Plusuri la Inventar

Scop

Inregistrarea in gestiune a articolelor constatate ca plus la efectuarea unui inventar.

Prerechizite

Verificati/configurati setarile contabile pentru tipul de document PV+ si setarile generale.

Procedura

1. Accesati functia Logistics -> Stocuri -> Intrari selectati Plusuri la Inventar si apasati butonul Arata ().

2. Apasati butonul Adauga ( Adauga ) din partea de jos a ecranului sau apasati butonul Copiaza ( Copiaza ) pentru a copia un document deja existent si completati ecranul Informatii cu datele referitoare la:

  • Cod document

  • Nr. document

  • Data document

  • Gestiunea primitoare

Apasati butonul Salveaza ( ) pentru a finaliza introducerea antetului de document.

3. Pe tabul SPECIFICATIE adaugati pozitiile cu articolele respective si completati campurile:

  • Articol

  • Q. Doc

  • Pret

  • Zona

  • Purtator

Apasati butonul Salvare ( ) pentru a salva fiecare pozitie.

4. Articolele pot fi adaugate si folosind optiunea Import/Export () din tab SPECIFICATII.

Pe tabul Import:

  1. Incarcare fisier: Alege fisier, selectati fisierul XLSX si apasati butonul Incarca ().

  2. Selectie coloane: daca coloanele din fisier au cap de tabel, bifati Are cap tabel pentru asociere automata.

  3. Constante (optional)

  4. Importa fisier - apasati butonul Inserare ( Inserare ).

Daca datele sunt corecte, pozitiile din fisier se vor regasi in tab SPECIFICATIE. Pentru a genera un fisier de import XLSX, se adauga o pozitie cu toate informatiile necesare, se exporta si se obtine un fisier model in care se pot completa datele pentru celelalte articole.

In cazul unui mesaj de eroare, acesta se consulta, se corecteaza in fisierul XLSX si se reia procesul de import.

Atenționare

In fisierul XLSX prima coloana Pozitie are valoare unica si tine cont si de pozitiile deja adaugate in document.

5. Verificati informatiile introduse si aprobati documentul apasand butonul Aprobare ( )

6. Puteti verifica documentul prin apasarea butonului Actiuni ( Actiuni ) si Listare Document

7. Finalizati documentul prin apasarea butonului Validare ( ), pentru actualizarea datelor in domeniul Stocuri si generarea propunerii de contare

8. Apasati butonul Acasa () pentru a reveni la meniul principal sau butonul Refuzare ( ) din dreapta sus pentru a iesi din functia Stocuri

9. Accesati functia Financial -> Contabilitate Financiara -> Tranzactii si Rapoarte -> Registre de Contabilitate si selectati registrul pe care s-a inregistrat documentul

10. Selectati tranzactia si apoi apasati butonul Contare Selectie pentru contarea tranzactiei

Nota contabila generata are forma:

Cont stoc

=

Cont cheltuiala/venit

La pret de intrare

11. Refacerea propunerii de contare, in cazul in care inregistrarea initiala a fost stearsa din registrul contabil, se realizeaza astfel:

  • Pe functia Logistics -> Stocuri -> Intrari selectati Plusuri la Inventar si apasati din nou butonul Validare ( ) si se genereaza o noua propunere de contare

  • Un document cu stare Aprobat se poate redeschide, modifica si sterge prin apasarea butonului Anulare Aprobare ()

  • Pentru filtrarea sau sortarea documentelor apasati butonul Setari () din coltul stanga sus al tabul Filtrare.

Atenționare

  • La intrarea pe tipul de document Stocuri, utilizatorul poate vedea toate tranzactiile disponibile in functie de drepturile sale de acces pe Business Unit-uri.

  • Cautarea unui document se poate realiza cu ajutorul butonului Filtrare rapida.

  • O tranzactie validata nu poate fi anulata decat printr-o tranzactie de Stornare. Vezi: Stornare Automata

  • Revalidarea unei tranzactii NU reface informatiile din domeniul Stocuri, ci doar pe cele din registrul contabil (nota contabila)