======================== Actiuni Corective in POS ======================== In cadrul fluxului de vanzare prin POS se pot efectua urmatoarele actiuni corective: - :ref:`Stergerea Pozitiei de Vanzare Bon `; - :ref:`Anularea Bonului `; - :ref:`Stergerea Pozitiei de Incasare Bon `; - :ref:`Reintroducerea Bonului Netiparit pe Casa de Marcat `; - :ref:`Confirmarea Emiterii Bonului `; - :ref:`Corectia Articolului cu Simbol TVA Necorespunzator `; - :ref:`Anularea Bonului Fiscal Tiparit (Fiscalizat) `; - :ref:`Corectia Codului de Bare al Articolului `. .. _Ident_pozitie_bon: A. Stergerea Pozitiei de Vanzare Bon ************************************ Pentru stergerea pozitiei de vanzare de pe un bon, in aplicatia **EMSYS-POS**, in fereastra **POS-Vanzari**: **1. Pozitionati-va** pe reperul de pe bon ce trebuie sters; **2. Apasati** butonul |image1| din zona de mijloc a ferestrei **POS-Vanzari**; **3. Completati** parola supervizorului pentru confirmarea stergerii si apasati butonul |image2|. .. note:: Parola este formata din numele utilizatorului si parola acestuia fara caractere intre ele. De exemplu, pentru utilizatorul 10, ce are parola 10, *Parola Supervisor* este **1010**. ------------------------- .. _Ident_anulare_bon: B. Anularea Bonului ******************* Pentru anularea unui bon, in aplicatia **EMSYS-POS**, in fereastra **POS-Vanzari**: **1. Apasati** butonul |image5| din zona de mijloc a ferestrei **POS-Vanzari**; **2. Apasati** butonul |image3| in fereastra deschisa pentru confirmarea anularii: |image6| .. warning:: Un bon nu poate fi anulat daca are pozitii de incasare. --------------------- .. _Ident_incas_bon: C. Stergerea Pozitiei de Incasare Bon ************************************* Pentru stergerea pozitiei de incasare de pe un bon, in aplicatia **EMSYS-POS**, in fereastra **POS-Incasari**: **1. Pozitionati-va** pe incasarea ce trebuie stearsa; **2. Apasati** butonul |image1| din zona de jos a ferestrei **POS-Incasari**; **3. Apasati** butonul |image3| in fereastra deschisa pentru confirmarea stergerii: |image4| ----------------- .. _Ident_bon_netiparit: D. Reintroducerea Bonului Netiparit pe Casa de Marcat ***************************************************** In cazul in care un bon nu s-a fiscalizat (nu s-a tiparit pe casa de marcat) si exista diferente intre vanzarile inregistrate in **EMSYS-ERP** si rapoartele **X** si **Z** ale casei de marcat: **1. Accesati** aplicatia **EMSYS-POS**; **2. Reintroduceti** bonul in aceeasi zi; **3. Apasati** butoanele |image7| si |image8| pentru tiparirea acestuia pe casa de marcat; **4. Identificati** in **EMSYS-ERP** si anulati bonul initial, in functia :doc:`Anulare / Reconfirmare Bonuri din POS <../Configurari_Vanzari/Anulare_POS>`; **5. Comparati** valorile de pe casa de marcat (**Raportul X**) cu :doc:`Raportul Zilnic Informativ <../Configurari_Vanzari/Rapoarte_POS/Raportul_Z>` din **EMSYS-Vanzari**. ----------------- .. _Ident_conf_emitere: E. Confirmarea Emiterii Bonului ******************************* In situatia in care bonul fiscal a fost tiparit pe casa de marcat, dar nu s-a inchis in aplicatia **EMSYS-POS**, pentru a-l inchide si a inregistra urmatorul bon **apasati** butonul |image9|. ----------------- .. _Ident_simbol_TVA: F. Corectia Articolului cu Simbol TVA Necorespunzator ***************************************************** Pentru cazul in care bonul nu poate fi tiparit (casa de marcat il anuleaza automat), din cauza unei pozitii ce are TVA necorespunzator (simbol TVA neconfigurat pe casa de marcat): **1. Accesati** in aplicatia **EMSYS-ERP** functia :doc:`Actualizare Liste PLU Active <../Configurari_Vanzari/Actualizare_PLU>`; **2. Modificati** campul *Cod TVA* cu valoarea corecta (cod de TVA ce are completat *Simbol TVA*); **3. Salvati** inregistrarea; **4. Preluati** :doc:`listele de preturi in POS<../Configurari_Vanzari/Preluare_PLU>`; **5. Stergeti** pozitia necorespunzatoare de pe bonul ce nu poate fi listat; **6. Adaugati** din nou pozitia stearsa, cu informatiile actualizate (Simbol TVA). ------------------------------ .. _Ident_bon_fiscalizat: F. Anularea Bonului Fiscal Tiparit (Fiscalizat) *********************************************** In cazul in care bonul fiscal a fost emis pe casa de marcat ca urmare a: - unei erori de operare; - unei erori de sistem; - unor teste efectuate cu casa de marcat fiscalizata; - refuzului de catre client a reperelor achizitionate, dupa ce a fost emis bonul; - etc. Procedura de corectie este urmatoarea: **1. Intocmirea** dosarului ce contine declaratiile operatorului economic conform articolului 36 din HG 479/2004; **2.** :doc:`Anularea bonului in EMSYS-ERP <../Configurari_Vanzari/Anulare_Bon_ERP>`; **3.** :doc:`Anularea bonului in EMSYS-POS <../Configurari_Vanzari/Anulare_Bon_POS>`. **Extras din HG 479/2004:** *Art. 36. - Pentru corectarea sau anularea înregistrării unei operaţiuni după emiterea bonului fiscal utilizatorul întocmeşte un dosar care va cuprinde:* *a) sesizarea scrisă a persoanei care a efectuat greşit operaţiunea, cu precizarea motivaţiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum şi a numărului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei şi minutului emiterii acestuia;* *b) decizia scrisă de aprobare a corectării operaţiunii greşit efectuate, emisă de directorul financiar-contabil,contabilul-şef sau de altă persoană care răspunde de gestionarea patrimoniului unităţii;* *c) copie de pe nota sau notele de recepţie şi constatare de diferenţe, întocmite de la ultima inventariere până la zi, prin care a fost stabilit preţul cu amănuntul al produsului sau produselor înregistrate greşit în aparatul de marcat electronic fiscal;* *d) nota de contabilitate care reflectă operaţiunea efectuată.* ------------------------------ .. _Ident_Act_codart_prel: G. Corectia Codului de Bare al Articolului ****************************************** In cazul in care dupa vanzarea din **EMSYS-POS**, la descarcarea stocului a fost identificata o eroare prin care codul de bare al unui articol a fost eronat (apartine altui articol), accesati in aplicatia **EMSYS-ERP** functia **Logistics->Vanzari si Distributie->Retail->Interfata POS->Actualizare Cod Articol Preluare**: **1. Identificati** articolul al carui cod de bare este eronat (implicit sunt aduse toate articolele pentru care nu s-a realizat :doc:`descarcarea stocului <../Configurari_Vanzari/Descarcare_Stocuri>`): a. Introduceti codul de bare in campul |image10| si apasati butonul |image13| (*Cautare*); b. Pozitionati-va pe articolul din lista disponibila tinand cont de numarul si data bonului. **2. Apasati** butonul |image11| (*Modific*); **3. Completati** in campul *Cod Articol Preluare* articolul care trebuia vandut initial prin: a. Introducerea codului de articol (daca este cunoscut); b. Apasarea tastei F1, completarea unei portiuni din denumire in campul |image12|, apasarea butonului |image13| (*Cautare*) si selectarea articolului din lista afisata; c. Apasati butonul |image14|. **4. Apasati** butonul |image15| (*OK*) pentru salvarea inregistrarii; **5. Apasati** butonul |image16| (*Iesire*) pentru iesirea din functie. ------------------------- Pentru mai multe informatii studiati documentatia generala, la adresa `docserp.emsys.ro `_ sau apelati la suport. .. |image1| image:: ../../Media/Stergere_POS.jpg .. |image2| image:: ../../Media/Enter_POS.jpg .. |image3| image:: ../../Media/OK_POS.jpg .. |image4| image:: ../../Media/Sterg_incas_POS.jpg .. |image5| image:: ../../Media/Stergere_totala_POS.jpg .. |image6| image:: ../../Media/Confirm_anulare_POS.jpg .. |image7| image:: ../../Media/Inchidere_bon.jpg .. |image8| image:: ../../Media/Tiparire_bon.jpg .. |image9| image:: ../../Media/Conf_emitere_POS.jpg .. |image10| image:: ../../Media/Articol5x.jpg .. |image11| image:: ../../Media/Modific.jpg .. |image12| image:: ../../Media/Nume.jpg .. |image13| image:: ../../Media/Cautare5x.jpg .. |image14| image:: ../../Media/OK_buton.jpg .. |image15| image:: ../../Media/OK.jpg .. |image16| image:: ../../Media/Iesire5x.jpg