Descompunere Tranzactii pe Activitati din Conturi

Scop

Se aplica organizatiilor a caror activitate se desfasoara pe cel putin doua activitati, pentru care trebuie sa se intocmeasca raportari financiare la nivel de activitate, dar a caror evidenta contabila se efectueaza la nivelul unei singure firme.

Procesul de descompunere consta in generarea inregistrarilor de descompunere din firma centralizatoare a activitatii, pe firmele create pentru fiecare activitate si repartizarea cheltuielor si veniturilor comune dupa criterii bine stabilite pe aceste firme. Este un proces care se aplica in special companiilor de asigurari pentru departajarea activitatii pe asigurari de Viata si Non-Viata (Generala)

Procedura de descompunere se realizeaza periodic, dupa finalizarea tranzactiilor pe firma centralizatoare.

Prerechizite

  • Firma centralizatoare unde se inregistreaza toate documentele si procesele companiei.

  • Firme care primesc inregistrarile activitatii pentru care a fost creata si un procent din activitatea conturilor pentru care nu se poate delimita o activitate in documente. Numarul de firme trebuie sa fie in concordanta cu numarul de activitati. Vom face referire la societatile de asigurari, pentru a putea exemplifica procedura cu activitate Generala si Viata

  • Configurate definitiile pentru firma centralizatoare.

  • Configurate definitiile pentru firmele pe activitati

  • Curs valutar la data la care se efectueaza descompunerea, pe toate firmele

Procedura

  1. Setati perioada fiscala pentru care se realizeaza descompunerea

  2. AlegetiContabilitate Financiara(FI-GL) ->Registre de Contabilitate->Actiuni> Descompunere-> Descompunere Activitate

  3. Completati : Cod document, numar , si data documentului. Actionati Start

  4. Verificati eventualele mesaje de eroare si efectuati corectiile

  5. Verificati tranzactiile generate pe cele 2 firme si contati tranzactiile

image0 Atentie

  • XX - reprezinta configurarile pentru firma pentru asigurari de viata

  • XXX - reprezinta configurarile pentru firma pentru asigurari generale

  • Procedura executa urmatoarele verificari:

    • Variabilele de setare. Daca nu sunt corect definite, se afiseaza mesajele de eroare pe ecran si procedura se intrerupe.

    • Verificare configurare conturi. Daca nu sunt respectate regulile de configurare, procedura de descompunere se intrerupe.

    • Sterge automat tranzactiile generate anterior