Prezentare Platforma EMSYS

Incepand cu Versiunea 8, Platforma EMSYS pune la dispozitia utilizatorilor o interfata noua, intuitiva si care faciliteaza procesarea tranzactiilor pe orice tip de Device sau Browser.

Ecran Principal

Ecranul principal contine urmatoarele elemente:

A. Antet Ecran Principal

image1


image2 - Profil: optiunea permite selectarea unui Profil de Lucru.

  • Unui Utilizator i se pot asocia unul sau mai multe Profiluri.

  • Un Profil este alcatuit dintr-o multime de Functii raportate la un nivel de Responsabilitate (Business Unit).

  • Utilizatorul poate trece in acest ecran de la un profil la altul fara a parasi platforma. De exemplu, un Utilizator intr-o Organizatie departamentala sau holding, poate procesa pe un Profil tranzactii doar la sediul central, iar pe alt profil poate raporta la nivel de Holding.

image3 - Limba: optiunea permite selectarea Limbii de Comunicatie fara a parasi Platforma.

image4 - Workflow: optiunea permite accesul la componenta BPM pentru aprobarea Proceselor din Organizatie, direct din Platforma EMSYS.

image5 - Despre: Fereastra contine informatii despre Producatorul Platformei si Versiunea instalata.

image6 - Notificari Utilizatori: Fereastra contine Notificati pentru Operatii programate de Utilizator. Ex.: Rapoarte etc.

image7 - Logout: este indicat pentru parasirea Platformei EMSYS.

image8 - Refresh: optiunea permite actualizarea Arborelui de Functii cu noile modificari.

image9 - Cod Functie: optiunea permite afisarea sau ascunderea codului Functiilor din Arbore.

image10 - Schimbare Parola: optiunea ofera Utilizatorului posibilitatea schimbarii parolei de acces in Platforma EMSYS.

In fereastra de schimbare parola se completeaza campurile Parola Veche, Parola Noua, Confirmati Parola (Noua) si se apasa butonul Ok pentru salvarea modificarii.

Nota: Utilizatorul poate lucra in continuare dupa schimbarea parolei. Noua parola va fi solicitata la urmatoarea autentificare in Platforma EMSYS.

image11 - Preferinte: optiunea permite Utilizatorului actualizarea urmatoarelor configurari: Limba, Format Data, Format Ora, Separator zecimale, Separator mii, Fus Orar. Modificarile se aplica dupa apasarea butonului Ok.

image12 - Perioada Fiscala: optiunea permite selectarea Perioadei Fiscale pentru inregistrarea Tranzactiilor cu efect contabil.

image13 - Luna Salarii: optiunea permite selectarea Perioadei de Salarii pe care se lucreaza.

image14 / image15 - Vizualizare Tip Arbore: optiunea permite afisarea Functiilor sub forma de Arbore (Clasic) sau sub forma de Carduri.

image16 - Functii Favorite: optiunea permite vizualizarea Functiilor Favorite salvate de Utilizator. Intoarcerea in Arborele de Functii principal se realizeaza cu butonul image17 (Inchidere pagina Functii Favorite).

Pentru salvarea unei Functii Favorite, se identifica in Arbore card-ul aferent Functiei si se bifeaza optiunea image18.

image19 - Functii Recente: optiunea permite vizualizarea ultimelor Functii accesate ordonate cronologic descrescator in ordinea accesarii. Intoarcerea in Arborele de Functii principal se realizeaza cu butonul image17 (Inchidere pagina Functii Recente).

Functiile Recente sunt salvate automat de catre sistem la accesarea acestora.

image20 - Cautare/Lansare rapida: optiunea permite cautarea unei functii dupa textul introdus.

Bara Selectie Module: Bara contine Modulele pe care Utilizatorul curent are acces. Ex.: Financiar, Logistica, Resurse Umane si Salarizare etc. Prin apasarea denumirii unui Modul sistemul se pozitioneaza automat la inceputul Modulului respectiv in care regasesc Functiile asociate.

image21

Pentru o regasire usoara a unei Functii utilizatorul poate apela la Cautare/Lansare Rapida, Selectie Modul Functii, Functii Favorite sau Functii Recente.

B. Arbore Functii

image22

Cardurile din Arbore au trei semne distinctive:

  • image23 pentru Directoare care grupeaza mai multe Directoare/Functii

  • image24 pentru Functii

  • image25 pentru o Functie Selectata

C. Subsol Ecran Principal

image26

Subsolul Ecranului Principal contine in partea stanga Codul si Denumirea Firmei, Utilizatorul curent, iar in partea dreapta Perioada Fiscala, respectiv Luna de Salarii curente.

Tipuri de Ecrane si structuri specifice

Ecran Principal

Interfata este organizata pe sectiuni specifice fiecarui modul (Financiar, Logistica, Administrare Personal, Administrator si Management) care cuprind card-uri privind definitiile specifice, functiile aferente fiecare submodul, rapoarte configurabile si alte functionalitati de setare si configurare.

Utilizatorul are posibilitatea de a se pozitiona cu usurinta in sectiunea fiecarui modul, pentru a facilita accesul pe functiile specifice.

image34

Dasboard

Dashboard-urile si rapoartele de management pe diferite nivele sunt integrate ca functiuni EMSYS și pot fi vizualizate atât în format grafic, cât și tabelar, cu posibilitate de navigare pana la nivel de document.

Modalitatea de accesibilitate intuitiva a aplicatiei permite:

  • Integrare Functii Operationale si de Analiza (rapoarte) specifice fiecarui proces (Imobilizari, Cumparari, Vanzari, Stocuri, Productie etc.) intr-un singur Ecran.

  • Accesul rapid la functionalitatea dorita si navigarea dintr-o functionalitate in alta, fara a parasi Dashboard-ul curent.

image56

  • Accesul (in functie de Drepturi de Acces) la Definitii Specifice pe Procese sau Setari Generale.

image57

Functii

Organizarea functiilor pe module si submodule faciliteaza operarea in cadrul sistemului, contribuind la adaptarea eficienta a utilizatorului la acesta.

O Functie dintr-un Dashboard este organizata in trei sectiuni:

  • Documente: contine lista cu documente din cadrul functiei accesate;

image35

  • Document: contine informatii referitoare la un document din sectiunea anterioara;

image36

  • Detalieri Specificatie din Document (Articol, Serviciu, Imobilizare): contine informatii referitoare la fiecare pozitie din cadrul Documentului selectat.

image37

image38 - Activare Ecran Intreg / Terminare Ecran Intreg: optiunea permite actualizarea de catre utilizator a dimensiunii sectiunilor.

image39 - Revenire: optiunea permite inchiderea unei sectiuni.

Cautare dupa atribute naturale

Exista multiple posibilitata de sortare, selectie si cautare informatii cu privire la documentele operate (Exemplu: Nume Client, Nume Articol / Serviciu).

Utilizatorul are posibilitatea sa seteze si sa realizeze selectii pentru orice camp aferent functiei pe care este pozitionat.

image41

image40

Rapoarte

In grupul de functii aferent fiecarui modul se regasesc rapoarte configurabile specifice proceselor respective, care pot fi accesate fara a fi nevoie sa fie parasit modulul.

Sistemul permite, in functie de drepturile de acces ale utilizatorului, posibilitatea generarii urmatoarelor tipuri de rapoarte:

  • rapoartele standard ale sistemului;

  • rapoarte standard customizabile si rapoarte custom ale beneficiarului.

image44

Rapoartele prezinta diverse optiuni de afisare, posibilitati multiple de filtrare si selectie a datelor, in functie de natura informatiilor.

Acestea pot fi grupate pe elemente comune.

image46

Optiunile de Export ale rapoartelor pot fi: PDF, XLS, XLSX, DOCX.

image42

Rapoartele sunt optimizate pentru export in PDF si, in cazurile in care natura raportului permite, in Excel cu format tabelar.

image49

image43

Principiile de prezentare a informației

  • Lista Tabele - contribuie la prezentarea structurata si eficienta a informatiilor. Faciliteaza identificarea, analiza si posibilitatea gruparii informatiilor in functie de diverse criterii de filtrare si sortare.

image59

  • Formulare de Editare - permite actualizarea informatiilor specifice inregistrarii pe care utilizatorul este pozitionat (focusare pe o inregistrare), atat in antet, cat si in detalierea unui document.

image60

image61

  • Dialog-uri de selectie (LOV) - permite selectia valorii dintr-o lista predefinita (spre exemplu, Nomenclator Articole), ceea ce contribuie la culegerea rapida a informatiilor in campuri si la evitarea erorilor de scriere. La cautare, este suficient ca utilizatorul sa introduca in camp o parte din denumirea unui articol, astfel incat, in lista de valori, se va regasi inregistrarea dorita.

image62

image63

Structura meniuri

Navigarea in Dashboard-ul functiei accesate faciliteaza accesul rapid al utilizatorului intre sectiuni majore.

Butoanele de navigare pot fi pozitionate in partea stanga, vertical, fiecare buton avand un simbol sau o eticheta clara, corespunzator functionalitatii.

De asemenea, utilizatorul poate vizualiza in stanga sus perioada fiscala sau luna de salarii pe care acesta este pozitionat.

image50

image55 - Acasa: optiunea (buton stanga sus) permite utilizatorului sa revina la pagina principala a functiei accesate. Faciliteaza navigarea intre diferite sectiuni ale functionalitatii.

image51 - Setari: optiunea (buton stanga jos) ofera acces catre diferite optiuni de configurare, liste si dictionare aferente functionalitatii, pentru adaptarea sistemului la cerintele specifice.

image52 - Notificari Utilizator: optiunea (buton dreapta sus) permite informarea utilizatorului cu privire la diverse task-uri programate. Spre exemplu, preluarea automata a cursului valutar.

image53

.

image54 - Refuzare: optiunea (buton dreapta sus) permite utilizatorului sa paraseasca functia accesata si sa revina la ecranul principal.

Adaptabilitate la diverse dimensiuni de ecran

EMSYS ofera utilizatorilor o interfata intuitiva, care faciliteaza procesarea tranzactiilor pe orice tip de device.

Interfata se adapteaza automat la dimensiunea ecranului (responsivitate).

image47

image48

Mecanismele de navigare între ecrane

  • Navigare in detaliere de pe master (antet) sau din forma tabelara in formular - utilizatorul poate naviga cu usurinta din lista tabelara catre master-ul (antetul) unui document prin apasarea unui click pe inregistrare, pentru vizualizare sau actualizare formular, cat si pentru accesare informatii din detaliere.

image65

Inregistrarile din detalierea unui document au un nivel suplimentar de detaliere, care se poate accesa de la butonul image64 Detaliere.

image66

Modul de prezentare a erorilor de validare

  • image72 Mesaje de eroare - mesaje care apar instant in urma unei actiuni a utilizatorului (Salvare sau Modificare) si care il informeaza pe acesta cu privire la necompletarea unui camp obligatoriu sau la cauza nefinalizarii acesteia (spre exemplu, lipsa drepturilor de acces).

    image68

Exemplu: in imaginea de mai sus, utilizatorul este informat cu privire la necompletarea unui camp obligatoriu, in urma actiunii de salvare document.

  • image71 Mesaje de avertizare - mesaje care informeaza utilizatorul cu privire la necompletarea unor informatii care nu sunt obligatorii, dar care ar putea fi necesare pentru documentul introdus.

    image69

Exemplu : in imaginea de mai sus, utilizatorul este informat cu privire la necompletarea informatiilor privind banca din sectiunea Conditii Comerciale, in urma actiunii de salvare document.

Ferestrele care contin mesajele de eroare sau avertizare pot fi inchise de utilizator, dar in cazul in care se doreste revizualizarea lor, acestea se prezinta sub forma de image70 Notificari in partea stanga jos a documentului, de unde pot fi accesate.

Functionalitati Specifice

Introducerea, actualizarea si gestionarea informatiilor din cadrul functiei acccesate se realizeaza prin intermediul principalelor optiuni:

Antet Document

Detaliere Document

image73 - permite introducerea unui antet de document nou.

image77 Adauga - permite introducerea unei noi inregistrari in detalierea documentului.

image74 - permite modificarea antetului de document.

image78 Modifica - permite modificarea unei inregistrari existente in detalierea documentului.

image75 - permite introducerea unui nou antet de document, prin copierea unuia existent.

image79 Copiaza - permite introducerea unei noi inregistrari prin copierea uneia existente.

image76 - permite stergerea unui antet de document.

image80 Sterge - permite stergerea unei inregistrari din detalierea documentului.

Adaugare continua pe domeniii - sistemul permite utilizatorului introducerea continua a inregistrarilor din detaliere. Astfel, utilizatorul nu mai este nevoit sa repete actiunea de adaugare pentru fiecare inregistrare.

image81

Facilitati de Operare

Filtrare Rapida

image27

  • aceasta facilitate este disponibila in Sectiunile Documente, respectiv Detalieri Specificatie

  • permite cautarea rapida a unui Document, respectiv Pozitie din cadrul unui Document dupa informatii vizibile in Sectiunea respectiva. Ex.: Numar Document, Cod Partener, Nume Partener, Cod Produs, Denumire Produs etc.

Filtrare multicriteriala

  • aceasta facilitate se acceseaza in Sectiunile Documente, respectiv Detalieri Specificatie cu ajutorul butonului image28 (Setari)

  • permite cautarea unui Document, respectiv Pozitie din cadrul unui Document dupa unul sau mai multe criterii de filtrare utilizate concomitent

image29

Sortare multicriteriala

  • aceasta facilitate se acceseaza in Sectiunile Documente, respectiv Detalieri Specificatie cu ajutorul butonului image28 (Setari)

  • permite cautarea unui Document, respectiv Pozitie din cadrul unui Document dupa unul sau mai multe criterii de filtrare utilizate concomitent

image30

Initializare campuri pentru o inregistrare noua

  • aceasta facilitate se acceseaza in Sectiunile Documente, respectiv Detalieri Specificatie cu ajutorul butonului image28 (Setari)

  • permite completarea unor informatii implicite pentru un Document, respectiv o Pozitiie din cadrul unui Document la nivel de Utilizator, informatii ce vor fi propuse si completate automat in urma actiunii de Adaugare

image31

Import / Export

  • aceasta facilitate se acceseaza in Sectiunile Documente, respectiv Detalieri Specificatie cu ajutorul butonului image32 (Import/Export)

  • permite Exportul de Documente sau de Pozitii din cadrul unui Document in format XLS/XLSX

  • Permite Importul de Pozitii in cadrul unui Document in baza unui fisier XLS/XLSX (structura fisierului de Import se obtine cu functionalitatea de Export din aceeasi sectiune).

Video: Prezentare Platforma EMSYS