Finalizarea fluxului de prelucrare a documentului de receptie¶
1. Actionati butonul pentru a initia lansarea documentului de receptie. Prin operatiunea de lansare utilizatorul marcheaza in sistem faptul ca documentul de receptie a fost inregistrat integral in sistem cu exceptia conturilor de receptie(stoc) a caror completare nu este obligatorie in aceasta faza a fluxului de prelucrare.
La lansarea documentului de receptie se verifica ca toate cheltuielile suplimentare cu Repartizat = NU au fost introduse de utilizator, suma (cheltuieli de pe pozitie document) = suma (valori acceptate din definirea cheltuielilor de pe document). Se va emite mesaj de eroare daca nu sunt repartizare toate sumele. Nu se verifica cheltuielile cu Repartizat = DA.
Dupa lansare campul Lansat are valoarea DA (). Operatiunea este reversibila prin actionarea butonului .
Dupa lansarea documentului de receptie se mai pot modifica urmatoarele campuri:
Cont Furnizor (de pe antetul documentului);
Cont Receptie (de pe antetul documentului);
Cont Receptie (din detalierea documentului).
2. Completati conturile de pe documentul de receptie in vederea validarii documentului de receptie. In modelul de implementare EMSYS toate conturile de pe documentul de receptie trebuie sa aiba aceeasi activitate ( daca exista conturi carora li s-a atasat activitatea). Programul are prevazute facilitati de operare pentru actualizarea conturilor de stoc:
continutul campului Cont Receptie de pe antetul documentului de receptie se preia pe fiecare pozitie prin actionarea butonului ;
modificarea conturilor de stoc (Cont Receptie) de pe pozitiile documentului de receptie intr-o singura fereastra prin actionarea butonului .
Bifati in coloana Sel pozitia pe care doriti sa o modificati si actualizati contul de receptie.
Actionati butonul pentru a inregistra modificarile in baza de date.
3. Actionati butonul pentru a imprima documentul de receptie.
Continutul variabilei de setare MODIMPRNIRCC contine stadiul de prelucrare a documentului de receptie in care este permisa imprimarea documentului (LANSAT, POSTAT) .Altfel, nu este permisa decat vizualizarea.
Optiuni de listare a documentului de receptie:
alegeti moneda in care se vor lista valorile de pe documentului de receptie cu combo-box-ul ;
alegeti daca doriti imprimarea pe document a codului de articol al furnizorului;
alegeti daca doriti imprimarea pe document a codului CPV corespunzator articolului;
introduceti numarul de exemplar pe care doriti sa il imprimati in campul ;
bifati daca doriti imprimarea seriilor pentru articolul receptionat;
4. Actionati butonul pentru a marca in sistem imprimarea corecta a documentului.
5. Actionati butonul pentru a valida documentul de receptie. Operatiunea de validare consta in verificari logice ale informatiei din document cu informatiile din baza de date, inregistrarea in Stocuri a articolelor receptionate si propunerea tranzactiei contabile asociate documentului de receptie in registrul de contabilitate ales. Dupa finalizarea cu succes a operatiunii de validare campul Validat de pe antetul documentului ia valoarea DA.
La validarea documentului de receptie, cheltuielile suplimentare cu Repartizat = DA se repartizeaza automat pe pozitiile de document. Acestea se adauga la valoarea de intrare in stoc a articolului respectiv, pe lotul respectiv. Daca Include TVA = DA, valoarea de intrare in stoc va contine si TVA-ul aferent cheltuielii.