Corectii Intrari¶
Scop¶
In cazul introducerii unor inregistrari eronate, pentru care au fost parcurse toate fazele de prelucrare a unui document (validare, contare) sau este nevoie de corectia valorilor de intrare ale unor imobilizari sistemul permite:
introducerea unor documente de stornare, dar pe aceeasi functiune a sistemului pe care a fost introdus documentul eronat
introducerea unor documente de modernizare cu valori negative
Procedura pentru Stornarea unei RECEPTII in aceeasi perioada fiscala cu Receptia initiala:¶
1. Alegeti Financial -> Contabilitate Imobilizari -> Operational -> Intrari -> tipul de document pe care s-a introdus initial receptia
2. Introduceti antetul documentului de stornare prin copierea antetului documentului ce se doreste a se storna
3. In detalierea documentului alegeti Tip Tranzactie = STORNARE si Tip Intrare = RECEPTIE
4. Introduceti numarul de inventar ce se doreste a se storna sau apelati F4 pentru a alege numarul de inventar din cele disponibile pentru stornare pe functia respectiva. Restul informatiilor se preiau automat din documentul care se storneaza cu valori cu semn schimbat. Daca receptia initiala a inclus mai multe inregistrari, pe mai multe numere de inventar, se pot alege doar acelea care se doresc a fi stornate (anulate).
Finalizati detalierea pentru fiecare numar de inventar apasand butonul .
6. Verificati informatiile preluate, alegeti butonul pentru actualizarea datelor in domeniile implicate si generarea propunerii de contare
7. Apelati functia Financial -> Contabilitate Financiara -> Tranzactii si Rapoarte -> Registre de contabilitate si selectati registrul pe care s-a inregistrat documentul (registrul implicit IMO sau cel din setarea CODREG_IMO)
8. Selectati tranzactia, verificati propunerea de contare generata, care trebuie sa aiba ca efect anularea notei contabile din documentul initial care s-a stornat (sau a unei parti din nota contabila din documentul initial). Apoi apelati butonul pentru contarea tranzactiei.
Procedura pentru Stornarea unei RECEPTII la ultima perioada fiscala la care este calculata amortizarea (alta decat Receptia initiala)¶
In acest caz numarul de inventar are deja calculata amortizare de la perioada urmatoare receptiei pana la perioada stornarii:
1. Analizati in raportul Situatia imobilizarilor la nivelul fiecarui cont pe care este inregistrat mijlocul fix care este amortizarea calculata pentru numarul de inventar ce se doreste a se storna.
Recomandare: folositi filtrarea „Un.nr.inv” pentru a selecta numarul inventar dorit si Ordonarea „Cont”
Alegeti Financial -> Contabilitate Imobilizari -> Amortizare -> Rectificare Amortizare
3. Introduceti cate un document de corectie amortizare pentru fiecare cont imobilizare pe care numarul de inventar are amortizare, pentru anularea amortizarii calculate (contabile si alternative) de la data start amortizare pana la perioada curenta (corectie amortizare si corectie cheltuieli valori negative)
4. Alegeti butonul pentru actualizarea amortizarii numarului de inventar si generarea notei contabile de anulare amortizare.
5. Pe functia Financial -> Contabilitate Financiara -> Tranzactii si Rapoarte -> Registre de contabilitate selectati registrul pe care s-a inregistrat documentul de corectie amortizare (registrul implicit AMO sau cel din setarea CODREG_IMO). Verificati propunerea de contare si contati inregistrarile de corectie amortizare.
Alegeti Financial -> Contabilitate Imobilizari -> Operational -> Intrari -> tipul de document pe care s-a introdus initial receptia
Introduceti antetul documentului de stornare
In detalierea documentului alegeti Tip Tranzactie = STORNARE si Tip Intrare = RECEPTIE
9. Introduceti numarul de inventar ce se doreste a se storna sau apelati F4 pentru a alege numarul de inventar din cele disponibile a se storna pe tipul de document respectiv. Restul informatiilor se preiau automat din documentul care se storneaza cu valori cu semn schimbat.
Finalizati detalierea pentru fiecare numar de inventar apasand butonul .
11. Verificati informatiile preluate, alegeti butonul pentru actualizarea datelor in domeniile implicate si generarea propunerii de contare
12. Apelati functia Financial -> Contabilitate Financiara -> Tranzactii si Rapoarte -> Registre de contabilitate si selectati registrul pe care s-a inregistrat documentul (registrul implicit IMO sau cel din setarea CODREG_IMO). Verificati propunerea de contare care trebuie sa aiba ca efect anularea notei contabile din documentul initial care s-a stornat (sau a unei parti din nota contabila din documentul initial). Apoi apelati butonul pentru contarea tranzactiei.
Procedura pentru Stornarea unei MODERNIZARI (Tip tranzactie = STORNARE)¶
Stornarea unei tranzactii de MODERNIZARE se poate realiza numai la cea mai mare perioada (an + luna fiscala) la care este dat calcul de amortizare pentru numarul de inventar respectiv sau are introduse alte tranzactii.
1. Analizati in raportul Situatia imobilizarilor la nivelul fiecarui cont pe care este inregistrat mijlocul fix, care este valoarea ramasa neamortizata a numarului de inventar la perioada la care se doreste diminuarea valorii imobilizarii.
Recomandare: folositi filtrarea „Un.nr.inv” pentru a selecta numarul inventar dorit si Ordonarea „Cont”
2. Daca valoarea ramasa este mai mica decat valoarea modernizarii de stornat alegeti Financial -> Contabilitate Imobilizari -> Amortizare -> Rectificare Amortizare si introduceti un document de corectie amortizare prin care sa se micsoreze corespunzator valoarea amortizata (contabila si alternativa). Validati si contati acest document.
3. Cand valoarea ramasa este mai mare decat valoarea modernizarii de stornat, alegeti Financial -> Contabilitate Imobilizari -> Operational -> Intrari-> tipul de document pe care s-a introdus initial modernizarea
4. Introduceti antetul documentului de stornare, iar in detalierea documentului alegeti Tip Tranzactie = STORNARE si Tip Intrare = MODERNIZARE
5. Introduceti numarul de inventar ce se doreste a se storna sau apelati F4 pentru a alege numarul de inventar din cele disponibile pentru stornare pe tipul de document respectiv. In cazul in care pe tipul de document respectiv imobilizarea are mai multe modernizari alegeti documentul care se storneaza. Restul informatiilor se preiau automat din documentul care se storneaza cu valori cu semn schimbat.
Finalizati detalierea pentru fiecare numar de inventar apasand butonul .
7. Verificati informatiile preluate, alegeti butonul pentru actualizarea datelor in domeniile implicate si generarea propunerii de contare
8. Apelati functia Financial -> Contabilitate Financiara -> Tranzactii si Rapoarte -> Registre de contabilitate si selectati registrul pe care s-a inregistrat documentul (registrul implicit IMO sau cel din setarea CODREG_IMO). Verificati propunerea de contare care trebuie sa aiba ca efect anularea notei contabile din documentul initial care s-a stornat (sau a unei parti din nota contabila din documentul initial). Apoi apelati butonul pentru contarea tranzactiei.
Procedura pentru diminuarea valorii de inventar (valoarea contabila) printr-o MODERNIZARE NEGATIVA :¶
1. Analizati in raportul Situatia imobilizarilor la nivelul fiecarui cont pe care este inregistrat mijlocul fix, care este valoarea ramasa neamortizata a numarului de inventar la perioada la care se doreste diminuarea valorii imobilizarii.
Recomandare: folositi filtrarea „Un.nr.inv” pentru a selecta numarul inventar dorit si Ordonarea „Cont”
2. O modernizare negativa poate fi introdusa numai daca valoarea ramasa permite acest lucru (valoarea ramasa sa fie mai mare decat valoarea diminuarii dorite) Alegeti unul din tipurile de document din Financial -> Contabilitate Imobilizari -> Operational -> Intrari
Introduceti antetul documentului, iar in detaliere alegeti Tip Tranzactie = NORMALA si Tip Intrare = MODERNIZARE
4. Introduceti numarul de inventar a carui valoare se doreste a se diminua sau apelati F4 si alegeti numarul de inventar cu contul dorit (in ecranul F4 sunt disponibile atatea inregistrari ale numarului de inventar cate conturi de imobilizare are). Introduceti valoarea negativa dorita in campul Valoare.
Finalizati detalierea pentru fiecare numar de inventar apasand butonul .
6. Verificati informatiile preluate, alegeti butonul pentru actualizarea datelor in domeniile implicate si generarea propunerii de contare
7. Apelati functia Financial -> Contabilitate Financiara -> Tranzactii si Rapoarte -> Registre de contabilitate si selectati registrul pe care s-a inregistrat documentul (registrul implicit IMO sau cel din setarea CODREG_IMO). Verificati propunerea de contare care trebuie sa aiba ca efect diminuarea valorii inregistrate pe contul de imobilizare. Apoi apelati butonul pentru contarea tranzactiei.
Atentie¶
Stornarea unei receptii (tranzactie cu Tip Intrare = RECEPTIE) fie in aceeasi luna cu receptia, fie intr-o luna urmatoare, presupune anularea numarului de inventar care s-a folosit in respectiva tranzactie. Numarul de inventar nu va mai putea fi folosit in tranzactiile ulterioare, intrucat starea lui devine ANULAT
Nu se poate storna partial din valoarea unei inregistrari dintr-o receptie
Pentru diminuarea valorii de inventar a unei imobilizari se poate introduce o tranzactie cu Tip Tranzactie = NORMALA, Tip Intrare = MODERNIZARE cu Valoare intrare Negativa, in masura in care valoarea negativa introdusa nu depaseste valoarea ramasa a numarului de inventar
Daca un numar de inventar a fost modernizat (are tranzactii cu Tip Intrare MODERNIZARE) nu i se poate storna tranzactia cu Tip Intrare RECEPTIE decat dupa stornarea tranzactiilor de MODERNIZARE
Un document de stornare (Tip tranzactie STORNARE) nu poate fi anulat printr-un alt document de stornare (Tip tranzactie STORNARE).
Stornarea unei tranzactii de MODERNIZARE se poate realiza numai la cea mai mare perioada (an + perioada fiscala) la care este dat calcul de amortizare pentru numarul de inventar respectiv sau are introduse alte tranzactii.