Minusuri la Inventar

Scop

Inregistrarea scoaterii din gestiune a articolelor constatate ca minus la efectuarea unui inventar, concomitent cu inregistrarea cheltuielilor pe centre de cost.

Procedura

1. Accesati Logistics -> Stocuri -> Iesiri selectati Minusuri la Inventar si apasati butonul Arata ()

2. Apasati butonul Adauga ( Adauga ) din partea de jos a ecranului sau butonul Copiaza ( Copiaza ) pentru a copia un document deja existent, si completati ecranul Informatii cu date referitoare la:

  • Cod document

  • Nr. document

  • Data document

  • Zona

  • Purtator

  • Gestiunea Predatoare

Apasati butonul Salveaza ( ) pentru a finaliza introducerea antetului de document.

3. Pe tabul Specificatie, adaugati pozitiile selectand articolele si completand datele necesare.

  • Articol

  • Q. Doc

  • Pret

  • Zona

  • Purtator

Apasati butonul Salvare ( ) pentru a salva fiecare pozitie.

4. Articolele pot fi adaugate si folosind optiunea Import/Export () din lista de documente, partea stanga sus.

Pe tabul Lista Actiuni Dinamice:

  1. Selectati Import minus inventar

  2. Apasati butonul Navigare () pentru selectare fisier XLSX.

  3. Bifati Debug pentru generare fisiere de eroare.

  4. Apasati butonul Play () pentru executare import.

Daca datele sunt corecte, pozitiile din fisier se vor regasi in tab SPECIFICATIE. Pentru a genera un fisier de import XLSX, se adauga o pozitie cu toate informatiile necesare, se exporta si se obtine un fisier model in care se pot completa datele pentru celelalte articole.

In cazul unui mesaj de eroare, acesta se consulta, se corecteaza in fisierul XLSX si se reia procesul de import.

Atenționare

In fisierul XLSX prima coloana Pozitie are valoare unica si tine cont si de pozitiile deja adaugate in document.

5. Verificati informatiile introduse si aprobati documentul apasand butonul Aprobare ( ).

In urma acestei operatiuni se propune pretul de intrare aferent lotului respectiv.

6. Puteti verifica documentul prin apasarea butonului Actiuni ( Actiuni ) si Listare Document

Pentru verificarea valorii la nivel de document apasati butonul Actiuni ( Actiuni ) si Valori Stoc Document

7. Finalizati documentul prin apasarea butonului Validare ( ), pentru actualizarea datelor in domeniul Stocuri si generarea propunerii de contare

8. Apasati butonul Acasa () pentru a reveni la meniul principal sau butonul Refuzare ( ) din dreapta sus pentru a iesi din functia Stocuri

9. Accesati functia Financial -> Contabilitate Financiara -> Tranzactii si Rapoarte -> Registre de Contabilitate si selectati registrul pe care s-a inregistrat documentul

10. Selectati tranzactia si apoi apasati butonul Contare Selectie pentru contarea tranzactiei

Nota contabila generata are forma:

Cont cheltuiala

=

Cont stoc

La pret de iesire

11. Refacerea propunerii de contare, in cazul in care inregistrarea initiala a fost stearsa din registrul contabil, se realizeaza astfel:

  • Pe functia Logistics -> Stocuri -> Iesiri selectati Minusuri la Inventar si apasati din nou butonul Validare ( ) pentru a genera o noua propunere de contare

  • Un document cu stare Aprobat se poate Redeschide, Modifica si Sterge prin apasarea butonului Anulare Aprobare ()

  • Pentru filtrarea sau sortarea documentelor apsati butonul Setari () din coltul stanga sus al tabului Filtrare.

Atenționare

  • La intrarea pe functiile de Stocuri, utilizatorul poate vedea toate tranzactiile disponibile in functie de drepturile sale de acces pe Business Unit-uri.

  • Cautarea unui document se poate realiza cu ajutorul butonului Filtrare rapida.

  • O tranzactie validata nu poate fi anulata decat printr-o tranzactie de Stornare. Vezi: Stornare Automata

  • Revalidarea unei tranzactii NU reface informatiile din domeniul Stocuri, ci doar pe cele din registrul contabil (nota contabila).