Comanda Client

Scop

Inregistrarea cerintelor de la client ca si comanda client.

Procedura

  1. Apelati functia Logistics->Vanzari & Retail->Sales->Comenzi Clienti apasand butonul image0 Arata .

  2. Apelati butonul image1 din partea de jos a ecranului si completati ecranul Informatii cu date referitoare la:

  • Data - data de inceput a comenzii;

  • Client - se apeleaza tasta F1 sau butonul image2 pentru cautarea clientului in nomenclatorul de parteneri;

  • Responsabil - ADMINISTRATOR ( se selecteaza cu ajutorul tastei F1 sau se apasa butonul image2);

  • Organizatie - se seteaza automat de sistem in functie de drepturie de acces ale utilizatorului si reprezinta punctul de lucru din cadrul organizatiei;

  • Canal - codul canalului de distributie;

  • Divizie - codul diviziei prin care se efectueaza livrarea. Se alege N/A daca nu a fost configurat;

  • Agent - codul agentului de vanzari care se ocupa de comanda curenta. Se alege N/A daca nu a fost configurat;

  • Proiect - codul proiectului asociat cu comanda curenta. Se alege N/A daca nu a fost configurat;

  • Conditii de plata - se propun din nomenclatorul de parteneri; in cazul in care partenerul nu are setat codul de conditii de plata, se selecteaza prin apelarea tastei F1 sau se apasa image2 . In functie de acest atribut se genereaza data scadentei pentru factura respectiva.

  1. Finalizati introducerea antetului comenzii de cumparare apasand butonul image10 .

  2. Pe tab Specificatie apelati butonul image3 Adaugare si completati informatiile:

  • Tip - S (Serviciu);

  • Serviciu - apelati tasta F1 sau butonul image2 si culegeti codul serviciului care se vinde;

  • se apasa in campul Extensie in cazul in care pe factura respectiva trebuie sa apara anumite informatii (textul care apare pe factura);

  • Q – completati cantitatea vanduta din serviciul respectiv;

  • Pret – completati pretul de vanzare fara tva;

Se selecteaza obiectul de cost corespunzator daca informatiile nu corespund cu cele propuse din Nomenclator Servicii:

  • Zona – se selecteaza zona din care se vinde serviciul respectiv;

  • Purtator - se selecteaza purtatorul de venit;

  1. Finalizati detalierea pentru fiecare serviciu apasand butonul image17 Salvare .

  2. Verificati informatiile introduse si finalizati prin apelarea butoanelor image4 Confirmare si image5 Aprobare.

  3. Comanda se poate lista apeland butoanele image6 si image7 .

image12Atentie

  • O comanda (contract client) cu starea Aprobata se poate redeschide prin apelarea butoanelor image17 Redeschidere si image18 Anulare Confirmare .

  • Se poate apela butonul image6 - image19 pentru a vizualiza si / sau a lista un raport privind derularea contractului.