Rapoarte Configurabile

Scop

Aceasta sectiune descrie rapoartele configurabile disponibile in cadrul modulului Administrare Personal, cu scopul de a extrage si analiza informatii relevante despre angajati, structuri organizatorice si elemente salariale, in functie de criterii si filtre dinamice.

Prerechizite

  • Completarea corecta a datelor de personal in sistem.

  • Definirea activitatilor si structurilor de plata.

  • Acordarea drepturilor de acces specifice fiecarui utilizator.

Procedura

Rapoartele configurabile sunt grupate in patru categorii principale:

Aceasta structura permite o organizare clara a functionalitatilor disponibile si faciliteaza navigarea catre rapoartele de interes.

Administrare Personal

1. Listare Dinamica Personal in Excel

Clasa Functie ERP: jasper:/EMSYS_Reports/Standard/3HR/02_Staff_Administration/Personal

Acest raport permite extragerea personalizata a informatiilor legate de salariati, pe baza drepturilor de acces si a functiei de confidentialitate.

Campurile sunt grupate in trei coloane configurabile:

  • Coloana 1: Date despre stare, identitate, adrese, contracte, functie, vechime, structura plata, organigrama etc.

  • Coloana 2: Date financiare, banci, case asigurari, familie, studii, cursuri, sporuri etc.

  • Coloana 3 (Filtre): Titlu raport, data, stare personal, salariat, activitate, sectie, categorie.

Functionalitati aditionale:

  • Afisare doar informatii active (bifat implicit).

  • Selectii dinamice pentru categorii precum sex, luna nastere, caracteristici.

  • Selectie detalii sporuri: suma si procent.

Notă

Daca nu se selecteaza nicio coloana, raportul va afisa doar Marca, Nume si Prenume.

Recomandat pentru export in Excel. PDF-ul este adecvat doar daca se selecteaza sub 12 coloane.

2. Istoric Functii

Clasa Functie ERP: jasper:/EMSYS_Reports/Standard/3HR/02_Staff_Administration/IstoricFunctii

Raportul permite obtinerea functiei curente si anterioare pentru salariati, indiferent daca modificarile se incadreaza in perioada selectata.

Selectii principale:

  • Data Inceput si Data Sfarsit (perioada raportata)

  • Stare personal (Activ, Crestere Copil, etc.)

  • Angajat, Activitate, Sectie, Loc de munca

Configurari optionale:

  • Tip Functie: Toate, Executie, Conducere, Titular

  • Tip Raport: O singura linie per marca sau linie separata per tip functie

  • Ordonare: Nume (implicit) sau Marca

  • Afisare stare functie, Afisare doar informatii active

Format recomandat: Excel (XLS, XLSX). PDF doar pentru rapoarte restranse.

3. Istoric Salarii

Clasa Functie ERP: jasper:/EMSYS_Reports/Standard/3HR/02_Staff_Administration/IstoricSalarii

Raportul afiseaza salariul curent si anterior pentru toti salariatii, indiferent daca modificarile sunt incluse in perioada selectata sau nu.

Selectii principale:

  • Data Inceput si Data Sfarsit

  • Stare personal

  • Salariat, Activitate, Sectie, Loc de munca

Configurari optionale:

  • Afiseaza Salariu Curent si Anterior pentru toti Salariatii

  • Salariu curent intre … si …

  • Ordonare: Nume sau Marca

  • Afisare: Orizontal sau Vertical

Format recomandat: Excel.

4. Istoric Sporuri

Clasa Functie ERP: jasper:/EMSYS_Reports/Standard/3HR/02_Staff_Administration/IstoricSporuri

Raportul afiseaza sporurile pentru toti salariatii pe o perioada selectata.

Selectii principale:

  • Data Inceput si Data Sfarsit

  • Stare personal, Salariat, Activitate, Sectie, Loc de munca, Spor

Configurari optionale:

  • Ordonare: Nume sau Marca

  • Afisare Sume Brute pentru Sporurile in Procent

  • Afisare Sume Estimate pentru Sporurile in Procent (daca a fost efectuat calcul estimari)

Format recomandat: Excel.

5. Istoric Structura de Plata

Clasa Functie ERP: jasper:/EMSYS_Reports/Standard/3HR/02_Staff_Administration/IstoricStructuraPlata

Raportul afiseaza structura de plata curenta si anterioara pentru toti salariatii, indiferent daca modificarile sunt incluse in perioada selectata sau nu.

Selectii principale:

  • Data Inceput si Data Sfarsit

  • Stare personal, Salariat, Activitate, Sectie, Loc de munca

Configurari optionale:

  • Afiseaza Structura Curenta si Anterioara pentru toti Salariatii

  • Ordonare: Nume sau Marca

Format recomandat: Excel.

6. Verificare Sporuri

Clasa Functie ERP: jasper:/EMSYS_Reports/Standard/3HR/02_Staff_Administration/VerificareSporuri

Raportul compara sporurile inregistrate in luna selectata cu o luna de referinta.

Selectii principale:

  • Anul, Luna, An Referinta, Luna Referinta

  • Activitate, Sectie, Loc de munca, Zona Cheltuiala, Purtator Cheltuiala, Cod Purtator

Configurari optionale (tip verificare):

  • Sporuri Duble: inregistrari duble in luna selectata

  • Sporuri in Plus: inregistrari suplimentare fata de luna de referinta

  • Sporuri Lipsa: inregistrari lipsa fata de luna de referinta

  • Sporuri cu diferenta Suma / Procent: diferente fata de luna de referinta

Format recomandat: Excel.

7. Deduceri Salariati

Clasa Functie ERP: jasper:/EMSYS_Reports/Standard/3HR/02_Staff_Administration/DeduceriSalariati

Raportul permite verificarea deducerilor si a persoanelor in intretinere adaugate pe salariati.

Selectii principale:

  • Data Referinta

  • Stare personal, Salariat

Configurari optionale:

  • Are deducere: Toate, DA, NU

  • Parinte, Copil: Toate, DA, NU

  • Tip Persoana in Intretinere: Toate, Sot(ie), Copil, Alte, Fara persoane declarate

  • CoAsigurat: Toate, DA, NU, Fara persoane declarate

  • Afisare exceptii: NU, DA

  • In Intretinere: Au persoane, Nu au persoane, 1-Da, 0-Nu

Format recomandat: Excel.

Notă

Se utilizeaza tasta F5 pentru anularea selectiilor.

Pentru cautare rapida utilizati CTRL+F.

Getiune Timp

1. Listare Dinamica Pontaje in Excel

Clasa Functie ERP: jasper:/EMSYS_Reports/Standard/3HR/03_Time_Management/ListarePontaje

Raport configurabil care extrage pontajele pe baza tipurilor de ore/zile definite in configurare.

Selectii principale:

  • de la Anul / Luna si la Anul / Luna

  • Angajat, Contract, Activitate, Sectie, Atelier, Categorie, Cod pontaj

Configurari optionale:

  • Mod Afisare Coloane Optionale: La Sfarsit sau La Inceput

  • Capul de Tabel: configurare ordonare si etichete coloane

  • Coloane Norma: GRUP_TIMP = „NVP”

Format recomandat: Excel.

2. Foaie Prezenta

Clasa Functie ERP: jasper:/EMSYS_Reports/Standard/3HR/03_Time_Management/FoaiePrezenta

Raport cu prezenta salariatilor intr-o perioada selectata: zile lucrate, concedii, suspendari.

Selectii principale:

  • Data Inceput si Data Sfarsit

  • Stare personal, Angajat

Configurari optionale:

  • Stare CFS si CED: Toate, Aprobate, Neaprobate

  • Tip: L, CM, CO, CC, WE, ZL, PL, VE, ARM, DET, SUS

Format recomandat: Excel.

Notă

Se utilizeaza tasta F5 pentru anularea selectiilor.

Pentru cautare rapida utilizati CTRL+F.

Salarizare

1. Listare Dinamica Calcul Salarii in Excel

Clasa Functie ERP: jasper:/EMSYS_Reports/Standard/3HR/04_Payroll/CalculSalariiDinamic

Raport care extrage datele din calculul de salarii pentru o perioada selectata, in functie de drepturile de acces si confidentialitate.

Selectii principale:

  • de la Anul / Luna si la Anul / Luna

  • Angajat, Contract, Activitate, Sectie, Atelier, Categorie, Indice Listare

Configurari optionale:

  • Activitate selectie multipla

  • Afisare Valori: Suma, Total Sume, Ore, Zile, Procent

  • Afisare Informatii: grupare la nivel de salariat, structura organizatorica, perioada, element de cheltuiala

  • Detalii: Sume Ore Pontaj, Sume Vechimi, CO, CM, Sporuri, Plati Intermediare, Plata cu Ora, Taxe, Avansuri, Datorii, Rest de Plata etc.

Format recomandat: Excel.

2. Listare Retineri

Clasa Functie ERP: jasper:/EMSYS_Reports/Standard/3HR/04_Payroll/ListareRetineri

Raport pentru obtinerea retinerilor salariale pentru salariati.

Selectii principale:

  • Anul, Luna, Datorie, Numar Plata, Beneficiar, Activitate, Sectie, Angajat, Indice

Configurari optionale:

  • Tip Raport: Borderou / Centralizator

  • Semnaturi: Afisare semnaturi definite

Format recomandat: Excel.

3. Nota Contabila Salarii

Clasa Functie ERP: jasper:/EMSYS_Reports/Standard/3HR/04_Payroll/CosturiSalarii

Raport pentru repartizarea costurilor salariale pe conturi contabile conform monografiilor definite.

Selectii principale:

  • Anul, Luna inceput, Luna sfarsit, Nivel Grupare, Coloana, Sectie, Zona, Purtator

Configurari optionale:

  • Tip Export: Ecran / Excel

Format recomandat: Excel.

4. Listare Avans Chenzina I

Clasa Functie ERP: jasper:/EMSYS_Reports/Standard/3HR/04_Payroll/ListareAvans

Raport pentru obtinerea sumele acordate ca avans intr-o luna selectata.

Selectii principale:

  • Anul, Luna, Activitate, Categorie, Sectie, Atelier, Formatie, Angajat, Tip avans, Casier, Indice

Configurari optionale:

  • Tip Export: Ecran / Excel

Format recomandat: Excel.

5. Numar Mediu Angajati pentru Fond Handicapati

Clasa Functie ERP: jasper:/EMSYS_Reports/Standard/3HR/04_Payroll/NrMediuFondHand

Raport pentru verificarea numarului mediu de salariati in fiecare luna pentru calculul fondului de handicapati.

Selectii principale:

  • Anul, Luna

  • Activitate, Categorie, Sectie, Atelier, Angajat

Format recomandat: Excel.

6. Diferenta Card Casier

Clasa Functie ERP: jasper:/EMSYS_Reports/Standard/3HR/04_Payroll/DifCardCasier

Raport de verificare a diferentei intre banca si casierul declarate pe salariati.

Selectii principale:

  • Anul, Luna

  • Afiseaza doar Diferente: afiseaza doar salariatii cu diferente intre banca si casier

Format recomandat: Excel.

7. Verificare Informatii pentru D112

Clasa Functie ERP: jasper:/EMSYS_Reports/Standard/3HR/04_Payroll/VerificareD112

Raport cu salariatii care indeplinesc conditia: Total Salariu Brut < (Salariul minim in vigoare/zile lucratoare) x numarul zile lucrate.

Selectii principale:

  • Anul, Luna, Cod Fiscal

Format recomandat: Excel.

Notă

Se utilizeaza tasta F5 pentru anularea selectiilor.

Pentru cautare rapida utilizati CTRL+F.

Adeverinte

1. Adeverinta Medicala OUG 502/2020

Clasa Functie ERP: jasper:/EMSYS_Reports/Standard/3HR/70_Reports/Certificates/AdevMedOUG502

Raport pentru listarea modelului de adeverinta conform OUG 502/2020, cu numarul de zile de concediu medical din ultimele 12/24 luni.

Selectii principale:

  • Data de referinta, Angajat, Numar luni (12 sau 24)

Utilizatorul trebuie sa aiba drepturi de confidentialitate salarii pe tabela HR_PERSONAL.

Format recomandat: PDF, Excel etc.

Notă

Semnaturile se configureaza in functiunea ADEVERINTA CASS.

Q&A

Sectiunea de Q&A (Intrebari si Raspunsuri frecvente) centralizeaza cele mai comune intrebari legate de utilizarea rapoartelor configurabile disponibile in modulele Administrare Personal, Gestiune Timp, Salarizare si Adeverinte. Aici sunt oferite raspunsuri clare si recomandari pentru generarea corecta a rapoartelor, interpretarea campurilor si evitarea erorilor frecvente. Consultarea acestei sectiuni contribuie la utilizarea eficienta a sistemului si reduce timpul alocat solicitarilor de asistenta.