====================
Management Financiar
====================

Sistemul pune la dispozitia utilizatorilor un complex de instrumente
pentru managementul financiar al obiectivelor, proiectelor, scopurilor
operationale, investitionale, etc, in vederea incadrarii in bugetele
aprobate si crearea premiselor maximizarii profiturilor.

Managementul financiar isi propune sa implementeze un sistem al
bugetelor privind activitatile de planificare, bugetare si executie.

Instrumentele folosite in managementul financiar sunt precizate explicit
in anumite etape ale procesului sau pozitionate implicit in functie de
definitiile din sistem. Toate acestea au fost gandite pentru a usura
munca utilizatorilor in procesarea tranzactiilor si a asigura o
consecventa intre definitiile logice permise ale sistemului.

Etape management financiar: Planificare, Finantare, Bugetare, Angajare
Cheltuieli, Contractare, Receptie, Ordonantare Plati, Plata, Productie,
Vanzari, Incasari. In functie de interesele organizatiei nu este
obligatorie parcurgerea tuturor etapelor.

**Instrumente:**

-  **Fond** - desemneaza un scop, proiect sau obiectiv de realizat,
   structura organizatorica, activitate, subactivitate, masina, utilaj,
   etc pentru care se doreste planificarea, bugetarea si executia
   cheltuielilor. Nu este obligatorie definirea fondurilor, bugetarea
   facandu-se astfel la nivel de organizatie. La nivelul fiecarui fond
   putem determina Contul de Profit si Pierdere (P&L), Indicatori (KPI
   );
-  **Business Unit** - structuri disjuncte ale unei organizatii pe
   responsabilitati de management si raportare financiara. La nivelul
   fiecarui business unit se pot obtine Bilant (BS),P&L, KPI, etc;
-  **Centru de Profit** - structura pentru analiza profitabilitatii.
   Poate fi o arie geografica, activitate, structura organizatorica,
   structura de responsabilitate, linie de business, etc sau combinatii
   intre acestea. La nivelul fiecarui centru de profit se pot obtine
   P&L, KPI;
-  **Obiect de Cost** - o entitate fizica sau logica din organizatie
   pentru care se doreste inregistrarea costurilor si/sau veniturilor.
   La nivelul fiecarui obiect de cost se pot obtine P&L, KPI;
-  **Activitati**  structuri disjuncte ale contabilitatii ce definesc
   obiective, scopuri, subactivitati omogene pentru raportare
   financiara. La nivelul fiecarei activitati se poate obtine BS;
-  **Buget** - instrument de control al veniturilor si cheltuielilor
   intr-o perioada de timp. Bugetele se stabilesc la nivel de fonduri
   si se aloca pe business unit. Implementarea bugetului la nivelul
   tuturor fondurilor constituie sistemul bugetelor;

Fondul, Business Unit, Profit Center, Line of Business au structuri
arborescente (de baza) pentru a permite o analiza a faptelor pe
ierarhii.

Toate aceste instrumente pot fi restructurate in dinamica de
utilizatori fara a produce perturbatii in sistem.

Definitiile facute pentru aceste dimensiuni se vor exporta automat in
cuburile de date din EMSYS BI & Performance Management.


.. Genereat automat. 


.. toctree:: 
  :maxdepth: 1 

  /fi/management_financiar/bu/descrierebu.rst
  /fi/management_financiar/fond/descrierefond.rst
  /fi/management_financiar/pc/centreProfit.rst
  /fi/management_financiar/obiectecost/obCost.rst
  /fi/management_financiar/activitate.rst
  /fi/management_financiar/structurabuget/structurabuget.rst