Documente¶
Fiecare tranzactie de incasare si plata este identificata in aplicatie printr-o serie si numar, corespunzator codului de document utilizat in tranzactii.
Pe aceste serii gestionarea numerelor se poate face:
automat, de catre aplicatie, in ordine crescatoare
manual: casierul va tasta numarul chitantei, in cadrul seriei definita si propusa pentru tipul de document.
Pentru chitante se aloca seria stabilita de catre conducerea unitatii unde se exploateaza aplicatia iar pentru celelalte documente se defineste orice serie (de ex.: pentru dispozitii de plata DP, pentru foaie de varsamant FV, etc.).
Pentru seriile cu gestiune manuala, in momentul validarii documentului utilizatorul va completa numarul de document.
Alegeti Cash Management -> din meniul Setari din coltul stanga jos selectati Serii Documente, apasati butonul sau va pozitionati pe o inregistrare existenta si apasati butonul din partea de jos a ecranului si configurati seriile de document corespunzator documentelor utilizate in casierie:
Serie doc.
Cod doc
bifati la Gestiune automata daca doriti alocarea automata a numerelor de document
apasati .
Pentru Gestiunea automata a numerelor, apasati si declarati plaja de numere:
completati in campurile De la … La….
apasati butonul .
Se vor genera inregistrari pentru fiecare numar din plaja definita, cu stare LIBER.
Valoarea campului STARE se va modifica pe parcursul operarii, corespunzator cu stadiul lor: ALOCAT, ANULAT, STERS. Informatiile referitoare la utilizatorul care a operat, data operarii si contul de casa in care a fost utilizat numarul respectiv pot fi consultate daca apasati .
Atentie
Prelungirea plajei de numere existente se poate face doar cu o secventa de numere in continuarea celei anterioare (numerele sa fie consecutive).