Organizare Facturare¶
Presupune alocarea de serii pentru documentele cu regim special, respectiv Facturi emise si Avize de expeditie. De regula, seriile si intervalele de numere se configureaza la inceputul unui an fiscal. Zona de facturare apartine unui business unit si are asociate seriile documentelor cat si utilizatorii de vanzare.
Pentru organizare facturare si livrare cu avize de expeditie, definiti:
Serii si Numere Facturi si Avize de Expeditie
Prerechizite
Inainte de configurare sunt definite:
Business Unit
Fonduri
Zone de Facturare¶
Zona de facturare apartine unui business unit si are asociate seriile documentelor cat si utilizatorii de vanzare. Cand emite facturi sau avize de expeditie, utilizatorul se pozitioneaza pe o zona de facturare.
Accesati Logistics -> Vanzari & Retail -> Setari (buton din coltul stanga-jos) -> Zone de Facturare (din meniul afisat).
Completati:
Zona Facturare: cod unic al zonei
Denumire: numele zonei pentru localizare
Business Unit: alegeti din lista un business unit frunza unde se va realiza inregistrarea documentului
Fond: alegeti din lista un fond frunza unde se va realiza inregistrarea documentului
Serii si Numere Facturi / Avize de expeditie¶
Accesati Logistics -> Vanzari & Retail -> Setari (buton din coltul stanga-jos) -> Serii si numere facturi (din meniul afisat).
Completati:
Serie factura: seria convenita pentru un set de facturi sau avize de expeditie
Explicatie: un text care sa identifice seria
Grupa documente: alegeti din lista FACTURI sau AVIZE, referitor pentru ce document declarati seria de numere
Business Unit: alegeti din lista un business unit frunza unde se va aplica seria documentelor
Asociati seriei intervalul de numere prestabilit pentru numerotare automata a facturilor/avizelor la emitere:
Apasati buton Generare numere
In fereastra deschisa completati:
Nr Factura de la: primul numar al plajei asociat seriei
Pana la: ultimul numar al plajei asociat seriei
Alegeti Zona facturare sau avize pentru care generati numerele seriei
Apasati buton Generare numere
Notă
In cazul in care nu doriti ca sistemul sa genereze cronologic numerele de facturi la emiterea documentelor, nu declarati plaja de numere. La emiterea documentului, numarul va fi completat de utilizator si modul de alocare este Manual.
Prin specificarea plajei de numere, sistemul va aloca cronologic numar de factura din plaja, caz in care modul de alocare este Automat.
Numerele de facturi/avize disponibile au Stadiu = LIBER. Un numar utilizat intr-un document are Stadiu = Alocat. Cand se anuleaza are Stadiu = Anulat.
Unui document emis i se asociaza informatii privind stadiul de prelucare si utilizatorul care a operat, numarul tranzactiei prin care s-a inregistrat.
Intrucat numerele de documente se initializeaza de regula la inceputul anului fiscal, recomandam ca in serie sa specificati si anul pe langa alta informatie de identificare a firmei care emite documente.