Informatii Firme¶
Sectiunea cuprinde informatii si elemente pentru definirea si actualizarea firmelor pe baza de date curenta, pentru actualizarea parolei utilizatorului Administrator, pentru configurarea SSO si LDAP.
Zona de ecran Informatii Firme este impartita in mai multe sectiuni:
Firme¶
Pe tab-ul Firme se pot realiza urmatoarele actiuni:
Definire si actualizare firme¶
Permite definirea unei firmei noi pe baza de date curenta, precum si actualizarea informatiilor existente.
Pentru definirea unei firme noi parcurgeti pasii:
1. Apasati, din partea stanga-sus a ferestrei, butonul Adaug;
2. Completati campurile:
Parola Administrator - parola utilizatorului cu drepturi complete, Administrator;
Confirmati Parola;
Codul firmei - identificator unic al firmei;
Denumirea firmei;
Alte caracteristici ale firmei, daca este cazul.
3. Apasati, din partea stanga-sus a ferestrei, butonul Ok, pentru salvarea inregistrarii.
Modificare parola utilizator Administrator¶
In cazul in care este necesara actualizarea parolei utilizatorului Administrator se acceseaza butonul Schimbare Parola Administrator, din partea de sus a ferestrei. Se completeaza informatiile si se apasa butonul OK.
Configurare Single Sign On¶
Pe langa gestionarea credentialelor de acces ale utilizatorilor din sistem intern (in baza de date EMSYS), aplicatia permite posibilitatea autentificarii cu furnizori de identitate externi (SSO - Single Sign On).
Configurarea pentru Single Sign On (SSO), disponibila in aceeasi sectiune, se poate realiza astfel:
1. Pe tab-ul Informatii Firme si ulterior Firme, va pozitionati pe firma pentru care doriti sa adaugati/modificati configurarea SSO;
2. Apasati butonul Configurare Single Sign On.
Pentru adaugarea unei noi configurari:
obtineti un exemplu de configurare prin apasarea butonului Descarca Exemplu;
salvati fisierul obtinut pe disc si completati valorile din fisier conform indicatiilor si a configurarilor realizate anterior in serverul de SSO (realm, client id etc.);
reveniti in consola de administrare, selectati fisierul pregatit de pe disc in campul Incarca fisier configurare si apasati butonul Incarca configurare;
apasati butonul Test pentru verificarea fisierului incarcat.
Pentru modificarea unei configurari existente:
descarcati fisierul de configurare curent prin apasarea butonului Descarca configurare;
salvati fisierul obtinut pe disc si efectuati modificarile in el;
reveniti in consola de administrare, stergeti configurarea existenta din baza de date prin apasarea butonului Sterge configurare;
selectati fisierul de configurare modificat de pe disc in campul Incarca fisier configurare si apasati butonul Incarca configurare;
apasati butonul Test pentru verificarea fisierului incarcat.
Lant de Autentificare¶
Notă
Functionalitate depreciata (a se folosi SSO, care include si posibilitatea conectarii via LDAP).
Dupa adaugarea serverelor LDAP, pe tab-ul Informatii Firme si ulterior Lant de Autentificare se declara lantul de interogare al serverelor LDAP.
Pentru a adauga un nou lant de autentificare, apasati butonul Adaug si completati campurile:
Cod - identificator unic al lantului;
Descriere - descrierea lantului;
Selectati din Lista Servere LDAP, folosind butonul >, serverele LDAP utilizate in procesul de interogare.
Salvati configuratia apasand butonul Ok, din partea de sus a ferestrei.
Notă
Dupa realizarea configurarilor se acceseaza Administrator -> Drepturi de Acces -> Actualizare Utilizatori si se modifica numele utilizatorului astfel incat sa fie identic cu cel declarat in LDAP (Active Directory), exemplu ion.popescu.
In zona de ecran Date Generale se actualizeaza campul Autentificare cu valoarea Externa, pentru redirectarea autentificarii via LDAP.
Se repeta operatiunea pentru fiecare utilizator care se autentifica via LDAP.
Servere LDAP¶
Configurarea serverelor LDAP (Active Directory), se realizeaza pe tab-ul Informatii Firme si ulterior Servere LDAP.
Pentru a adauga un nou server LDAP, apasati butonul Adaug si completati campurile:
Nume - numele de identificare al serverului, exemplu AD1;
URL LDAP - adresa serverului , exemplu ldap://192.168.0.100:389;
BASE DN - domeniul de baza, exemplu DC=MYCOMPANY, DC=LOCAL;
Filtru DN - camp optional, reprezinta filtrul de cautare al utilizatorilor in LDAP;
Utilizator - camp optional, reprezinta utilizatorul care are drept de cautare in LDAP, exemplu ion.popescu sau ion.popescu@mycompany.local;
Parola - camp optional, reprezinta parola utilizatorului care are drept de cautare in LDAP.
Salvati configuratia accesand butonul Ok, din partea de sus a ferestrei.
In cazul in care nu se completeaza userul si parola, cautarea in LDAP se efectueaza cu userul si parola din fereastra de login din EMSYS.
Notă
Dupa configurarea serverelor LDAP se adauga lantul de autentificare LDAP.