Studentii se introduc in sistem , cu un minim de date de identificare, si anume: nume, initiala tata, prenume, CNP, specializarea pe care o studiaza, anul de studiu (ex. 1,2,3, etc.), anul universitar (ex. 2008-2009, 2009-2010), cetatenia, mod finantare (taxa sau buget).

Prerechizite

Procedura

  1. Accesati University -> Definitii generale -> Facultati si adaugati facultatile din structura Universitatii completand :

  • Cod facultate: codificare proprie utilizatorului

  • Den. Facultate : denumirea facultatii

  • Zona, purtatorul si codul din lista diversa FA pentru facultatea respectiva

  • tab Identificare: judet, localitate si adresa

  • tab Registre matricole: codul registrului matricol pentru studenti si cel pentru rezidenti (coduri generice). Registrele matricole se declara pe lista rezervata U04.

  1. Accesati University -> Definitii generale -> Ani Universitari si adaugati anii universitari si structura lor :

  • an universitar - de forma 2015-2016, 2014-2015, etc.

  • anul de inceput al anului universitar (ex.2015 )

  • data inceput : data la care incepe anul universitar (01.10.2015)

  • data sfarsit : data la care se termina anul universitar, care este 30 septembrie din anul urmator, de ex. 30.09.2016

  • structura anului universitar pe semestre, cu data de inceput si data de sfarsit ale fiecarui semestru

3. Accesati University -> Definitii generale -> Nivel studii si adaugati nivelele de studii pe care este structurata desfasurarea procesului de invatamant: licenta, master, doctorat.

4. Accesati University -> Definitii generale -> Forme de invatamant si adaugati formele de invatamant prin care se desfasoara procesul de invatamant : ZI, ID.

5. Accesati University -> Definitii generale -> Specializari si adaugati specializarile pe care le pot studia studentii in cadrul fiecarei facultati definita anterior.

Specializarile au o structura arborescenta deoarece in cadrul aceleiasi facultati exista mai multe specializari care se studiaza. Se introduce mai intai specializarea generica, corespunzatoare facultatii, cu Ultim= NU; apoi se introduc specializarile componente ale celei de mai sus, cu Ultim= DA.

6. Accesati University -> Definitii generale -> Responsabili specializari pentru acordare drepturi doar pe anumite specializari pentru utilizatorii care opereaza in acest modul sau pe toate specializarile precum si drepturi pe anumite categorii de taxe.

Apasati Adaug (+) si completati:

  • utilizator - selectati din lista utilizatorilor configurati in aplicatie

  • cod responsabil - codificare proprie

  • marca, nume si prenume, functie pentru cei interni (selectati din tabela de personal)

  • apasati butonul Drepturi specializari si adaugati specializarile la care se acorda acces. Daca nu selectati specializare, utilizatorul primeste drepturi de acces pe toate specializarile.

  • apasati butonul Drepturi taxe si adaugati succesiv categoriile de taxe la care se acorda acces: Scolarizare, Camin, Alte taxe, Masterat, Doctorat.

7.Accesati University -> Structuri Universitare-> Plan de invatamant si definiti planurile de invatamant pentru fiecare specializare.

Se defineste cate un plan de invatamant pentru fiecare ciclu de invatamant. In cadrul lui, functie de nivelul de studii se configureaza durata in ani si semestre, se definesc semestrele pe fiecare an de studiu precum si numarul minim de credite necesare promovarii in anul urmator, pe an de studiu si cumulat (pentru toti anii de studiu anteriori si cel curent).

8. Accesati University -> Studenti-> Baza de date studenti, selectati anul universitar si apasati Selectie . Se obtine un ecran cu informatiile de identificare a studentilor existenti in baza de date. Pentru adaugarea altor inregistrari, apasati Adaug (+) si completati informatiile solicitate : nume, prenume, initiala tatalui, tara, judetul si localitatea nasterii, nationalitatea, nume si prenume parinti, CNP, sex.

Pentru completarea informatiilor legate de inmatricularea studentului apasati buton Inmatriculare / Grupe si completati datele solicitate pe interfata consultand , unde este cazul, listele rezervate definite : an universitar, plan invatamant, an studiu, motiv inmatriculare, data inmatriculare, act inmatriculare, statut, origine, finantare (taxa sau buget)..

Se apasa OK.

In acest moment se intra automat in editare in partea de jos a ecranului pentru inscrierea studentului intr-o serie si o grupa de studiu. Completati campurile si apasati OK sau renuntati (daca nu doriti sa inmatriculati studentii in grupe).

9. Apasati butonul Validare : modifica starea studentului din validat «NU» in validat «DA» pentru a nu mai permite modificarea campurilor. Dupa validare denumirea butonului lui devine Devalidare si, prin actionarea lui, se realizeaza revenirea in starea de validat «NU» pentru a efectua eventuale modificari / corectii asupra inregistrarii curente.

image0 Atentie

  • Se pot genera debite si incasa taxe doar pentru inmatriculari validate ale studentilor .