Import avize de receptie

Procedura de preluare avize de receptie se executa automat la interval de 30 de minute si incearca preluarea avizelor de receptie disponibile in sistemul EDInet pe baza configurarilor realizate in sistemul Emsys ERP.

Se preiau doar acele avize de receptie disponibile care se valideaza cu succes in sistemul ERP – dupa preluare acestea se marcheaza in EDINet ca importate cu succes / receptionate (preluarea nu este de tip “totul sau nimic” - la o executie se preia maximul posibil de informatie).

Pentru verificarea mesajelor provenite din preluare se va consulta functia Administrator → Configurare → Configurare Logistica → Configurare EDI, tab-ul Mesaje.

Aici sunt disponibile mesajele obtinute la procedura de preluare automata:

  • in primul browse sunt disponibile apelurile procedurii (Data sincronizare = data si ora cand s-a apelat procedura)

  • in al doilea browse sunt disponibile mesajele rezultate din apelul procedurii (in functie de acestea se pot face configurari in sistem pentru ca preluarea urmatoare sa se realizeze cu succes)

  • dintre erorile posibile amintim:

  1. erori de configurare groovy (scripturi groovy eronate, valori necompletate explicit – ce nu se regasesc in fisierele importate din EDInet)

  2. erori de configurare a entitatilor din sistem:

    − partenerii (clienti, cine plateste) nu au putut fi identificati in sistem pe baza GLN-ului

    − produsele nu pot fi identificate in sistem (e posibil sa existe o desincronizare intre codurile de produs din ERP si cele din EDINet) – in acest sens s-a implementat o cautare mai complexa

    1 - se incearca identificarea articolului in ERP dupa codul de articol la client (in coduri externe), 2 - se incearca identificarea articolului in ERP dupa codul de bare (GTIN din EDInet), 3 – se incearca identificarea articolului in ERP dupa codul de articol furnizat de EDINet (SellerItemID)

    − informatiile furnizate de EDInet nu se regasesc in ERP (unitati de masura eronate, transformari lipsa in ERP)

Notă

Incarcarea avizelor se poate face si la cerere – pe tab-ul Avize de Receptie se selecteaza provider-ul EDINet si se actioneaza butonul Preluare (eventualele mesaje obtinute la preluare sunt afisate si pe interfata).

Avizele de receptie generate automat se regasesc pe functia Administrator → Configurare → Configurare Logistica → Configurare EDI, nu trebuie prelucrate in niciun fel, rolul lor este de a furniza informatia de legatura pentru fluxul Comanda - Aviz de Receptie - Factura.

Ca varianta de rezerva (in cazul in care nu functioneaza preluarea automata din EDINet a avizelor) acestea pot fi introduse:

  1. Manual:

Se completeaza minim campurile:

  • Livrare Catre (codul clientului catre care se face livrarea - “Livrare catre” din EDInet - Avize de Receptie)

  • Cumparator (codul clientului care plateste factura - “Nume cumparator” din EDInet - Avize de Receptie)

  • Nr. Doc. (numarul avizului de receptie - “Numar document” din EDInet - Avize de Receptie)

  • Data Doc. (data emiterii avizului de receptie - “Data emitere” din EDINet - Avize de Receptie)

  • Nr. Cmd. Ext. (numarul comenzii dat de Client (~ Nr. Cmd. Ext. din EMSYS ERP) - “Numar comanda” din EDINet - Avize de Receptie)

  1. Prin import din Excel:

Se exporta lista avizelor de receptie din EDInet actionand butonul Exporta tabela. La export se alege format XLS. Salvati fisierul exportat din EDInet.

In EMSYS ERP, pe functia Administrator → Configurare → Configurare Logistica → Configurare EDI, tab-ul Avize de Receptie, din meniul Actiuni se alege image1 (Importa). Se asociaza coloanele din fisier cu cele din tabel si se actioneaza butonul image2 (Inserare).

Notă

Atentie la formatul pe care au datele in fisier, este posibil sa fie necesara o prelucrare a fisierului XLS inainte de a realiza importul.