Aprobare¶
Este etapa prin care se decide efectuarea platii in conditiile stabilite la pasul anterior, de propunere la plata, verificandu-se inca o data incadrarea in disponibil, la data platii. Aprobarea se poate efectua pentru toate bancile selectate. Numarul lor nu este limitat. Filtrarea informatiilor se efectueaza pe coloanele disponibile pe browser. Dupa aprobarea, prin actiunea butonului se obtine un raport in care sunt prezentate ordinele de plata aprobate (Stare = Aprobat) pe furnizor si banca. Raportul se poate lista si semna de catre persoanele autorizate.
Inregistrarile care pot fi aprobate trebuie sa aiba starea Propus.
Accesati Cash Management -> Banci -> Procesare Ordine de Plata
Selectati aciune APROBARE sau navigati
Actionati buton daca nu sunteti pe flux din actiunea Propunere la Plata
3.1. Bifati bancile din care se vor efectua platile
3.2. Completati Sold Banca (reprezinta soldul faptic)
3.3. Actionati
Selectati pe browser doar inregistrarile cu stare PROPUS:
4.1. Pozitionati-va pe broswer pe linia de filtrare a campului Stare
4.2. Selectati din valorile propuse Starea Propus
4.3. Apasati Enter pe valoarea completata
Bifati inregistrarile pentru aprobare
Efectuati operatia de propunere la plata . Apasati buton
Inregistrarile trec in starea APROBAT.
Atentie
In ecranul de selectie a disponibilului, in campul Sold Banca se propune soldul existent in contabilitate. Acesta poate fi modificat in cazul in care in sistem nu sunt inregistrate toate operatiile din extras sau sunt informatii despre incasari care nu sunt inregistrate in sistem.
Soldul disponibil se calculeaza ca diferenta intre Sold Banca si Sume Alocate si Sume Executate (reprezinta sumele rezervate ce sunt pe flux cu starile : propus, aprobat, transmis, executat)
Sistemul verifica incadrarea in disponibil, transmitand un mesaj de avertizare in cazul in care platile depasesc soldul, utilizatorul fiind cel care decide emiterea ordinelor de plata.