Utilizatori Vanzari¶
Utilizatorii Vanzari sunt responsabili care opereaza documente pe fluxul de vanzari sau realizeaza managementul vanzarilor. Relativ la dimensiunea proceselor de vanzari si a modului de organizare un utilizator poate avea unul sau mai multe roluri. Setarea utilizatorilor incepe cu definirea acestora ca utilizatori in sistem si continua cu atribuirea de roluri pentru operarea, verificarea, aprobarea documentelor pe structuri pana la accesarea rapoartelor de analiza.
Utilizatori Modul Vanzari¶
Crearea unui utilizator se realizeaza de catre administratorul sistemului sau modulului Vanzari & Retail*, daca are drepturi pe functia de mai jos.
1. Apelati functia Administrator->Drepturi de Acces-> Actualizare Utilizatori.
2. Pozitionati pe ecranul Grupuri (din linia ecran stanga-sus) creati grupul Vanzari cu asocierea modulului 2.2 Vanzari & Retail (numai la primul utilizator). Bifati drepturile de vizualizare, adaugare, modificare, copiere, stergere, dupa cum are rol utilizatorul.
3. Continuati crearea utilizatorilor Vanzari in ecranul Utilizatori
4. Completati datele de autentificare in sistem in ecranul Date Generale (Linia de instrumente verticala din stanga editorului)
5. Bifati in ecranul Grupuri (Linia de instrumente verticala din stanga editorului) grupul Vanzari creat anterior
6. Asignati Businees Unituri-le pentru care are responsabilitati in procesul de vanzari in ecranul Business Unit* (Linia de instrumente verticala din stanga editorului)
7 Adaugati si alte functiuni pentru care este reponsabil in ecranul Drepturi* (Linia de instrumente verticala din stanga editorului). Recomandam pentru responsabilii care realizeaza managementul vanzarilor, drepturi de acces pe modulul sau functiuni ale acestuia:
2.1 Definitii Logistica - pentru actualizarea de servicii si produse/marfuri noi, gestiuni.
Bifati drepturile de vizualizare, adaugare, modificare, copiere, stergere, dupa cum are rol utilizatorul.
8. Asociati pe utilizatorii care prin validarea documentelor de vanzari produc tranzactii contabile (Dispozitii de livrare, Avize de expeditie, Facturi, Note de receptie retur)
In editorul din partea de jos a ecranului, va pozitionati pe Drepturi specifice obiect
Adaugati inregistrari pentru fiecare tip de document - registru de contabilitate si completati:
Cod functie: 2.2
Obiect: alegeti din lista documentul pe care il opereaza
Tip: Registru
Cod: codul registrului de contabilitate configurat pentru zona pe care este responsabil utilizatorul
9. Daca doriti restrictionarea accesului utilizatorului pe fluxul de actualizare, aprobare si validare la anumite operatii din modlul Vanzari & Distributie:
In editorul din partea de jos a ecranului, va pozitionati pe Drepturi specifice obiect
Adaugati inregistrari si completati:
Cod functie: 2.2
Obiect: alegeti din lista documentul pe care il opereaza
Permisiune: alegeti din lista operatia pe care ii restrictionati dreptul
Valoare: fara bifa. In cazul in care doriti sa ii refaceti accesul la operatie, bifati sau stergeti permisiunea
Personal Livrare¶
Responsabilul care gestioneaza livrarea articolelelor si serviciilor. Este asociat pe Dispozitiile de livrare si Avizele de insotire marfa, livrarile fiind filtrate in rapoarte pe acesta.
Accesati Logistics -> Vanzari & Retail -> Setari (buton din coltul stanga-jos) -> Configurare Personal Livrare (din meniul afisat).
Completati:
Cod: cod numeric unic pentru identificare
Nume persoana: Numele si prenumele responsabilului
Serie, Numar BI, CNP: pot fi declarate sau in cazul protectiei datelor personale, completati: A, 1, 1
Declarare Utilizatori Vanzare¶
Realizeaza declararea utilizatorilor cu documentele de vanzare pe care le opereaza. In plus pentru facturile emise si avizele de expeditie permite asocierea utilizatorilor pe zonele de facturare / avize de expeditie pentru alocarea nomerelor de facturi automat la operarea acestor documente.
Accesati Logistics -> Vanzari & Retail -> Setari (buton din coltul stanga-jos) -> Configurare Personal Vanzare (din meniul afisat).
Completati:
Utilizator: utilizatorul definit
Tip Document: alegeti din lista tipul de document
Zona emitere: alegeti zona de facturare/emitere avize de expeditie. Numai pentru tip document FACTC - Factura sau AVFCT - Aviz de expeditie
Persoana emitere: alegeti din lista Personal livrare
Client si Cine plateste: nu se completeaza
Configurare implicita: DA cand pe document se propune Persoana emitere, in caz contrar NU. In acest ultim caz, nu pot fi utilizate fluxurile de generare din documentul precedent: generare dispozitie de livrare sau factura din comanda client.
Confidentialitate Gestiuni¶
Are scopul de a restrictiona accesul utilizatorilor care opereaza si extrag rapoarte la gestiunile din care opereaza documente de vanzari.
Accesati: Logistics -> Vanzari & Retail -> Setari (buton din coltul stanga-jos) -> Confidentialitate gestiuni (din meniul afisat).
Adaugati cate o inregistrare cu perechea utilizator - gestiune la care are acces.
Notă
Cand un utilizator are acces la toate gestiunile, nu adaugati inregistrari.
Restrictionarea se aplica si pentru utilizatorii modulelor Stocuri si Cumparari.