=================================== Configurare pentru Declaratia D100 =================================== Pregatirea informatiilor necesare pe structura solicitata de ANAF ------------------------------------------------------------------- Obtinerea fisierelor/nomenclatoarelor necesare alinierii informatiilor din EMSYS la formatul solicitat de catre ANAF: 1. Accesati **Financial** → **Contabilitate Financiara** → **Declaratii Livrari si Achizitii** → **Declaratii Fiscale**. 2. Actionati butonul *Setari* (din partea stanga-jos): * selectati din meniu optiunea *Declaratia D100*; * actionati butonul *Descarca Documente Initiale*; * salvati si dezarhivati pe statia de lucru arhiva D100_NOM_1.zip; * arhiva **D100_NOM_1.zip contine fisierul** Creante.xlsx. 3. Completarea fisierului descarcat la pasul anterior: In fisierul **Creante.xlsx** se realizeaza asocierile intre coloana *Cod Impozit* din fisierul Creante.xlsx si *Contul Sursa* din balanta conturilor. Structura fisierului **Creante.xlsx** este urmatoarea (contine coloanele): COD_IMPOZIT, DENUMIRE_CREANTA, TEMEI, COD_BUG, PERIOADA_RAP, TERMEN_DEPUNERE, CONT_SURSA, TIP_SUMA. Informatiile ce se completeaza pe fiecare coloana sunt: * Coloana **COD_IMPOZIT**: reprezinta codul obligatiei. * Coloana **DENUMIRE_CREANTA**: reprezinta denumirea tipului de creanta fiscala (din Nomenclatorul obligațiilor de plată la bugetul de stat). * Coloana **TEMEI**: reprezinta baza legala. * Coloana **PERIOADA_RAP**: aceasta poate sa fie lunara, trimestriala sau anuala. * Coloana **TERMEN_DEPUNERE**: reprezinta data scadenta a depunerii declaratiei. * *25LU* = scadenta la 25 a lunii urmatoare perioadei de raportare; * *25LU2* = scadenta la 25 a lunii a 2-a urmatoare perioadei de raportare; * *FREE* = scadenta declarata liber de contribuabil; * pentru accize scadenta trebuie sa se incadreze in luna de raportare; * pentru taxa 510 scadenta poate fi in afara lunii de raportare. * Coloana **CONT_SURSA**: reprezinta contul din Planul de Conturi EMSYS, balanta conturilor. * Coloana **TIP_SUMA**: reprezinta tipul de suma din Balanta Conturilor: * RPDB - rulaj debitor in perioada de raportare * RPCR - rulaj creditor in perioada de raportare * SIDB - sold initial debitor la inceputul perioadei de raportare (pentru raportare lunara se va exporta soldul debitor la inceputul lunii de raportare, pentru raportare trimestriala - soldul debitor la inceputul perioadei de sfarsit a trimestrului, iar pentru raportare anuala - soldul debitor la inceputul perioadei de sfarsit a anului ) * SICR - sold initial creditor la inceputul perioadei de raportare (pentru raportare lunara se va exporta soldul creditor la inceputul lunii de raportare, pentru raportare trimestriala - soldul creditor la inceputul perioadei de sfarsit a trimestrului, iar pentru raportare anuala - soldul creditor la inceputul perioadei de sfarsit a anului ) * SFDB - sold final debitor la sfarsitul perioadei de raportare (pentru raportare lunara se va exporta soldul debitor la sfarsitul lunii de raportare, pentru raportare trimestriala - soldul debitor la sfarsitul perioadei de sfarsit a trimestrului, iar pentru raportare anuala - soldul debitor la sfarsitul perioadei de sfarsit a anului ) * SFCR - sold final creditor la sfarsitul perioadei de raportare (pentru raportare lunara se va exporta soldul creditor la sfarsitul lunii de raportare, pentru raportare trimestriala - soldul creditor la sfarsitul perioadei de sfarsit a trimestrului, iar pentru raportare anuala - soldul creditor la sfarsitul perioadei de sfarsit a anului ) .. note:: In fisierul *Creante.xlsx* se trec doar creantele care se raporteaza, in functie de perioada de raportare (lunara, trimestriala sau anuala) Coloanele Cont_sursa si Tip_suma se completeaza conform balantei conturilor. Preluarea in sistem a arhivei cu nomenclatoarele necesare D100 ----------------------------------------------------------------- 1. Adaugati intr-o arhiva .zip (exemplu: D100NOM.zip) fisierul Creante.xlsx. .. warning:: Adaugati in arhiva direct fisierul, nu arhivati folder-ul (folder in arhiva) in care se afla fisierul pe statia de lucru. 2. Accesati **Financial** → **Contabilitate Financiara** → **Declaratii Livrari si Achizitii** → **Declaratii Fiscale**. * actionati butonul *Setari*; * selectati din meniu optiunea *Declaratia D100*; * actionati butonul *Upload* pentru a prelua arhiva in sistem. .. warning:: - Pentru a se prelua arhiva in sistem, fisierul trebuie sa respecte structura prezentata la pasii anteriori. - Pentru fiecare actualizare a datelor din fisierul preluat in EMSYS, trebuie sa reincarcati arhiva. Mai intai descarcati ultima versiune a arhivei (actionand butonul “Descarca Documente Exist..” ), actualizati informatiile in fisier (adaugati in fisier noile informatii pastrand informatiile existente), formati o arhiva noua cu fisierul actualizat si preluati-o in EMSYS.