==================== Organizare Facturare ==================== Presupune alocarea de serii pentru documentele cu regim special, respectiv Facturi emise si Avize de expeditie. De regula, seriile si intervalele de numere se configureaza la inceputul unui an fiscal. Zona de facturare apartine unui business unit si are asociate seriile documentelor cat si utilizatorii de vanzare. Pentru organizare facturare si livrare cu avize de expeditie, definiti: :ref:`Zone de Facturare ` :ref:`Serii si Numere Facturi si Avize de Expeditie ` :ref:`Utilizatori Vanzare ` **Prerechizite** Inainte de configurare sunt definite: 1. Business Unit 2. Fonduri 3. `Utilizatorii `_ 4. `Personalul livrare `_ .. _Ident_ZoneFacturare: Zone de Facturare ----------------- Zona de facturare apartine unui business unit si are asociate seriile documentelor cat si utilizatorii de vanzare. Cand emite facturi sau avize de expeditie, utilizatorul se pozitioneaza pe o zona de facturare. Accesati **Logistics -> Vanzari & Retail -> Setari** (buton din coltul stanga-jos) **-> Zone de Facturare** (din meniul afisat). Completati: *Zona Facturare*: cod unic al zonei *Denumire*: numele zonei pentru localizare *Business Unit*: alegeti din lista un business unit frunza unde se va realiza inregistrarea documentului *Fond*: alegeti din lista un fond frunza unde se va realiza inregistrarea documentului .. _Ident_SeriiFacturi: Serii si Numere Facturi / Avize de expeditie -------------------------------------------- 1. Accesati **Logistics -> Vanzari & Retail -> Setari** (buton din coltul stanga-jos) **-> Serii si numere facturi** (din meniul afisat). 2. Completati: *Serie factura*: seria convenita pentru un set de facturi sau avize de expeditie *Explicatie*: un text care sa identifice seria *Grupa documente*: alegeti din lista **FACTURI** sau **AVIZE**, referitor pentru ce document declarati seria de numere *Business Unit*: alegeti din lista un business unit frunza unde se va aplica seria documentelor 3. Asociati seriei intervalul de numere prestabilit pentru numerotare automata a facturilor/avizelor la emitere: * Apasati buton **Generare numere** * In fereastra deschisa completati: - *Nr Factura de la*: primul numar al plajei asociat seriei - *Pana la*: ultimul numar al plajei asociat seriei - Alegeti Zona facturare sau avize pentru care generati numerele seriei - Apasati buton **Generare numere** .. note:: In cazul in care nu doriti ca sistemul sa genereze cronologic numerele de facturi la emiterea documentelor, nu declarati plaja de numere. La emiterea documentului, numarul va fi completat de utilizator si modul de alocare este **Manual**. Prin specificarea plajei de numere, sistemul va aloca cronologic numar de factura din plaja, caz in care modul de alocare este **Automat**. Numerele de facturi/avize disponibile au *Stadiu* = **LIBER**. Un numar utilizat intr-un document are *Stadiu* = **Alocat**. Cand se anuleaza are *Stadiu* = **Anulat**. Unui document emis i se asociaza informatii privind stadiul de prelucare si utilizatorul care a operat, numarul tranzactiei prin care s-a inregistrat. Intrucat numerele de documente se initializeaza de regula la inceputul anului fiscal, recomandam ca in serie sa specificati si anul pe langa alta informatie de identificare a firmei care emite documente.