=============== Alte Operatiuni =============== A. Conectare la serverul POS instalat pe alta statie **************************************************** Pentru conectarea statiilor de vanzare la serverul POS instalat pe alta statie se parcurg urmatorii pasi: **1. Accesati** statia de lucru pe care este instalat serverul de aplicatie POS; **2. Cautati** in sistemul de operare *Windows Defender Firewall* (Control Panel->System and Security->Windows Defender Firewall); **3. Selectati** optiunea *Advanced settings* din partea stanga a ferestei; **4. Apasati** in partea stanga a ferestrei *Inbound Rules*; **5. Alegeti** actiunea *New Rule* din partea dreapta a ferestrei; **6. Bifati** optiunea *Port*; **7. Apasati** butonul *Next*; **8. Completati** in campul *Specific local ports* portul utilizat de aplicatia POS (8080); **9. Apasati** butonul *Next* in urmatoarele 3 pagini; **10. Completati** in campul *Name* numele conexiunii (de exemplu: EMSYS POS); **11. Inchideti** fereastra *Windows Defender Firewall with Advanced Security*. --------------- B. Pauza ******** In cazul in care vanzatorul doreste sa intrerupa activitatea de vanzare prin POS pentru o perioada scurta de timp, se parcurg urmatorii pasi: **1. Apasati** butonul |image1| din fereastra **POS Vanzari**; Astfel, aplicatia blocheaza POS-ul respectiv. |image2| **2. Apasati** butonul |image4|; **3. Completati** fie campurile *Utilizator* si *Parola*, fie campul *Supervisor* si apasati butonul |image3|. -------------- C. Inchidere Schimb pentru Alta Zi ********************************** Pentru situatiile in care vanzatorii au omis sa faca inchiderea de schimb la zile anterioare: **1. Apasati** butonul |image5| din fereastra **POS Vanzari**; **2. Pozitionati-va** in campul *Data*; **3. Completati** data zilei pentru care nu s-a efectuat inchiderea de schimb; **4. Apasati** butonul |image6|; **5. Apasati** butonul |image7| in fereastra deschisa pentru a confirma inchiderea de schimb; |image8| ---------------- D. Schimbare Rola de Hartie pentru Bon in Curs de Tiparire ********************************************************** In situatia in care la tiparirea unui bon, casa de marcat ramane fara hartie, iar aplicatia afiseaza mesajul *Bonul nu s-a putut tipari*, se parcurg urmatorii pasi: **1. Schimbati** rola de hartie; **2. Verificati**: a. daca se tipareste continuarea bonului pe casa de marcat si apasati butonul |image9| in **POS Vanzari** pentru a evita dubla fiscalizare; b. daca bonul fiscal nu este emis pe casa sau este marcat automat de casa de marcat ca fiind anulat si apasati butonul |image10|. ------------------------- Pentru mai multe informatii studiati documentatia generala, la adresa `docserp.emsys.ro `_ sau apelati la suport. .. |image1| image:: ../../Media/Pauza_POS.jpg .. |image2| image:: ../../Media/POS_blocat.jpg .. |image3| image:: ../../Media/Autentificare_POS.jpg .. |image4| image:: ../../Media/Debloc_POS.jpg .. |image5| image:: ../../Media/Numerar_POS.jpg .. |image6| image:: ../../Media/Inchidere_schimb.jpg .. |image7| image:: ../../Media/OK_POS.jpg .. |image8| image:: ../../Media/Confirm_inchidere_schimb.jpg .. |image9| image:: ../../Media/Conf_emitere_POS.jpg .. |image10| image:: ../../Media/Inchidere_bon.jpg