Dispozitii Livrare din Custodie

Scop

Inregistrarea livrarii produselor din gestiunea de custodie.

Procedura

  1. Apelati functia Logistics->Vanzari & Retail->Sales->Custodii->Dispozitii de Livrare din Custodie apasand butonul image0 Arata .

  2. Apasati butonul image1 din partea de jos a ecranului sau butonul image2 si completati ecranul Informatii cu date referitoare la:

    • Data - data documentului;

    • Client - se apeleaza tasta F1 sau butonul image33 pentru cautarea clientului in nomenclatorul de parteneri;

    • Comanda - se alege din lista comanda definita anterior pe functia Comenzi Clienti;

    • Gest Exp. - se alege din lista gestiunea de custodie din care se livreaza produsele din dispozitia de livare;

    • Lista Preturi - se selecteaza lista de preturi daca este configurata. In caz contrar, in detaliere se va culege manual pretul;

    • Cine Livreaza - se selecteaza numele persoanei responsabile.

  3. Finalizati introducerea antetului documentului apasand butonul image14 .

  4. Exista doua modalitati de culegere a articolelor in detaliere, respectiv:

    1. Culegere automata a pozitiilor

    • Apelati butonul image5-> image35 pe tab Specificatie :

    • Se afiseaza o detaliere a loturilor articolelor care se regasesc in gestiunea de custodie pe clientul selectat pe tab Informatii.

    • Bifati pozitia aferenta pe coloana Sel. Se propune cantitatea disponibila pe lotul selectat.

Notă

Se poate livra partial daca se completaza pe coloana Q. Sel. o valoare mai mica decat cea disponibila pe lotul selectat.


  • Apelati butonul image36. Sistemul transmite un mesaj privind salvarea cu succes a selectiei.

  • Apelati butonul image37 Inapoi.

  • Pe tab Specificatie se observa pozitiile care au fost preluate. In campul Pret se propun valorile din lista de preturi, daca aceasta a fost selectata pe tab INFORMATII.

  1. Culegere manuala a pozitiilor

  • Apelati butonul image34 Adaugare pe tab Specificatie si completati informatiile:

  • Tip - se propune implicit A (Articol);

  • Articol - apelati tasta F1 sau butonul image33 si culegeti codul articolului care se livreaza;

  • se apasa in campul Extensie in cazul in care la listare trebuie sa apara anumite informatii suplimentare privind descrierea articolului;

  • Q - completati cantitatea din articolul respectiv;

  • Pret - completati pretul de vanzare fara tva. In campul Pret se propun valorile din lista de preturi, daca aceasta a fost selectata pe tab INFORMATII.

  1. Verificati informatiile introduse si aprobati documentul prin apelarea butonul image3 Aprobare.

  2. Puteti verifica documentul prin apelarea butoanelor image5 si image6 .

  3. Finalizati documentul prin apelarea butonului Validare image7, pentru actualizarea datelor in domeniul Stocuri si generarea propunerii de contare.

  4. Apelati butonul image8 pentru a reveni la meniul principal sau image11 pentru a iesi din functia Vanzari & Retail.

  5. Apelati functia Financial->Contabilitate Financiara->Registre de contabilitate si selectati registrul pe care s-a inregistrat documentul.

  6. Selectati tranzactia si apoi apelati butonul image9 pentru contarea tranzactiei.

Nota contabila generata are forma:

Cont venit

=

Cont stoc Custodie

La pret de stoc

  1. Refacerea propunerii de contare in cazul in care inregistrarea initiala a fost stearsa din registrul contabil se realizeaza astfel:

  • pe functia Dispozitii Livrare din Custodie apelati din nou butonul image7 Validare si se genereaza o noua propunere de contare.

Generare Factura Fiscala

  1. Actionati butonul image38 pentru a genera factura de vanzare in care dispozitia de livrare curenta sa fie inclusa.

  2. Introduceti seria facturii de vanzare, numarul si data facturii. Numarul este propus automat de catre sistem dar se poate modifica prin apelarea butonului image39 .

  3. Apelati butonul Ok. Sistemul pozitioneaza automat utilizatorul pe functia Facturi.

  4. Accesati documentatia Factura Fiscala pentru a finaliza prelucrarea documentului generat.

image12Atentie

  • Numarul documentului este asignat automat de sistem. Daca doriti sa introduceti un anumit numar, completati in campul Nr. doc .

  • Un document cu starea Aprobat se poate redeschide prin apelarea butonului image22 Redeschidere.

  • Se apeleaza butoanele image5 si image24 pentru a vizualiza informatii privind documentul (numar tranzactie, registrul in care s-a generat nota contabila).

  • Se apeleaza butonul image5 si image32 de la nivelul unei pozitii pentru a vizualiza alocarile automate de loturi ale sistemului.

Dupa actiunea de Aprobare, puteti modifica alocarile facute de sistem in fereastra Selectie Loturi daca doriti, de exemplu, sa livrati din gestiunea de custodie articole dintr-un lot cu pret de stoc diferit decat cel ales de sistem.

  • Un document cu starea Validat = DA, se poate anula prin operatiunea de stornare. Se apeleaza butoanele image5 si image23.

La apelarea acestui buton, sistemul afiseaza un mesaj in care intreaba utilizatorul ce document doreste sa storneze.

Se apeleaza butonul DA (pentru documentul curent). Se deschide o fereastra in care utilizatorul selecteaza data document si pozitia de stornat.

Sistemul permite stornarea partiala a unui document. Pentru pozitia respectiva se modifica cantitatea de stornat pe coloana Q. Stornat, daca este cazul sa se storneze mai putin decat cantatea disponibila (Q. Disponibil).

Se genereaza un document nou cu toate pozitiile din documentul initial, cu semn minus.

  • Revenirea pe comanda inregistrata pe functia Comenzi Clienti se poate realiza prin apelarea butoanelor image30 si image31 .