Procese Verbale de Intrare in Custodie

Scop

Inregistrarea intrarii articolelor in gestiunea de custodie.

Procedura

  1. Apelati functia Logistics->Vanzari & Retail->Sales->Custodii->Procese Verbale de Intrare in Custodie apasand butonul image0 Arata .

  2. Apasati butonul image1 din partea de jos a ecranului sau butonul image2 si completati ecranul Informatii cu date referitoare la:

    • Data - data documentului;

    • Client - se apeleaza tasta F1 sau butonul image33 pentru cautarea clientului in nomenclatorul de parteneri;

    • Comanda - se alege din lista comanda definita anterior pe functia Comenzi Clienti;

Notă

Daca nu exista comanda pentru clientul respectiv, se genereaza automat, conform pasilor de mai jos (Generare Automata Comanda Client), dupa ce se completeaza celelalte campuri.


  • Gest Exp - se alege din lista gestiunea expeditoare din care se predau articolele;

  • Gest Custodie - se alege din lista gestiunea de custodie, cea in care se inregistreaza intrarea articolelor;

  • Lista Preturi - se selecteaza lista de preturi;

  • Cine Livreaza - numele persoanei responsabile;

  • Moneda - se propune implicit valoarea in urma selectarii comenzii. Daca nu exista comanda pentru clientul respectiv, se selecteaza moneda.

  1. Finalizati introducerea antetului comenzii de cumparare apasand butonul image14 .

In cazul in care nu exista comanda pentru clientul respectiv, pentru Generare Automata Comanda Client este necesar sa fie efectuati urmatorii pasi:

  1. Apasati butonul image14 din partea dreapta jos;

  2. Sistemul ne avertizeaza ca nu s-a completat comanda. Apasati butonul Close din partea dreapta jos.

  3. Se deschide o fereastra in care se completati campurile:

  • Organizatie - se selecteaza in functie de drepturie de acces ale utilizatorului si reprezinta punctul de lucru din cadrul organizatiei;

  • Canal - pentru acest flux se completeaza obligatoriu CUSTODII;

  • Divizie - codul diviziei prin care se efectueaza livrarea. Se alege N/A daca nu a fost configurat;

  • Agent - codul agentului de vanzari care se ocupa de comanda curenta. Se alege N/A daca nu a fost configurat;

  • Proiect - codul proiectului asociat cu comanda curenta. Se alege N/A daca nu a fost configurat;

  • Responsabil - se selecteaza din lista ADMINISTRATOR;

  • Conditii de plata - in functie de acest atribut se genereaza data scadentei pentru factura respectiva.

  1. Apasati butonul Ok si finalizati prin apelarea butonului image14.

Se observa ca in campul Comanda numarul a fost completat automat.

  1. Pe tab Specificatie apelati butonul image34 Adaugare si completati informatiile:

    • Tip - se propune implicit A (Articol);

    • Articol - apelati tasta F1 sau butonul image33 si culegeti codul articolului care se transfera in gestiunea de custodie;

    • se apasa in campul Extensie in cazul in care la listare trebuie sa apara anumite informatii suplimentare privind descrierea articolului;

    • Q – completati cantitatea din articolul respectiv;

    • Pret – completati pretul de vanzare fara tva. In campul Pret se propun valorile din lista de preturi, daca aceasta a fost selectata pe tab INFORMATII.

  2. Finalizati detalierea pentru fiecare articol apasand butonul image10 Salvare .

  3. Verificati informatiile introduse si aprobati documentul prin apelarea butonul image3 Aprobare.

  4. Puteti verifica documentul prin apelarea butoanelor image5 si image6 .

  5. Finalizati documentul prin apelarea butonului Validare image7, pentru actualizarea datelor in domeniul Stocuri si generarea propunerii de contare.

  6. Apelati butonul image8 pentru a reveni la meniul principal sau image11 pentru a iesi din functia Vanzari & Retail.

10. Apelati functia Financial->Contabilitate Financiara->Registre de contabilitate si selectati registrul pe care s-a inregistrat documentul.

11. Selectati tranzactia si apoi apelati butonul image9 pentru contarea tranzactiei.

Nota contabila generata are forma:

  1. Refacerea propunerii de contare in cazul in care inregistrarea initiala a fost stearsa din registrul contabil se realizeaza astfel:

  • pe functia Procese Verbale de Intrare in Custodie apelati din nou butonul image7 Validare si se genereaza o noua propunere de contare.

image12Atentie

  • Numarul documentului este asignat automat de sistem. Daca doriti sa introduceti un anumit numar, completati in campul Nr. doc .

  • Un document cu starea Aprobat se poate redeschide prin apelarea butonului image22 Redeschidere.

  • Se apeleaza butoanele image5 si image24 pentru a vizualiza informatii privind documentul (numar tranzactie, registrul in care s-a generat nota contabila).

  • Se apeleaza butonul image5 si image32 de la nivelul unei pozitii pentru a vizualiza alocarile automate de loturi ale sistemului.

Dupa actiunea de Aprobare puteti modifica alocarile facute de sistem in fereastra Selectie Loturi daca doriti, de exemplu, sa transferati in gestiunea de custodie articole dintr-un lot cu pret de stoc diferit decat cel ales de sistem.

  • Un document cu starea Validat = DA, in cazul in care cantitatatea intrata nu a fost descarcata din gestiune (Dispozitii Livrare din Custodie), se poate anula prin operatiunea de stornare. Se apeleaza butoanele image5 si image23.

La apelarea acestui buton, sistemul afiseaza un mesaj in care intreaba utilizatorul ce document doreste sa storneze.

Se apeleaza butonul DA (pentru documentul curent). Se deschide o fereastra in care utilizatorul selecteaza data document si pozitia de stornat.

Sistemul permite stornarea partiala a unui document. Pentru pozitia respectiva se modifica cantitatea de stornat pe coloana Q. Stornat, daca este cazul sa se storneze mai putin decat cantatea disponibila (Q. Disponibil).

Se genereaza un document nou cu toate pozitiile din documentul initial, cu semn minus.

  • Revenirea pe comanda inregistrata pe functia Comenzi Clienti se poate realiza prin apelarea butoanelor image30 si image31 .