, tipuri de incasari etc.

  1. Alegeti LogisticsVanzari & RetailRetailsectiunea POSVizualizare Bonuri din POS.

  2. Ecranul este impartit in 2 sectiuni:

    • in partea stanga se regasesc criteriile de selectie necesare identificarii bonurilor;

    • in partea dreapta sunt afisate bonurile:

      • in sectiunea Vanzari sunt afisate produsele vandute;

      • in sectiunea Incasari se afiseaza modul de plata.

Anulare/Reconfirmare bonuri din POS

In cazul in care nu s-a listat un bon sau clientul renunta la achizitia produselor finire exista posibilitatea anularii bonului fiscal daca nu au fost preluate vanzarile.

1.Alegeti LogisticsVanzari & RetailRetailsectiunea POSAnulare/Reconfirmare bonuri din POS.

  1. Ecranul este impartit in 2 sectiuni:

    • in partea stanga se regasesc criteriile de selectie necesare identificarii bonurilor;

    • in partea dreapta sunt afisate bonurile:

      • in sectiunea Vanzari sunt afisate produsele vandute;

      • in sectiunea Incasari se afiseaza modul de plata.

Actiunea de anulare bonuri din POS este reversibila, existand posibilitatea reconfirmarii bonului din POS actionand butonul Reconfirmare Bon din POS.

Functiunea permite anularea bonurilor aflate in starea DESCHIS doar in cazul in care pe bonurile respective nu sunt realizate deja vanzari / incasari.