Organizare Facturare

Presupune alocarea de serii pentru documentele cu regim special, respectiv Facturi emise si Avize de expeditie. De regula, seriile si intervalele de numere se configureaza la inceputul unui an fiscal. Zona de facturare apartine unui business unit si are asociate seriile documentelor cat si utilizatorii de vanzare.

Pentru organizare facturare si livrare cu avize de expeditie, definiti:

Zone de Facturare

Serii si Numere Facturi si Avize de Expeditie

Utilizatori Vanzare

Prerechizite

Inainte de configurare sunt definite:

  1. Business Unit

  2. Fonduri

  3. Utilizatorii

  4. Personalul livrare

Zone de Facturare

Zona de facturare apartine unui business unit si are asociate seriile documentelor cat si utilizatorii de vanzare. Cand emite facturi sau avize de expeditie, utilizatorul se pozitioneaza pe o zona de facturare.

Accesati Logistics -> Vanzari & Retail -> Setari (buton din coltul stanga-jos) -> Zone de Facturare (din meniul afisat).

Completati:

Zona Facturare: cod unic al zonei

Denumire: numele zonei pentru localizare

Business Unit: alegeti din lista un business unit frunza unde se va realiza inregistrarea documentului

Fond: alegeti din lista un fond frunza unde se va realiza inregistrarea documentului

Serii si Numere Facturi / Avize de expeditie

  1. Accesati Logistics -> Vanzari & Retail -> Setari (buton din coltul stanga-jos) -> Serii si numere facturi (din meniul afisat).

  2. Completati:

    Serie factura: seria convenita pentru un set de facturi sau avize de expeditie

    Explicatie: un text care sa identifice seria

    Grupa documente: alegeti din lista FACTURI sau AVIZE, referitor pentru ce document declarati seria de numere

    Business Unit: alegeti din lista un business unit frunza unde se va aplica seria documentelor

  3. Asociati seriei intervalul de numere prestabilit pentru numerotare automata a facturilor/avizelor la emitere:

    • Apasati buton Generare numere

    • In fereastra deschisa completati:

      • Nr Factura de la: primul numar al plajei asociat seriei

      • Pana la: ultimul numar al plajei asociat seriei

      • Alegeti Zona facturare sau avize pentru care generati numerele seriei

      • Apasati buton Generare numere

Notă

In cazul in care nu doriti ca sistemul sa genereze cronologic numerele de facturi la emiterea documentelor, nu declarati plaja de numere. La emiterea documentului, numarul va fi completat de utilizator si modul de alocare este Manual.

Prin specificarea plajei de numere, sistemul va aloca cronologic numar de factura din plaja, caz in care modul de alocare este Automat.

Numerele de facturi/avize disponibile au Stadiu = LIBER. Un numar utilizat intr-un document are Stadiu = Alocat. Cand se anuleaza are Stadiu = Anulat.

Unui document emis i se asociaza informatii privind stadiul de prelucare si utilizatorul care a operat, numarul tranzactiei prin care s-a inregistrat.

Intrucat numerele de documente se initializeaza de regula la inceputul anului fiscal, recomandam ca in serie sa specificati si anul pe langa alta informatie de identificare a firmei care emite documente.