Parteneri¶
Parteneri este nomenclatorul pentru inregistrarea partenerilor de afaceri, persoane fizice sau juridice, in cazul vanzarilor cu rol de client.
Pentru actualizare, sunt disponibile doua functiuni:
a. Financial -> Definitii Generale -> Parteneri
Realizeaza o actualizare completa a datelor partenerului de afaceri.
Procedura este prezentata in zona de documentatie Financiar
b. Vanzari & Retail -> Definitii (meniul din zona stanga superioara) -> Parteneri
Disponibila in modulul Vanzari si Distributie, realizeaza o actualizare rapida a partenerilor prin completarea unui numar redus de campuri. Celelalte campuri sunt pozitionate automat pe baza unor setari implicite.
Prerechizite
1. Mentionam ca pentru actualizare rapida, in procedura de start a sistemului, sunt pozitionate valorile din campurile obligatorii completate de sistem:
Financial -> Definitii Generale -> Setari Variabile Modul Financiar -> (Generale -> Parteneri)
2. - Structura geografica definita: zone, tari, judete, localitati. Pentru completare alegeti:
Financiar -> Definitii -> Arii Geografice
3. - Asigurati conectarea la serviciile ANAF si VIES pentru identificarea partenerului si setarea linkurilor de conectare la serviciile ANAF:
Financial -> Definitii Generale -> Setari Variabile Modul Financiar -> (Generale -> Parteneri), Variabilele setate cu valorile:
Validare Partener: TOATE (permite atat identificarea dupa CUI a partenerilor din tara cat si acelor din UE)
URL CUI ANAF: URL-ul la serviciul ANAF pentru identificarea partenerilor din Romania (ex: https://webservicesp.anaf.ro/PlatitorTvaRest/api/v8/ws/tva)
URL CUI VIES: URL-ul la serviciul VIES pentru identificarea partenerilor din spatiul comun european (ex: https://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/checkVatService.wsdl)
In acelasi timp, va asigurati la administratorul IT ca aveti acces la aceste servicii.
Procedura actualizare rapida
1. Alegeti Vanzari & Retail -> Definitii (meniul din zona stanga superioara) -> Parteneri
2. Adaugati sau Copiati o inregistrare
Persoana Fizica - Completati campurile:
Tip companie: Persoana;
Cod Partener: Cod unic de identificare;
Nume Partener;
CNP: CNP persoana sau 0;
Zona, Tara, Judet, Localitate: alegeti din lista, obligatorii pentru SAF-T si pentru Declaratia 394 daca nu ati declarat CNP;
Adresa: pentru a fi preluata in documentele de vanzare;
Persoana Juridica - Completati campurile:
Tip companie: Companie;
Zona, Tara, Judet, Localitate: alegeti din lista, obligatorii pentru SAF-T;
Completati initial cel putin Zona si Tara pentru a avea acces la serviciile ANAF de identificare partener;
CUI: Codul unic de identificare si apasati Verifica CUI;
Daca se regaseste in serviciile ANAF sau VIES se completeaza automat Nume Partener, CIF si Adresa;
Cod Partener: Cod unic de identificare;
Cod reg com: nr inregistrare/an la Registrul Comertului;
Banca Beneficiar din Lista sau Nume Banca daca nu se identifica in lista;
Cont Bancar: IBAN-ul contului deschis la banca;
Notă
In cazul in care nu avei acces la serviciile ANAF sau VIES, sau sunt nefunctionale, completati:
CIF: codul fiscal;
Nume Partener;
Adresa
Partenerul creat este disponibil atat in calitate de Client, cat si in calitate de Furnizor;
Pentru a adauga adresele de livrare, facturare si mai multe conturi bancare ale clientului:
Alegeti: Financial -> Definitii Generale -> Parteneri;
Selectati partenerul creat prin filtrare dupa unul din campurile din browse;
Apasati Modific si completati:
Adresa Livrare
Adresa facturare
Persoana de contact (dupa caz)
In ecranul urmator Participare alegeti din lista valori pentru campurile: Realizeaza cumparari de si *Mod incasare”;
Apasati Ok
Completati mai multe IBAN-uri, daca este cazul:
Selectati ecran Coduri fiscale;
Apasati Adaug;
Completati informatiile
Banca Beneficiar din Lista sau Banca daca nu se identifica in lista;
Cont Bancar: IBAN-ul contului deschis la banca;