=====================
Refuz Service Request
=====================

Scop
----

Refuzare Rezolvare Service Request (SR)

Prerechizite
------------

     - Validarea SR-ului de catre consultant;
     - Solicitantul refuza acceptarea inchiderii SR-ului.

Procedura
---------

Solicitantul are posibilitatea de a refuza propunerea de rezolvare a cerintei.

Fluxul de refuz a unui Service Request presupune:

  **1.** Dupa trimiterea spre aprobare a SR-ului de catre consultant (statusul acestuia va fi *Aprob Inchidere*), aplicatia genereaza automat un mesaj catre adresa de e-mail a solicitantului, de forma:

       *Cererea cu nr. ... privind:*

       *"Subiect SR"*
  
       *a fost rezolvata*

       *Bugetul final este de ... minute.*

       *Pentru acceptarea accesati link-ul* `Aproba Inchidere <Aproba Inchidere>`_ *sau serviciul http://suport.emsys.ro*

       *Pentru refuz accesati link-ul* `Refuz Inchidere <Refuz Inchidere>`_ *sau serviciul http://suport.emsys.ro*

       *In cazul in care nu dati o rezolutie in termen de* **5** *zile cererea dumneavoastra se va inchide automat.*

  **2.** Pentru refuzul serviciului, solicitantul are doua posibilitati:

   a. accesati link-ul **Refuz Inchidere**, ce va deschide intr-un browser internet un ecran in care completati motivul refuzului si apasati butonul *Refuza*. 
   Ulterior, se va deschide pagina de logare in aplicatie cu mesajul *Am primit refuzul dumneavoastra pentru aceasta cerere*.

   b. sau, parcurgeti pasii:
   
     - accesati serviciul http://suport.emsys.ro;
     - pozitionati-va pe SR-ul respectiv, pe tab-ul **Service Request**;
     - apasati butonul *Inchidere SR*, din partea de sus a ecranului;
     - apelati butonul *Aproba Inchidere*;
     - completati, in fereastra deschisa, motivul refuzului si apasati butonul **Refuza**.

.. note::
   In cazul in care nu este vizibil butonul **Inchidere SR** in partea de sus a ecranului, acesta poate fi inclus in primul set de sageti.

SR-urile ce au fost refuzate au starea **Refuzat**, detalierea acestora contine mesajul **CERERE CU BUGET NEAPROBAT**, iar motivul refuzului este afisat in sectiunea comentarii, evidentiat cu culoare rosie.

.. warning::
   In situatia in care solicitantul refuza inchiderea SR-ului, activitatea acestuia este blocata, nemaiavand posibilitatea crearii unui nou SR. Deblocarea activitatii se realizeaza automat prin inchiderea SR-ului refuzat.

La crearea unui nou SR, solicitantul va intampina eroarea: 

       *Suportul pentru compania dumneavoastra nu este disponibil intrucat aveti cereri cu bugetul neaprobat. Va rugam sa contactati responsabilul dumneavoastra de contract.*

**Inchiderea unui SR refuzat** se realizeaza astfel:

     - pozitionati-va pe SR-ul respectiv, pe tab-ul **Service Request**;
     - accesati primului set de sageti, din partea de sus a browse-ului;
     - apasati butonul **Inchidere SR**.