Preliminarii

Procesul de receptie reprezinta fazele din fluxul Cumparari in care produsele, serviciile si lucrarile comandate la furnizori sunt receptionate. Prin receptie se confirma ca:

  • bunurile furnizate au fost receptionate, cu specificarea datei si a locului primirii si au fost înregistrate în gestiune si în contabilitate, cu specificarea gestiunii si a notei contabile de înregistrare;

  • serviciile au fost prestate;

  • lucrarile au fost executate.

In sistemul integrat EMSYS utilizatorul poate emite documentele care atesta realitatea „serviciului efectuat” (bunurile au fost livrate, lucrarile executate si serviciile prestate):

  • Nota de receptie si constatare diferente, pentru articole gestionabile

  • Proces verbal de receptie, pentru imobilizari

  • Proces verbal de receptie servicii, pentru servicii

  • Proces verbal de receptie lucrari, pentru lucrari.

Observatie:

In sistemul integrat EMSYS lucrarile sunt asimilate cu serviciile dar pot fi impartite in grupe distincte.

Tot in procesul de receptie, dupa emiterea si validarea documentelor care atesta realitatea serviciului efectuat, in faza de receptie fiscala (verificare facturi furnizori) se inregistreaza in sistem documentul care atesta pretentia creditorului, de regula factura emisa de furnizor.

Legatura intre aceste documente se face prin intermediul comenzii de aprovizionare. Sistemul poate genera documentele de receptie din comanda de cumparare, editabile daca necesita modificari. De asemenea din documentele de receptie poate fi generata inregistrarea in sistem a facturii de la furnizor, de asemenea editabila astfel incat imaginea din sistem sa coincida cu imaginea facturii asa cum a emis-o furnizorul.

Pentru institutiile publice care au integrat modulul de Cumparari cu fluxul ALOP(Angajare-Lichidare-Ordonantare-Plati) procesul de receptie din EMSYS reprezinta faza de “lichidare” a cheltuielilor.