===============
Alte Operatiuni
===============

A. Conectare la serverul POS instalat pe alta statie
****************************************************

Pentru conectarea statiilor de vanzare la serverul POS instalat pe alta statie se parcurg urmatorii pasi:

  **1. Accesati** statia de lucru pe care este instalat serverul de aplicatie POS;

  **2. Cautati** in sistemul de operare *Windows Defender Firewall* (Control Panel->System and Security->Windows Defender Firewall);

  **3. Selectati** optiunea *Advanced settings* din partea stanga a ferestei;

  **4. Apasati** in partea stanga a ferestrei *Inbound Rules*;

  **5. Alegeti** actiunea *New Rule* din partea dreapta a ferestrei;

  **6. Bifati** optiunea *Port*;

  **7. Apasati** butonul *Next*;

  **8. Completati** in campul *Specific local ports* portul utilizat de aplicatia POS (8080);

  **9. Apasati** butonul *Next* in urmatoarele 3 pagini;

  **10. Completati** in campul *Name* numele conexiunii (de exemplu: EMSYS POS);

  **11. Inchideti** fereastra *Windows Defender Firewall with Advanced Security*.

---------------

B. Pauza
********

In cazul in care vanzatorul doreste sa intrerupa activitatea de vanzare prin POS pentru o perioada scurta de timp, se parcurg urmatorii pasi:

  **1. Apasati** butonul |image1| din fereastra **POS Vanzari**;

  Astfel, aplicatia blocheaza POS-ul respectiv.

  |image2|

  **2. Apasati** butonul |image4|;

  **3. Completati** fie campurile *Utilizator* si *Parola*, fie campul *Supervisor* si apasati butonul |image3|.

--------------

C. Inchidere Schimb pentru Alta Zi
**********************************

Pentru situatiile in care vanzatorii au omis sa faca inchiderea de schimb la zile anterioare:

  **1. Apasati** butonul |image5| din fereastra **POS Vanzari**;

  **2. Pozitionati-va** in campul *Data*;

  **3. Completati** data zilei pentru care nu s-a efectuat inchiderea de schimb;

  **4. Apasati** butonul |image6|;

  **5. Apasati** butonul |image7| in fereastra deschisa pentru a confirma inchiderea de schimb;

  |image8|

----------------

D. Schimbare Rola de Hartie pentru Bon in Curs de Tiparire
**********************************************************

In situatia in care la tiparirea unui bon, casa de marcat ramane fara hartie, iar aplicatia afiseaza mesajul *Bonul nu s-a putut tipari*, se parcurg urmatorii pasi:

  **1. Schimbati** rola de hartie;

  **2. Verificati**:

   a. daca se tipareste continuarea bonului pe casa de marcat si apasati butonul |image9| in **POS Vanzari** pentru a evita dubla fiscalizare;

   b. daca bonul fiscal nu este emis pe casa sau este marcat automat de casa de marcat ca fiind anulat si apasati butonul |image10|.

-------------------------

Pentru mai multe informatii studiati documentatia generala, la adresa `docserp.emsys.ro <http://docserp.emsys.ro/LO/Modul_Vanzari_Distributie/Vanzari_Distributie/Retail/retail.html>`_ sau apelati la suport.

.. |image1| image:: ../../Media/Pauza_POS.jpg
.. |image2| image:: ../../Media/POS_blocat.jpg
.. |image3| image:: ../../Media/Autentificare_POS.jpg
.. |image4| image:: ../../Media/Debloc_POS.jpg
.. |image5| image:: ../../Media/Numerar_POS.jpg
.. |image6| image:: ../../Media/Inchidere_schimb.jpg
.. |image7| image:: ../../Media/OK_POS.jpg
.. |image8| image:: ../../Media/Confirm_inchidere_schimb.jpg
.. |image9| image:: ../../Media/Conf_emitere_POS.jpg
.. |image10| image:: ../../Media/Inchidere_bon.jpg