=================== Cereri de cumparare =================== Pentru organizatiile bugetare care au integrata activitatea de cumparari cu fluxul ALOP (Angajare, Lichidare, Ordonantare, Plata) cererile de cumparare iau forma referatelor de necesitate si oportunitate. Referatele de necesitate trebuie sa contina pentru fiecare produs, serviciu sau lucrare si sursele bugetare necesare achizitiei obiectului respectiv. Angajarea cheltuielilor reprezinta prima etapa in executia bugetara a unei institutii publice. Prin aceasta operatiune se rezerva creditele bugetare, exprimand intentia de a efectua o cheltuiala, fara a genera inca un angajament legal sau obligatie de plata. Este o forma de planificare si control bugetar, care asigura incadrarea in limitele aprobate prin buget. Apelati functia **Logistics->Cumparari->Operational -> Cereri de Cumparare**. Dupa actionarea butonului |image2| (Arata) in lista de inregistrari din ecran sunt disponibile toate referatele de necesitate inregistrate in sistem la care are acces utilizatorul, conform cu rolul declarat. 1. Pentru a adauga un nou referat de necesitate actionati butonul |image1| (Adauga) si completati campurile care se activeaza: - Data referatului -> Sistemul propune data curenta - Scop: se completeaza scopul achizitiei. Scopul achizitiei este un camp obligatoriu si se afiseaza pe listarea referatului; - Pret: sistemul propune valoarea FARA TVA. Dupa caz, se poate selecta valoarea CU TVA, in functie de pretul folosit pentru calcule - Marca: se da click in camp si se actioneaza tasta F4 sau se da click pe din dreptul campului, se selecteaza din lista marca din personal a utilizatorului care inregistreaza solicitarea. Se poate completa in camp numele sau prenumele si apoi se actioneaza tasta F4. Se vor afisa inregistrarile care contin informatia completata. - Zona: se actioneaza tasta F4 sau se da click pe si se selecteaza din lista centrul de cost (zona de cheltuiala) pe care se inregistreaza referatul; - Purtator: se actioneaza tasta F4 sau se da click pe si se selecteaza din lista purtatorul de cheltuiala pe care se inregistreaza referatul; - Sursa Fin.: se actioneaza tasta F4 sau se da click pe si se selecteaza din lista sursa de finantare pe care se inregistreaza referatul. - Articol Bug.: se actioneaza tasta F4 sau se da click pe si se selecteaza din lista articolul bugetar corespunzator (de asemenea in cazul in care informatia este cunoscuta se poate completa si manual direct in camp, fara sa se mai deschida lista); 2. Actionati butonul Salveaza. 3. Pe tab Specificatie apelati butonul |image3| (Adaugare) pentru a adauga pozitii in detalierea cererii de cumparare, se completeaza campurile - Tip: A / I / S (implicit este propus A -> se selecteaza in functie de tipul achizitiei (A - daca se achizitioneaza produse / materiale - inclusiv obiecte de inventar, I - daca se achizitioneaza un mijloc fix , S - daca se achizitioneaza un serviciu). - UM: pentru pozitiile de tip articol / serviciu se propune automat in functie de pozitia selectata din lista, pentru imobilizari utilizatorul trebuie sa completeze manual valoarea “BUC”. - Q: se completeaza cantitatea solicitata; - Pret: se completeaza pretul estimat; - Cod TVA:pentru pozitiile de tip articol / serviciu se propune automat in functie de pozitia selectata din lista, pentru imobilizari utilizatorul trebuie sa completeze manual codul de tva (ex: 19); 4. Actionati butonul |image4| (Salvare). 5. Se reia actiunile de la pasii 3. si 4. pentru adaugarea tututor pozitiilor din detalierea referatului de necesitate. 6. Se verifica informatiile inregistrate si dupa care se actioneaza butonul Lansare - > se va afisa un ecran in care lista Expert se selecteaza structura dorita apoi se actioneaza butonul Lansare (din partea dreapta jos a ecranului) pentru finalizarea actiunii. 7. Din mediul Actiuni alegeti Rapoarte -> Listare (doar in cazul in care se doreste listarea/printarea referatului) dupa care se actioneaza obligatoriu butonul Confirmare Listare Referat. 8. Actionati butonul Aviz Expert pentru avizarea referatului de necesitate. Se va afisa pe interfata fereastra Aviz Expert pentru selectia structurii Contabil si a structurii Cumparator catre care se va transmite mai departe pe flux referatul in vederea aprobarii. 9. Avizati contabil referatul actionand butonul Aviz Contabil 10. Listati Anexele 1 si 2. Confirmati listarea anexelor utilizand butoanele Confirmare Listare Anexa 1 si Confirmare Listare Anexa 2. 11. Alegeti meniul Actiuni din partea dreapta sus a interfetei -> Inregistrari Bugetare. In fereastra care se afiseaza actionati pe rand butoanele Generare si Validare -> se va genera nota contabila aferenta propunerii de angajare. Pentru revenirea in ecranul aterior actionati sageata stanga din partea de sus. 12. Actionati butonul Actualizare Cumparator in linii Cerere pentru a completa cumparatorul de pe antet pentru toate pozitiile de pe referatul respectiv. 13. Actionati butonul Aprobare pentru finalizarea fluxului. Refratele aflate in stare = Aprobata pot fi preluate mai departe pe flux in comenzi de cumparare. .. |image1| image:: ../../FluxCantina8x/Media/8x_Adauga.png .. |image2| image:: ../../FluxCantina8x/Media/Arata.jpg .. |image3| image:: ../../FluxCantina8x/Media/Adaug.jpg .. |image4| image:: ../../FluxCantina8x/Media/Salvare_OUI.jpg