================ Acorduri Cadru ================ **A.** `Scop <../Documente/Acorduri_Cadru.html#a-scop>`_ **B.** `Inregistrare Acord Cadru <../Documente/Acorduri_Cadru.html#b-inregistrare-acord-cadru>`_ **C.** `Adaugare Detaliere Comanda de Cumparare <../Documente/Acorduri_Cadru.html#c-adaugare-detaliere-comanda-de-cumparare>`_ **D.** `Inregistrare prin preluare linii din alta Comanda / Acord Cadru <../Documente/Acorduri_Cadru.html#d-inregistrarea-prin-preluare-linii-din-alta-comanda-acord-cadru>`_ A. Scop ************** Acordul Cadru reprezinta un contract incheiat cu un furnizor ce stabileste volumele previzionate de produse / lucrari / servicii, in baza carora se vor emite comenzi de cumparare. B. Inregistrare acord cadru ********************************* **1.** Alegeti *Logistics -> Cumparari -> Operational -> Acorduri Cadru*. In lista de inregistrari din ecran sunt disponibile toate acordurile cadru inregistrate in sistem. .. note:: Pentru a vizualiza doar acordurile cadru existente intr-o anumita stare, se selecteaza din combo-box-ul disponibil la alegerea sagetii in jos dinaintea butonului Arata, starea dorita si apoi se acceseaza functia. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- **2.** Apelati butonul *Adauga* pozitionat in partea dreapta jos a ecranului si completati: **Acord Cadru:** a. *Data* - se alege data document (implicit este ziua curenta); b. *Cumparator* - se selecteaza din lista de Responsabili Cumparari persoana care raspunde de derularea achizitiei; c. *Organizatie* - se propune inregistrarea existenta in lista de organizatii de cumparare; **Furnizor:** a. *Furnizor* - apelati butonul sau actionati tasta F4 de la tastatura pentru a selecta furnizorul; b. *Plata Catre* - selectati codul partenerului catre care se va face plata. Acesta poate fi diferit de furnizor; c. *Pers. Contact* - se poate completa persoana de contact de la furnizor; d. *Contract* - date despre contractul cu furnizorul (numar, data etc). **Detalii Facturare:** a. *C.I.F.* - codul de inregistrare fiscala al organizatiei ce urmeaza a fi folosit de furnizor pe facturile transmise pentru plata livrarilor de la furnizor sau serviciilor cuprinse in acordul cadru. b. *Banca* - unitatea bancara la care unitatea are deschis cont; c. *Cont Banca* - contul IBAN; **Conditii Comerciale:** a. *Referinta Pret* - poate lua una din valorile: COMANDA, LIVRARE, RECEPTIE, FACTURARE in functie de data la care se doreste a se face conversia din moneda cotatiei in moneda de plata, respectiv momentul la care se calculeaza valoarea ce va fi platita; b. *Data cotatie* - data la care se face conversia in moneda de baza (RON), respectiv data la care se calculeaza pretul; c. *Moneda Cotatie* - moneda in care sunt calculate preturile din comanda (in general RON). Se valideaza in Monede; d. *Moneda Plata* - moneda in care va fi emisa factura de catre furnizor si se va efectua plata (in general RON). Se valideaza in Monede; e. *Lista Preturi* - codul listei de preturi folosite. In cazul in care se achizitioneaza periodic de la anumiti furnizori, iar acestia isi pastreaza o perioada preturile se formeaza un nomenclator de liste de preturi pentru a usura operarea. Pe acest camp este disponibil help-ul pe *Selectie Liste de Pret* care se activeaza prin actionarea butonului din dreapta campului sau prin apasarea tastei **F1**. Poate fi lasat necompletat; f. *Lista Discount* - codul listei de discount aplicat de furnizor. Se valideaza in Liste Discount; g. *% Discount* - discountul in valoare procentuala; h. *TVA* - codul TVA. Se valideaza in Taxe; i. *Conditii Plata* - conditii comerciale de efectuare a platii pentru furnizorul respectiv, conform contractului. Se valideaza in Conditii de Plata. **Expediere** a. *Adresa Livr.* - adresa la care furnizorul livreaza marfa sau presteaza serviciile; b. *Conditii livrare* - modul in care se face livrarea. c. *Site Furnizor* - adresa de la care furnizorul livreaza marfa sau presteaza serviciile. **Pret** a. *Cu TVA* - pretul folosit pentru calcule in acord cadru este pretul cu TVA; b. *Fara TVA* - pretul folosit pentru calcule in acord cadru este pretul fara TVA. **Aprovizionare:** a. *Canal* - codul compartimentului de aprovizionare. Se valideaza in Canale de aprovizionare; b. *Divizie* - codul diviziei prin care se efectueaza aprovizionarea. Se valideaza in Divizii; c. *Agent* - codul agentului de cumparare care se ocupa de acordul cadru curent. Se valideaza in Agenti; d. *Proiect* - codul proiectului. Se valideaza in Proiecte. **Transportator** a. *Transportator* - codul furnizorului de servicii de transport. Se valideaza in Parteneri; b. *Plata Catre* - partenerul catre care se va face plata serviciilor de transport. Se valideaza in Parteneri. **3.** Actionati butonul *Salveaza* pentru adaugarea antetului de comanda in baza de date. C. Adaugare detaliere comanda de cumparare ******************************************** **1.** Pe tab *Specificatie* apelati butonul *Adaugare* pentru a adauga pozitii in detalierea comenzii si completati: a. *Linie* - numarul liniei din detalierea acordului cadru. Se propune automat de sistem; b. *Tip* - poate lua una din valorile ARTICOL, SERVICIU sau IMOBILIZARI: - *ARTICOL*: obiectul achizitiei este un material sau obiect de inventar; - *SERVICIU*: obiectul achizitiei este un serviciu sau o lucrare de investitii; - *IMOBILIZARI*: obiectul achizitiei este o imobilizare corporala sau necorporala; c. *Articol / Serviciu* - codul articolului, serviciului sau codul de clasificare pentru imobilizari. Se valideaza in nomenclatorul de articole, nomenclatorul de servicii, respectiv Coduri de Clasificare. Pentru completarea descrierii apasati *Denumire Extinsa* si completati denumirea in fereastra deschisa; d. *UM* - unitatea de masura referitoare la cantitatea de pe linia de acord cadru; e. *Pret* - culegeti Pretul cu TVA sau Pretul fata TVA, in functie de informatia existenta in antetul acordului cadru. .. note:: - Daca valoarea campului Pret din antet este FARA TVA operatorul introduce in sistem campurile Pret, Valoare , % Disc. Vol., Cod TVA iar celelalte campuri se calculeaza. - Daca valoarea campului Pret din antet este CU TVA operatorul introduce in sistem campurile %Disc. Vol., Cod TVA, Pret cu TVA, Valoare Totala iar celelalte campuri se calculeaza. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- **2.** Actionati butonul *Salveaza* pentru adaugarea liniei din detalierea comenzii in baza de date. **3.** Verificati informatiile introduse si apelati butonul *Lansare* pentru a initia operatiunea de lansare a acordului cadru. **4.** Alegeti din meniul *Actiuni -> Transmitere* pentru a inregistra transmiterea acordului cadru spre confirmare furnizorului; **5.** Alegeti din meniul *Actiuni -> Confirmare* pentru a inregistra confirmarea de primire a furnizorului; **6.** Apelati butonul *Aprobare* pentru finalizarea fluxului. D. Inregistrarea prin preluare linii din alta Comanda / Acord Cadru ******************************************************************** **1.** In meniul *Actiuni* apelati butonul *Preluare Linii din alta Comanda / Acord Cadru*; Apare o ferestra ce contine toate comenzile de cumparare si acordurile cadru inregistrate in baza de date. In browse-ul afisat comenzile de cumparare au campul Tip completat cu valoarea STANDARD, iar acordurile cadru au campul Tip completat cu valoarea CADRU. **2.** Pozitionati-va pe comanda / acordul cadru ale carei linii doriti sa le preluati in acordul cadru curent; **3.** Bifati *Preluare Cantitati* din partea dreapta jos a browse-ului afisat daca doriti sa se preia si cantitatile; **4.** Apasati *Preia Comanda / Acord Cadru* si verificati informatiile preluate; **5.** Apelati butonul *Lansare* pentru a initia operatiunea de lansare a acordului cadru; **5.** Alegeti din meniul *Actiuni -> Transmitere* pentru a inregistra transmiterea acordului cadru spre confirmare furnizorului; **6.** Alegeti din meniul *Actiuni -> Confirmare* pentru a inregistra confirmarea de primire a furnizorului; **7.** Apelati butonul *Aprobare* pentru finalizarea fluxului. .. note:: Acordurile cadru aprobate pot fi preluate mai departe in referate de necesitate si oportunitate. Acordurile cadru pentru care au fost receptionate toate cantitatile se pot inchide pozitionandu-va pe acordul cadru si alegand butonul *Inchidere*.