=================== Dictionar Documente =================== Scop **** Aceasta sectiune permite definirea tipurilor de documente utilizate in sistem si atribuirea rolurilor specifice pentru fiecare tip de document (ex: intocmit, operator, validator, aprobator). Astfel, se asigura trasabilitatea si controlul fluxului de aprobare pentru documentele gestionate in cadrul organizatiei. Procedura ********* Selectati :doc:`luna activa ` din ecranul de selectie principal, daca este necesar. Accesati |hr_path_setaridic| **-> Dictionar Documente** Adaugare tip document --------------------- 1. Apasati butonul *Adauga* |button_add| din partea inferioara a ecranului. 2. Completati urmatoarele campuri: - **Stare** - defineste daca documentul este *Activ* sau *Inactiv*. - **Cod** - cod unic care identifica tipul de document. - **Denumire** - denumirea documentului (ex: Decizie Incetare, Adeverinta Venit). - **Din data** - data de la care documentul devine activ si poate fi utilizat in sistem. 3. Utilizati selectorul de data sau introduceti manual data in formatul solicitat (ZZ.LL.AAAA). 4. Apasati *Salveaza* pentru a finaliza inregistrarea. Atribuire roluri pe document ---------------------------- In partea de jos a ecranului, se configureaza drepturile utilizatorilor in functie de rolul detinut in procesul de gestionare a documentelor. 1. Selectati documentul pentru care doriti sa configurati rolurile. 2. In zona de *Drepturi pe document*, se pot adauga utilizatori cu urmatoarele roluri: - **Intocmit** - persoana care redacteaza documentul. - **Operator** - persoana care introduce datele in sistem. - **Validator** - persoana care verifica corectitudinea datelor. - **Aprobator** - persoana care aproba documentul final. 3. Utilizati butonul *Adauga* |icon_add| pentru fiecare rol, selectand din lista de utilizatori activi. 4. Salvati modificarile. Vizualizare detalii document ---------------------------- - Pentru a vizualiza o inregistrare existenta, selectati linia dorita si apasati butonul *Detaliere inregistrare*. - Pentru revenirea la ecranul principal, apasati butonul *Inapoi*. Functionalitati suplimentare ---------------------------- Sunt disponibile, de asemenea, urmatoarele optiuni standard: - :doc:`Import Export ` - incarcare tipuri documente si drepturi din fisier excel. - :doc:`Copiere inregistrare ` - duplicarea unui tip document existent. - :doc:`Modificare si stergere ` - actualizarea sau eliminarea unui document (daca nu a fost deja utilizat). - :doc:`Cautare ` - cautare dupa *Cod* sau *Denumire*. - :doc:`Filtrare si sortare ` - aplicarea de filtre multiple si sortari. - :doc:`Propuneri adaugare ` - definirea valorilor implicite pentru documentele nou adaugate.