Plata Incasare Defalcata TVA

Scop

Aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 23/2017 privind plata defalcata a TVA implica pentru organizatiile care aplica acest sistem efectuarea unor operatii obligatorii, in caz contrar informatiile oferite de sistem nu vor fi reale. Astfel:

  • Pentru respectarea prevederilor Art.15 alin.2 privind obligatia virarii in termen de 7 zile a diferentei dintre contravaloarea bunurilor/prestarilor incasate si cele platite in numerar, documentele de incasare/plata se vor introduce pe functia Cash Management - Registre de Casa

  • Pentru respectarea prevederilor Art.3 alin.4 privind alocarea sumelor platite cu prioritate in ordinea descrescatoare a cotelor si vizualizarea detaliata la nivel furnizor, factura, cota, a incasarilor si platilor in rapoarte este obligatorie asocierea (defalcarea) platilor cu facturile.

Prerechizite

  • Marcat Business Unitul-ului/urile cu atributul SPLIT TVA si data de intrare in sistem. Este posibila aceasta actiune doar pentru business unit-urile care au bifat atributul Raportare.

  • Asociate pe Business Unit conturile deschise pentru plata TVA, conturilor curente. Sunt necesare pentru afisarea pe factura a bancii pentru plata baza si a celei pentru plata TVA

  • Marcate codurile de taxa definite pentru livrarile de bunuri si servicii taxabile din punct de vedere al TVA conform Codului Fiscal si a prevederilor Art 2 alin 1 din Ordonanta 23/2017, cu atributulSPLIT TVA .

  • Dezvoltat Planul de Conturi pentru fiecare IBAN deschis in vederea platii TVA

  • Create Registre de Contabilitate pentru inregistrarea operatiilor de Plata/Incasare aferente TVA pentru fiecare IBAN

  • Creat pentru fiecare IBAN TVA cate un numar de cont in Conturi la Case si Banci

  • Asociate atat pe fiecare cont tranzactii cu Sursa FU/CL si bifat Verifica obl.PL/INVerifica obl.PL/IN

  • Efectuate operatiile de asociere a facturilor cu platile/incasarile atat pe functiunile din Cash Management cat si pe cele din Registre de Contabilitate

  • Introduse in sistem facturile si contate

Procedura

  1. Introduceti incasarile si platile in numerar

    1.1. Alegeti Cash Management -> Operatii prin Case si Banci-> Registre de casa

    1.2. Selectati Tip Tranzactie Sursa FU/CL si bifat Verifica oblig. PL/IN

    1.3. Efectuati Asocierea Incasarii/Platii

    1.4. Efectuati Contabilizarea

2. Stabiliti suma ce trebuie virata in conturile la banca deschise pentru plata TVA pentru operatiile in numerar

2.1. Actionati buton Listare Registru

2.2. Selectati Tip Raport: Listare INFO TVA. Raportul evidentiaza doar pentru liniile care reprezinta incasari sau plati facturi clienti/furnizori: suma totala, cota de TVA si suma aferenta TVA

2.3. Determinati suma de virat, prin insumarea diferentei dintre incasari si plati obtinuta pentru fiecare casierie in raportul obtinut la punctul 2.2.

3. Introduceti Incasarile si platile prin banci prin una din modalitatile:

3.1. Prin Cash Management

3.1.1. Alegeti Cash Management -> Operatii prin Case si Banci- Extras de Cont

3.1.2. Completati tip Tranzactie care indeplineste conditiile Sursa FU/CL si bifat Verifica oblig. PL/IN

3.1.3. Efectuati Contabilizarea

3.1.4. Efectuati Asocierea Incasarii cu factura

3.1.5. Efectuati Asocierea Platii cu factura

3.2. Prin Registre de Contabilitate

3.2.1. Introduceti Incasarile

3.2.2. Efectuati asocierea Incasarii cu factura

3.2.3. Introduceti Platile

3.2.4. Efectuati asocierea platii cu factura

3.3. Consultati raportul privind platile defalcate la nivel de factura

3.1. Alegeti Financiar ->Contabilitate Clienti -> Rapoarte-> Clienti Incasari Defalcate

3.2. Alegeti Financiar ->Contabilitate Furnizori -> Rapoarte-> Furnizori Plati Defalcate

  1. Efectuati corectii daca este cazul

    4.1. Asociere document de incasare/plata eronata sau tip suma eronat (baza, tva)

    4.1.1. Stergeti asocierea incasarii/platii

    4.1.2. Asociati factura initiala cu cea de storno

    4.2. Factura de rosu (furnizor credit negativ; client debit negativ)

    4.2.1. Introduceti factura de storno si contati tranzactia

    4.2.2. Stergeti asocierea incasarii/platii pe factura initiala

    4.2.3. Asociati factura initiala cu cea de storno

image0Atentie

  • Asocierea incasarilor/platilor cu facturile se poate efectua fie prin registre de contabilitate prin actiunea butonului Asociere, fie prin functiunile specializate din modulele Clienti si Furnizori (Asociere Incasari pe Facturi Clienti si Asociere Plati pe Facturi Furnizori)

  • Stergerea asocierilor incasarilor/platilor cu facturile se poate efectua fie prin registre de contabilitate prin actiunea butonului Sterge, fie prin functiunile specializate din modulele Clienti si Furnizori (Validare/Stergere Asociere Clienti si Validare/Stergere Asociere Furnizori)

  • Modul de stergere al asocierilor nu au fost modificat.