====================================================================== 16. Flux realizare Repartizare bugetara, Nota Contabila, Ordine Plata ====================================================================== Primul pas in realizarea fluxului de Repartizare Bugetara este selectia perioadei fiscale si salariale la nivelul careia se doreste realizarea procesului. - Din interfata aplicatiei, din in zona superioara a ecranului se apasa butonul **Selectie perioade** |image1| pentru selectarea perioadei fiscale si **Selecte luna salarii** |image2|, pentru selectarea perioadei salariale - Se alege luna dorita la nivelul ambelor perioade, cu mentiunea ca acestea trebuie sa coincida Ulterior se efectueaza pasii: **1.** Se acceseaza *Modulul Administrare Personal -> 3.96 Implementare rapida activitati* - Se alege tabul *Pas 3: Configurari Salarii* - Se apasa butonul *Generare Configurari NC si OP* - Se utilizeaza pe rand butoanele **Generare Configurari, Aplica configurari existente, Salveaza configurarile** - Se rezolva erorile daca apar si se reia procesul pana cand acestea nu mai apar **2.** Se acceseaza *Modulul Administrare Personal -> 3.999 Administrare Personal -> Alte Functii -> Integrare Alte Sisteme -> Repartizare Bugetara* - Se verifica daca anul si luna sunt selectate corecte si se apasa butonul *Start* **3.** Se acceseaza *Modulul Administrare Personal -> 3.999 Administrare Personal -> Alte Functii -> Integrare Alte Sisteme -> Nota Contabila Salarii* - Se verifica daca anul si luna sunt selectate corecte - Se adauga Nr. Document, Data document: Sfarsitul lunii - Se apasa butonul *Start* si se genereaza **Nota de Salarii** Nota de Salarii trebuie sa se conteze in **Registre de Contabilitate**. **Contarea** se realizeaza urmand pasii: - Se acceseaza *Modulul Financiar -> Tranzactii si Rapoarte -> Registre de Contabilitate -> Registrul SAL** - Se apasa butonul *Toate Inregistrarile* - Se apasa butonul *Vizualizare Tranzactie* - Se verifica inregistrarile contabile realizate - Se pasa butonul *Contare* **4.** Se acceseaza *Modulul Administrare Personal -> 3.999 Administrare Personal -> Alte Functii -> Integrare Alte Sisteme -> Generare Angajamente* - Se verifica daca anul si luna sunt selectate corecte si se apasa butonul *Start* **5.** Se acceseaza *Modulul Financiar -> Sector Public -> ALOP -> Angajare Cheltuieli* - Va pozitionati pe propunerea de angajare cheltuieli generata la pasul 4 - Se verifica angajamentul si se aduce in starea *Aprobata* (Verificarea se realizeaza cu Situatia Statistica, exportand in xls) .. warning:: Angajamentele in stare *Deschisa* se pot sterge de la butonul *Sterge*, urmand pasii de mai jos: - Se apasa pe butonul I (informatii) la nivel de angajament - La Actiuni se sterge bugetul cu buton Stergere buget - Se sterge detalierea - Se sterge antet (pt fiecare angajament) - daca angajamentele generate prima data sunt APROBATE, se vor genera angajamente noi , ceea ce poate duce la dublarea angajamentelor deja generate. **6.** Se acceseaza *Modulul Administrare Personal -> 3.999 Administrare Personal -> Alte Functii -> Integrare Alte Sisteme -> Generare Ordonantari* - Se verifica daca anul si luna sunt selectate corecte - Se selecteaza utilizand tasta F1, Tip document = ORDPL - Se adauga Nr. Document si Data document - Se apasa butonul *Start* - Dupa vizualizarea raportului (independent de operatiunea de generare):bifa pe buton Raport si eliminarea eventualelor erori, se executa programul cu bifa pe buton Transfer in ALOP pentru transferul ordonantarilor in modulul ALOP - Se apasa butonul *Start* **7.** Se acceseaza *Modulul Financiar -> Sector Public -> ALOP -> Odonantari la Plata* - Se verifica informatiile de pe fiecare ordonantare generata anterior si se completeaza, daca este cazul, codurile angajamentelor FOREXE .. note:: Asocierea codurilor FOREXE pe angajamente si Ordonantari se poate face accesand modulul Sector Public -> ALPO -> FOREXE -> Asociere Angajamente FOREXEBUG - Se listeaza ordonantarea de plata -> buton *Listare* (la mod listare se bifeaza afisare disponibil astfel incat ordonantarea sa contina la listare si disponibilul aferent pe sursa de finantare si articolul bugetar care se regaseste pe ordonantare) - Se confirma listarea ordonantarii de plata prin Actiuni -> **Confirmare Listare Anexe** (anularea listarii pe o ordonantare se face astfel: se apasa *Modific*, se bifeaza campul *Listat* si se apasa *Ok*) - Se valideaza ordonantarea de plata -> buton *Validare* - Se genereaza ordinele de plata -> buton *Generare OP* - Se solicita urmatoarele informatii: - Data ordinului de plata - Data executiei -> data la care se transmite spre executie la banca - Data expirarii executiei -> data pana la care poate fi transmis la banca - Data debitarii - Se listeaza ordinele de plata -> buton *Listare OP* .. note:: Ordinele de plata pot fi listate si pe cardul *Modulului Financiar -> Sector Public -> ALOP -> Ordine de Plata*, selectand platitorul (ex:TREZ_UNIV) De asemenea, urmand aceeasi cale pot fi vizualizate si modificate **Ordinele de Plata**. .. |image1| image:: ../../../HR/8X_resurseumane/integrareALOP/poze/perioada_fiscala.png .. |image2| image:: ../../../HR/8X_resurseumane/integrareALOP/poze/luna_salarii.png