Lansare si executie comanda de lucru¶
A. Lansare ordine de lucru¶
Actionati butonul pentru a marca finalizarea listelor de resurse (Materiale, Manopera) si lansarea in executie a Ordinului de lucru.
B. Lansare cereri de cumparare¶
Pentru materialele si piesele de schimb necesare executiei comenzii.
1. Consultati stocurile existente la magazie pentru materialele si piesele de schimb necesare executiei comenzii.
2. Emiteti cereri de cumparare pentru materialele si piesele de schimb necesare executiei comenzii, dar care nu se afla in stoc.
C. Emitere Comenzi de cumparare¶
Emiteti comenzile de cumparare pentru materialele si piesele de schimb necesare executiei comenzii, dar care nu se afla in stoc.
D. Receptie materiale si piese de schimb¶
Documentul de receptie a fost generat la pasul C.
Pentru a procesa documentul generat urmati instructiunile de la receptie.
E. Eliberarea materialelor si pieselor de schimb¶
Pentru eliberarea materialelor si pieselor de schimb necesare executiei lucrarii, se emit bonuri de consum pentru fiecare atelier si magazie de materiale.
Lista materialelor dintr-un bon contine toate materialele necesare executiei Ordinelor de lucru executate intr-un atelier.
Daca in cursul reparatiei se constata ca mai sunt necesare materiale si piese de schimb se pot emite suplimentar alte bonuri de consum.
Atenționare
Pasul urmator va genera o tranzactie de intrare in stoc (receptie). Inainte de a genera tranzactia verificati perioada fiscala pe care sunteti pozitionat. Pentru data tranzactiei (data receptiei) trebuie sa fie declarat cursul valutar.
Definitie Model: BC Nr.1/06.08.2020.
Emiteti Bonul de Consum.
F. Situatia materialelor si pieselor de schimb¶
In fereastra Resurse: Comanda, tab-ul Materiale sunt afisate cantitatile bugetate si cantitatile eliberate pentru executia comenzii:
Observatii:
1. S-au eliberat din magazie articolele FILTRU AER DACIA si FILTRU HABITACLU DACIA, chiar daca nu sunt prevazute in buget, pentru ca s-a constatat in cursul executiei reparatiei ca este necesara inlocuirea lor.
Actiuni:
Se adauga Ordine de Lucru pentru inlocuire FILTRU AER DACIA si FILTRU HABITACLU DACIA.
Deoarece in Nomenclatorul de Servicii nu sunt definite servicii pentru inlocuire FILTRU AER DACIA si FILTRU HABITACLU DACIA in campul Serviciu de pe Ordinul de Lucru s-a completat un serviciu general SERVICE_AUTO si s-a specificat in campul Denumire Extinsa in ce consta serviciul livrat:
In campul Serviciu a fost introdus un cod de serviciu general (de ex. SERVICE_AUTO) si s-a precizat in cumpul Denumire Extinsa in ce consta serviciul.
Pentru fiecare Ordin de Lucru adaugat se adauga o pozitie in comanda client.
Reluati confirmarea (B) si aprobarea (C) comenzii client.
2. A fost omis din bonul de consum, articolul GARNITURA BUSON.
Actiune:
Se emite bon de consum pentru articolul GARNITURA BUSON.
In urma actiunilor de mai sus in fereastra Resurse: Comanda apar toate articolele cu cantitati bugetate si cantitati eliberate.
Lansati in executie (A. Lansare ordine de lucru) ordinele de lucru modificate sau adaugate.
Daca ati lansat in executie toate ordinele de lucru, statusul comenzii de lucru este:
Scoateti din magazie articolele adaugate pe ordinele de lucru conform bonurilor de consum emise.
G. Confirmare executie comanda¶
Pentru fiecare ordin de lucru din comanda, dupa executia efectiva actionati butonul pentru a confirma executia ordinului de lucru.
Statusul fiecarui Ordin de Lucru devine (Ordin Executat). Daca au fost confirmate toate ordinele de lucru, statusul comenzii de lucru devine (Comanda Executata).
H. Receptie comanda¶
Pentru fiecare ordin de lucru confirmat de catre executant, actionati butonul pentru a marca receptia ordinului de lucru de catre responsabilul de atelier.
Statusul fiecarui Ordin de Lucru devine Ordin Receptionat. Daca au fost receptionate toate ordinele de lucru, statusul comenzii de lucru devine (Comanda Receptionata).