================ Informatii Firme ================ Sectiunea cuprinde informatii si elemente pentru definirea si actualizarea firmelor pe baza de date curenta, pentru actualizarea parolei utilizatorului Administrator, pentru configurarea SSO si LDAP. Zona de ecran **Informatii Firme** este impartita in mai multe sectiuni: - `Firme `_; - `Lant de Autentificare `_; - `Servere LDAP `_. Firme ----- Pe tab-ul *Firme* se pot realiza urmatoarele actiuni: - `Definire si actualizare firme `_; - `Modificare parola utilizator Administrator `_; - `Configurare Single Sign On `_. Definire si actualizare firme ***************************** Permite definirea unei firmei noi pe baza de date curenta, precum si actualizarea informatiilor existente. Pentru definirea unei firme noi parcurgeti pasii: **1.** Apasati, din partea stanga-sus a ferestrei, butonul *Adaug*; **2.** Completati campurile: a. *Parola Administrator* - parola utilizatorului cu drepturi complete, Administrator; b. *Confirmati Parola*; c. *Codul firmei* - identificator unic al firmei; d. *Denumirea firmei*; e. Alte caracteristici ale firmei, daca este cazul. **3.** Apasati, din partea stanga-sus a ferestrei, butonul *Ok*, pentru salvarea inregistrarii. Modificare parola utilizator Administrator ****************************************** In cazul in care este necesara actualizarea parolei utilizatorului Administrator se acceseaza butonul *Schimbare Parola Administrator*, din partea de sus a ferestrei. Se completeaza informatiile si se apasa butonul *OK*. .. _SSO: Configurare Single Sign On ************************** Pe langa gestionarea credentialelor de acces ale utilizatorilor din sistem intern (in baza de date EMSYS), aplicatia permite posibilitatea autentificarii cu furnizori de identitate externi (SSO - Single Sign On). Configurarea pentru Single Sign On (SSO), disponibila in aceeasi sectiune, se poate realiza astfel: **1.** Pe tab-ul **Informatii Firme** si ulterior **Firme**, va pozitionati pe firma pentru care doriti sa adaugati/modificati configurarea SSO; **2.** Apasati butonul **Configurare Single Sign On**. *Pentru adaugarea unei noi configurari*: - obtineti un exemplu de configurare prin apasarea butonului *Descarca Exemplu*; - salvati fisierul obtinut pe disc si completati valorile din fisier conform indicatiilor si a configurarilor realizate anterior in serverul de SSO (realm, client id etc.); - reveniti in consola de administrare, selectati fisierul pregatit de pe disc in campul *Incarca fisier configurare* si apasati butonul *Incarca configurare*; - apasati butonul *Test* pentru verificarea fisierului incarcat. *Pentru modificarea unei configurari existente*: - descarcati fisierul de configurare curent prin apasarea butonului *Descarca configurare*; - salvati fisierul obtinut pe disc si efectuati modificarile in el; - reveniti in consola de administrare, stergeti configurarea existenta din baza de date prin apasarea butonului *Sterge configurare*; - selectati fisierul de configurare modificat de pe disc in campul *Incarca fisier configurare* si apasati butonul *Incarca configurare*; - apasati butonul *Test* pentru verificarea fisierului incarcat. .. _lant_LDAP: Lant de Autentificare --------------------- .. note:: Functionalitate depreciata (a se folosi `SSO `_, care include si posibilitatea conectarii via LDAP). Dupa adaugarea :ref:`serverelor LDAP `, pe tab-ul **Informatii Firme** si ulterior **Lant de Autentificare** se declara lantul de interogare al serverelor LDAP. Pentru a adauga un nou lant de autentificare, apasati butonul *Adaug* si completati campurile: - *Cod* - identificator unic al lantului; - *Descriere* - descrierea lantului; - Selectati din *Lista Servere LDAP*, folosind butonul **>**, serverele LDAP utilizate in procesul de interogare. Salvati configuratia apasand butonul *Ok*, din partea de sus a ferestrei. .. note:: Dupa realizarea configurarilor se acceseaza **Administrator -> Drepturi de Acces -> Actualizare Utilizatori** si se modifica numele utilizatorului astfel incat sa fie identic cu cel declarat in LDAP (Active Directory), exemplu *ion.popescu*. In zona de ecran **Date Generale** se actualizeaza campul *Autentificare* cu valoarea *Externa*, pentru redirectarea autentificarii via LDAP. Se repeta operatiunea pentru fiecare utilizator care se autentifica via LDAP. .. _servere_LDAP: Servere LDAP ------------ Configurarea serverelor LDAP (Active Directory), se realizeaza pe tab-ul **Informatii Firme** si ulterior **Servere LDAP**. Pentru a adauga un nou server LDAP, apasati butonul *Adaug* si completati campurile: - *Nume* - numele de identificare al serverului, exemplu AD1; - *URL LDAP* - adresa serverului , exemplu ldap://192.168.0.100:389; - *BASE DN* - domeniul de baza, exemplu DC=MYCOMPANY, DC=LOCAL; - *Filtru DN* - camp optional, reprezinta filtrul de cautare al utilizatorilor in LDAP; - *Utilizator* - camp optional, reprezinta utilizatorul care are drept de cautare in LDAP, exemplu *ion.popescu* sau ion.popescu@mycompany.local; - *Parola* - camp optional, reprezinta parola utilizatorului care are drept de cautare in LDAP. Salvati configuratia accesand butonul *Ok*, din partea de sus a ferestrei. In cazul in care nu se completeaza userul si parola, cautarea in LDAP se efectueaza cu userul si parola din fereastra de login din EMSYS. .. note:: Dupa configurarea serverelor LDAP se adauga :ref:`lantul de autentificare LDAP `.