Parteneri

Parteneri este nomenclatorul pentru inregistrarea partenerilor de afaceri, persoane fizice sau juridice, in cazul vanzarilor cu rol de client.

Pentru actualizare, sunt disponibile doua functiuni:

a. Financial -> Definitii Generale -> Parteneri

Realizeaza o actualizare completa a datelor partenerului de afaceri.

Procedura este prezentata in zona de documentatie Financiar

b. Vanzari & Retail -> Definitii (meniul din zona stanga superioara) -> Parteneri

Disponibila in modulul Vanzari si Distributie, realizeaza o actualizare rapida a partenerilor prin completarea unui numar redus de campuri. Celelalte campuri sunt pozitionate automat pe baza unor setari implicite.

Prerechizite

1. Mentionam ca pentru actualizare rapida, in procedura de start a sistemului, sunt pozitionate valorile din campurile obligatorii completate de sistem:

Financial -> Definitii Generale -> Setari Variabile Modul Financiar -> (Generale -> Parteneri)

2. - Structura geografica definita: zone, tari, judete, localitati. Pentru completare alegeti:

Financiar -> Definitii -> Arii Geografice

3. - Asigurati conectarea la serviciile ANAF si VIES pentru identificarea partenerului si setarea linkurilor de conectare la serviciile ANAF:

Financial -> Definitii Generale -> Setari Variabile Modul Financiar -> (Generale -> Parteneri), Variabilele setate cu valorile:

In acelasi timp, va asigurati la administratorul IT ca aveti acces la aceste servicii.

Procedura actualizare rapida

1. Alegeti Vanzari & Retail -> Definitii (meniul din zona stanga superioara) -> Parteneri

2. Adaugati sau Copiati o inregistrare

  • Persoana Fizica - Completati campurile:

    • Tip companie: Persoana;

    • Cod Partener: Cod unic de identificare;

    • Nume Partener;

    • CNP: CNP persoana sau 0;

    • Zona, Tara, Judet, Localitate: alegeti din lista, obligatorii pentru SAF-T si pentru Declaratia 394 daca nu ati declarat CNP;

    • Adresa: pentru a fi preluata in documentele de vanzare;

  • Persoana Juridica - Completati campurile:

    • Tip companie: Companie;

    • Zona, Tara, Judet, Localitate: alegeti din lista, obligatorii pentru SAF-T;

    Completati initial cel putin Zona si Tara pentru a avea acces la serviciile ANAF de identificare partener;

    • CUI: Codul unic de identificare si apasati Verifica CUI;

    Daca se regaseste in serviciile ANAF sau VIES se completeaza automat Nume Partener, CIF si Adresa;

    • Cod Partener: Cod unic de identificare;

    • Cod reg com: nr inregistrare/an la Registrul Comertului;

    • Banca Beneficiar din Lista sau Nume Banca daca nu se identifica in lista;

    • Cont Bancar: IBAN-ul contului deschis la banca;

Notă

In cazul in care nu avei acces la serviciile ANAF sau VIES, sau sunt nefunctionale, completati:

  • CIF: codul fiscal;

  • Nume Partener;

  • Adresa

Partenerul creat este disponibil atat in calitate de Client, cat si in calitate de Furnizor;

Pentru a adauga adresele de livrare, facturare si mai multe conturi bancare ale clientului:

  • Alegeti: Financial -> Definitii Generale -> Parteneri;

  • Selectati partenerul creat prin filtrare dupa unul din campurile din browse;

  • Apasati Modific si completati:

  • Adresa Livrare

  • Adresa facturare

  • Persoana de contact (dupa caz)

  • In ecranul urmator Participare alegeti din lista valori pentru campurile: Realizeaza cumparari de si *Mod incasare”;

  • Apasati Ok

  • Completati mai multe IBAN-uri, daca este cazul:

    • Selectati ecran Coduri fiscale;

    • Apasati Adaug;

    • Completati informatiile

      • Banca Beneficiar din Lista sau Banca daca nu se identifica in lista;

      • Cont Bancar: IBAN-ul contului deschis la banca;