Cereri de Cumparare

Apelati functia Logistics->Managementul Materialelor->Cumparari->Cereri de Cumparare.

In fereastra Mod de Lucru bifati casuta Solicitant si alegeti un solicitant din lista disponibila la actionarea tastei F1.


A. Creare Cerere de Cumparare

1. Actionati butonul image6 (Adaug) sau pozitionati-va pe o cerere existenta si actionati butonul image8 (Copiez) pentru a crea un antet de cerere de cumparare.

2. Completati campurile:

  1. Nr. - sistemul propune un numar de cerere; pentru a introduce un numar propriu actionati butonul image7;

  2. Data - data cererii;

  3. Tip - actionati butonul image9 si selectati STANDARD;

  4. Scop - completati scopul cererii de cumparare (de exemplu: Materiale si Piese de schimb pentru comanda …);

  5. Solicitant - selectati valoarea corespunzatoare din lista disponibilia la actionarea tastei F1;

  6. Marca - marca solicitantului (selectati valoarea corespunzatoare din lista disponibila la actionarea tastei F1).

Beneficiar

  1. Zona - selectati (prin actionarea tastei F1) zona corespunzatoare atelierului unde sunt necesare materialele sau piesele de schimb cerute;

  2. Purtator - selectati (prin actionarea tastei F1) purtatorul corespunzator atelierului unde sunt necesare materialele sau piesele de schimb cerute;

  3. Comanda - selectati comanda pentru care sunt necesare materialele sau piesele de schimb cerute.

Salvati inregistrarea image5 (Ok).

3. Actionati butonul image6 (Adaug) sau image8 (Copiez) prin pozitionarea pe o inregistrare existenta pentru a adauga o pozitie in detalierea cererii de cumparare.

4. Completati campurile:

  1. Tip Reper - selectati tipul reperului cumparat (ARTICOL/SERVICIU) prin actionarea butonului image9;

  2. ARTICOL/SERVICIU - completati codul articolului/serviciului in campul image10:

  • Introduceti codul articolului/serviciului (daca este cunoscut);

  • Goliti campul de caracterele existente (la copiere), actionati tasta F1, completati o portiune din denumire in campul image3, apasati butonul image4 (Cautare) si selectati articolul/serviciul din lista afisata.

Cantitati

  • Ceruta - introduceti cantitatea ceruta pentru ARTICOL/SERVICIU corespunzator cu unitatea de masura.

Preturi si Valori

  1. Data Ceruta - data la care articolul/serviciul se cere a fi receptionat in organizatie;

  2. Data Promisa - data la care furnizorul poate livra articolul/serviciul;

  3. Pret - pretul maxim la care poate fi achizitionat articolul/serviciul.

Furnizor Propus

  1. Furnizor - codul din Parteneri al furnizorului in cazul in care achizitia se face de la un furnizor desemnat;

  2. Descriere - descrierea conditiilor de selectie a unui furnizor.

Sursa cerere

  1. Departament - selectati sectia corespunzatoare din lista disponibila la actionarea tastei F1;

  2. Birou - selectati atelierul din lista disponibila la actionarea tastei F1;

  3. Marca - se completeaza automat de pe antetul cererii.

Destinatie

  1. Zona, Purtator - se completeaza automat corespunzator valorilor din Sursa Cerere;

  2. Comanda - selectati comanda pentru care este necesar materialul sau piesa de schimb cerute.

Salvati inregistrarea image5 (Ok).

Repetati procedeul pentru fiecare articol/serviciu necesar pentru executia comenzii in atelier.

5. Actioanti butonul image13 pentru a lista cererea.

6. Confirmati listarea prin actionarea butonului image11 (Confirmare Listare) si actionati butonul image12 (Confirmare Listare Referat).

7. Reveniti in ecranul Cereri Cumparare prin actionarea butonului image14 (Iesire).

Repetati pasul A. pentru fiecare cerere pe care doriti sa o introduceti in sistem.

B. Lansare Cerere de Cumparare

Pentru fiecare cerere introdusa in modul solicitant:

1. Actionati butonul image17 pentru a trimite cererea de cumparare catre un expert.

2. Selectati un expert din lista disponibila la actionarea tastei F1 si actionati butonul image15.

3. Salvati inregistrarea image5 (Ok).

Campul Stare Cerere ia valoarea LANSATA.

4. Reveniti in ecranul principal prin actioanrea butonului image14 (Iesire).

C. Avizare Cereri de cumparare

1. Actionati butonul image16.

2. Bifati casuta Expert si selectati expertul din lista disponibila la actionarea tastei F1.

3. Actionati butonul image15.

In fereastra Cereri de Cumparare sunt afisate cererile de cumparare trimise spre avizare de solicitanti catre expertul selectat.

Pentru fiecare cerere din fereastra:

4. Actionati dublu click pentru a intra in ecranul cererii.

5. Actionati butonul image18.

6. Selectati un cumparator din lista disponibila la actionarea tastei F1 si actionati butonul image15. Ulterior actionati butonul image6 (Ok) pentru atasarea cumparatorului pe cerere.

Campul Stare Cerere ia valoarea AVIZATA.

Notă

In modelul configurat nu se utilizeaza codurile CPV.

D. Aprobare Cereri de Cumparare

1. Actionati butonul image16;

2. Bifati casuta Cumparator si selectati cumparatorul din lista disponibila la actionarea tastei F1.

3. Actionati butonul image15.

In fereastra Cereri de Cumparare sunt afisate cererile de cumparare trimise spre aprobare de experti catre cumparatorul selectat.

Pentru fiecare cerere din fereastra:

4. Actionati butonul image19 (Actualizare cumparator in linii cerere) pentru a completa cumparatorul pe toate liniile cererii.

5. Actionati butonul image20 (Modific) daca doriti sa modificati:

  1. Cantitate aprobata;

  2. Pret.

6. Actionati butonul image21 pentru aprobarea cererii.

Campul Stare Cerere ia valoarea APROBATA.


Pentru mai multe informatii studiati documentatia generala, la adresa docserp.emsys.ro sau apelati la suport.