Generarea si validare fisier .XML pentru D100
Exportul declaratiei 100 se realizeaza astfel:
1. Accesati functia Financial -> Contabilitate Financiara -> Declaratii Livrari si Achizitii -> Declaratii Fiscale.
2. Selectati Anul Fiscal si Perioada pentru care depuneti declaratia.
3. Alegeti Tipul de depunere raportat la anularea rezervei verificarii ulterioare:
Inainte;
Temei Legal:
Art. 105 alin. (6) lit. a) din Legea nr.207/2015;
Art. 105 alin. (6) lit. b) din Legea nr.207/2015.
4. Bifati, daca este cazul, optiunile:
PJ care se dizolva cu / fara lichidare - se bifeaza pentru a specifica tipul de dizolvare, conform informatiilor disponibile pe site-ul ANAF.
Plati anticipate trim. IV - se bifeaza atunci cand se realizeaza plati anticipate pentru trimestrul IV, conform informatiilor disponibile pe site-ul ANAF.
Ultimul TRIM. dinainte de primul an fiscal modificat - se bifeaza pentru declararea corecta a obligatiilor, in cazul in care entitatea se incadreaza in aceasta situatie, conform informatiilor disponibile pe site-ul ANAF.
5. In campul Coeficient impozitare micro, completati cota de impozitare, daca entitatea se incadreaza in regimul de impozitare pe veniturile microĂŽntreprinderilor, conform informatiilor disponibile pe site-ul ANAF.
6. In zona de ecran Fisier Creante incarcati un fisier .xlsx, daca exista coduri de impozite pentru care trebuie declarate sume deductibile sau reduceri ce nu sunt evidentiate in Balanta EMSYS.
Structura acestui fisier trebuie sa contina:
Coloana COD_IMPOZIT - reprezinta codul obligatiei;
Coloana SCADENTA - reprezinta termenul de plata a obligatiei;
Coloana SUMA_DED - reprezinta suma deducerii;
Coloana SUMA_RED - reprezinta suma reducerii.
7. In sectiunea Business Unit, valorile pentru BU, Cod Inregistrare si Denumire se propun din Financial -> Definitii Generale -> Business Units -> tab Definire, daca Business Unit-ul a fost configurat cu optiunea Raportare = Da.
8. In sectiunea Adresa, valorile pentru campurile Tara, Judet, Localitate, Detalii Adresa se propun din Financial -> Definitii Generale -> Business Units -> tab Raportare, daca Business Unit-ul a fost configurat cu optiunea Raportare = Da.
9. In sectiunea Contact, valorile pentru Titlu, Nume, Prenume, Telefon, Fax, Email, Website, se propun din Financial -> Definitii -> Business Unit -> tab Manageri (cu bifa Declarant) si tab Raportare , daca Business Unit-ul a fost configurat cu optiunea Raportare = Da.
Notă
In cazul in care exista mai multe Business Unit-uri configurate cu optiunea Raportare = Da, valorile propuse vor fi cele aferente primului Business Unit din lista.
10. Actionati butonul Start.
Ca rezultat al declaratiei, se obtine o arhiva cu numele exportD100.zip.
11. Salvati pe statia de lucru arhiva rezultata si dezarhivati-o pana la obtinerea fisierului Creante.xml.
12. Validati fisierul Creante.xml, utilizand software-ul DUKIntegrator furnizat de ANAF.
Daca validarea se realizeaza fara erori, va fi generat un fisier in format .pdf.
Depuneti pe platforma ANAF fisierul .pdf rezultat in urma validarii.