Preliminarii¶
Fiecare autoritate contractantă din domeniul achizitiilor publice are obligaţia de a stabili programul anual al achiziţiilor publice.
Programul anual al achiziţiilor publice se elaborează într-o primă formă până la sfârşitul ultimului trimestru al anului în curs şi cuprinde totalitatea contractelor/acordurilor-cadru pe care autoritatea contractantă intenţionează să le atribuie/încheie în decursul anului următor.
Autoritatea contractantă are obligaţia, atunci când stabileşte programul anual al achiziţiilor publice, de a ţine cont de necesităţile obiective de produse, de lucrări şi de servicii, gradul de prioritate a necesităţilor si anticipările cu privire la fondurile ce urmează să fie alocate prin bugetul anual. După aprobarea bugetului propriu, autoritatea contractantă are obligaţia de a-şi definitiva programul anual al achiziţiilor publice în funcţie de fondurile aprobate şi de posibilităţile de atragere a altor fonduri.
Programul anual al achiziţiilor publice trebuie să cuprindă cel puţin informaţii referitoare la:
obiectul contractului/acordului-cadru;
codul vocabularului comun al achiziţiilor publice (CPV);
valoarea estimată, fără TVA, exprimată în lei şi în euro;
procedura care urmează să fie aplicată;
data estimată pentru începerea procedurii;
data estimată pentru finalizarea procedurii;
persoana responsabilă pentru atribuirea contractului respectiv.
Sistemul integrat EMSYS vine in intimpinarea cerintelor utilizatorilor sai care au obligatia de a stabili programul anual cu modulul Progamul Anual al Achizitiilor Publice (P.A.A.P.).
Modulul P.A.A.P. din sistemul integrat EMSYS permite intocmirea unui necesar estimat sub forma solicitarilor de achizitie emise de structurile beneficiare pe baza necesitatilor fiecarui compartiment.
Solicitarile de achizitie sunt emise pe coduri de solicitanti (Departamente, Directii,etc) si contin informatii cu privire la aliniatele sau articolele bugetare, coduri CPV, etc, pe baza carora se pot face diverse grupari si selectii.
Fluxul de prelucrare a necesarului estimat (solicitarile de achizitie) din Modulul P.A.A.P. presupune validarea solicitarilor de achizitie de catre Compartimente de specialitate. Solicitarile validate sunt incluse in P.A.A.P si centralizate de utilizatori din departamentul de achizitii publice.
Sistemul integrat EMSYS permite intocmirea PAAP pe versiuni de plan cu mentinerea istoricului. Sistemul permite in orice moment vizualizarea tuturor versiunilor.