Procese Verbale de Retur din Custodie¶
Scop¶
Inregistrarea returului articolelor din gestiunea de custodie.
Procedura¶
Apelati functia Logistics->Vanzari & Retail->Sales->Custodii->Procese Verbale de Retur din Custodie apasand butonul Arata .
Apasati butonul din partea de jos a ecranului sau butonul si completati ecranul Informatii cu date referitoare la:
Data - data documentului;
Client - se apeleaza tasta F1 sau butonul pentru cautarea clientului in nomenclatorul de parteneri;
Comanda - se alege din lista comanda definita anterior pe functia Comenzi Clienti;
Gest Custodie - se alege din lista gestiunea de custodie, cea din care se inregistreaza scaderea articolelor;
Gest Pr - se alege din lista gestiunea primitoare, in care se inregistreaza intrarea articolelor;
Cine Livreaza - numele persoanei responsabile.
Finalizati introducerea antetului documentului apasand butonul .
Pe tab Specificatie apelati butonul Adaugare si completati informatiile:
Tip - se propune implicit A (Articol);
Produs - apelati tasta F1 sau butonul si culegeti codul articolului care se transfera din gestiunea de custodie;
se apasa in campul Extensie in cazul in care la listare trebuie sa apara anumite informatii suplimentare privind descrierea articolului;
Q – completati cantitatea privind articolul respectiv;
Pret – completati pretul de vanzare fara tva.
Finalizati detalierea pentru fiecare articol apasand butonul Salvare .
Verificati informatiile introduse si aprobati documentul prin apelarea butonul Aprobare.
Puteti verifica documentul prin apelarea butoanelor si .
Finalizati documentul prin apelarea butonului Validare , pentru actualizarea datelor in domeniul Stocuri si generarea propunerii de contare.
Apelati butonul pentru a reveni la meniul principal sau pentru a iesi din functia Vanzari & Retail.
Apelati functia Financial->Contabilitate Financiara->Registre de contabilitate si selectati registrul pe care s-a inregistrat documentul.
Selectati tranzactia si apoi apelati butonul pentru contarea tranzactiei.
Nota contabila generata are forma:
Cont stoc |
= |
Cont stoc Custodie |
La pret de stoc |
Refacerea propunerii de contare in cazul in care inregistrarea initiala a fost stearsa din registrul contabil se realizeaza astfel:
pe functia Procese Verbale de Retur din Custodie apelati din nou butonul Validare si se genereaza o noua propunere de contare.
Atentie¶
Numarul documentului este asignat automat de sistem. Daca doriti sa introduceti un anumit numar, completati in campul Nr. doc .
Un document cu starea Aprobat se poate redeschide prin apelarea butonului Redeschidere.
Se apeleaza butoanele si pentru a vizualiza informatii privind documentul (numar tranzactie, registrul in care s-a generat nota contabila).
Se apeleaza butonul si de la nivelul unei pozitii pentru a vizualiza alocarile automate de loturi ale sistemului.
Dupa actiunea de Aprobare, puteti modifica alocarile facute de sistem in fereastra Selectie Loturi daca doriti, de exemplu, sa transferati din gestiunea de custodie articole dintr-un lot cu pret de stoc diferit decat cel ales de sistem.
Un document cu starea Validat = DA, in cazul in care cantitatatea care se doreste a fi returnata nu a fost descarcata din gestiune (Dispozitii Livrare din Custodie), se poate anula prin operatiunea de stornare. Se apeleaza butoanele si .
La apelarea acestui buton, sistemul afiseaza un mesaj in care intreaba utilizatorul ce document doreste sa storneze.
Se apeleaza butonul DA (pentru documentul curent). Se deschide o fereastra in care utilizatorul selecteaza data document si pozitia de stornat.
Sistemul permite stornarea partiala a unui document. Pentru pozitia respectiva se modifica cantitatea de stornat pe coloana Q. Stornat, daca este cazul sa se storneze mai putin decat cantatea disponibila (Q. Disponibil).
Se genereaza un document nou cu toate pozitiile din documentul initial, cu semn minus.
Revenirea pe comanda inregistrata pe functia Comenzi Clienti se poate realiza prin apelarea butoanelor si .