Receptii Fiscale¶
A. Inregistrare Receptie Fiscala¶
1. Alegeti Logistics -> Cumparari -> Operational -> Receptii Fiscale.
2. Apelati butonul Adauga pozitionat in partea dreapta jos a ecranului si completati:
Informatii
Cod Doc. - codul documentului (codul implicit este FACT). Se valideaza in in nomenclatorul Documente;
Serie - serie factura;
Nr. - numarul facturii. Codul, seria si numarul documentului reprezinta cheia de identificare a documentului in multimea documentelor introduse pe functiunea respectiva;
Data Doc. - se alege data documentului de receptie;
Data Ef. - data efectiva: data inregistrarii in sistem. Se completeaza automat de catre sistem si apartine obligatoriu perioadei fiscale curente;
Moneda Tr. - moneda in care sunt exprimate valorile de pe factura;
Comanda - numarul comenzii de cumparare in baza careia s-a emis factura;
Furnizor - codul partenerului de la care s-au aprovizionat bunurile (articole sau imobilizari) sau care a prestat serviciile. Se valideaza in nomenclatorul Parteneri unde trebuie declarat cu atributul de Furnizor;
Cont - contul de furnizor folosit in tranzactia contabila asociata documentului de receptie fiscala si in tranzactia generata in Gestiune Furnizori.
BU - se completeaza automat cu Business Unit-ul atasat comenzii de cumparare;
Referinta - se completeaza in cazul in care Referinta este obligatoriu de completat. Completarea acestui camp limiteaza utilizarea lui doar la tranzactiile care au aceeasi referinta. In cazul in care referinta nu este obligatoriu de completat se completeaza optional cu observatii referitoare la documentul curent;
Document Insotitor:
Doc Insotitor - cod document insotitor pe baza caruia se realizeaza receptia articolelor, serviciilor sau mijloacelor fixe. Se valideaza in nomenclatorul Documente. De regula este chiar factura furnizorului, exceptii fiind livrarile de bunuri cu aviz de insotire marfa iar factura se emite ulterior;
Serie - serie document insotitor;
Nr. - numar document insotitor;
Data - data document insotitor.
Valori:
Valoare - baza de impozitare din factura furnizorului;
TVA - valoarea TVA-ului specificata in documentul furnizorului;
Total de Plata - valoarea totala din factura furnizorului.
Discount:
Disc. Gen. - valoarea discountului general aplicat;
TVA - valoarea TVA-ului aferent discountului;
Cod TVA - codul TVA aferent discountului;
Control:
Control - sistemul completeaza automat valoarea de control cu diferenta dintre baza de impozitare aferenta articolelor, serviciilor sau mijloacelor fixe din factura furnizorului si valoarea discountului;
TVA - sistemul completeaza automat valoarea TVA de control cu diferenta dintre valoarea TVA aferenta articolelor, serviciilor sau mijloacelor fixe din factura furnizorului si valoarea TVA aferenta discountului;
Total Control - valoarea totala de control. Sistemul completeaza automat valoarea totala de control cu diferenta dintre valoarea totala aferenta articolelor, serviciilor sau imobilizarilor din factura furnizorului si valoarea totala aferenta discountului.
Centru de Cost - Inregistrare Discount
Zona - se completeaza zona;
Purtator - se completeaza purtatorul;
Comanda Lucru - se alege din lista comanda. Pentru purtatorii cu metoda „Pe comenzi”.
Plata
Cond. Plata - conditii de plata. Se valideaza in nomenclatorul Conditii de plata;
Scadenta - data scadentei. Se inregistreaza data scadentei de pe factura furnizorului;
Penalizare - procentul de penalizare aplicat in cazul de neplata a facturii pana la data scadentei.
TVA
Include TVA in Cost Achizitie - poate lua una din valorile DA sau NU, in functie de includerea sau nu a TVA-ului in costul de achizitie al cumpararilor;
TVA - cota TVA din factura furnizor.
3. Actionati butonul Salveaza pentru adaugarea antetului de receptie fiscala in baza de date.
B. Adaugare Detaliere Receptie Fiscala¶
1. Pe tab Specificatie apelati butonul Adauga pentru a adauga pozitii in detalierea receptiei fiscale si completati:
Pozitie - pozitia in detalierea NIR-ului. Sistemul completeaza automat pozitia in ordine crescatoare incepand cu cifra 1;
Tip - poate lua una din valorile: ARTICOL, SERVICIU sau IMOBILIZARI;
Articol / Serviciu - codul articolului sau serviciului. Se valideaza in nomenclatorul de articole sau nomenclatorul de servicii;
UM Doc. - unitatea de masura din documentul furnizorului;
Q. - cantitatea din documentul furnizorului;
Pret - pretul de achizitie fara TVA de pe documentul furnizorului;
Valoare - se afiseaza automat valoarea calculata;
Detaliere Factura
Extensie - se completeaza descrierea extinsa a articolului, serviciului sau imobilizarii;
TVA - se completeaza codul de TVA. Se afiseaza si cota TVA aferenta codului completat anterior;
Val. Factura - baza de impozitare de pe documentul furnizorului;
TVA Doc. - valoare TVA de pe documentul furnizorului;
Pret cu TVA Factura - pret de achizitie cu TVA de pe documentul furnizorului;
Val. Totala - valoare totala din factura furnizorului.
Receptii
Q. Receptii - suma cantitatilor receptionate de pe pozitiile de receptie asociate cu pozitia de factura;
Val. Receptii - valoarea corespunzatoare cantitatilor receptionate de pe pozitiile de receptie asociate cu pozitia de factura.
Diferente
Q. Diferente - diferenta dintre suma cantitatilor receptionate de pe pozitiile de receptie asociate cu pozitia de factura si cantitatea de pe pozitia de factura;
Val. Diferente - diferenta dintre suma valorilor receptionate de pe pozitiile de receptie asociate cu pozitia de factura si valoarea de pe pozitia de factura;
Diferente (Pret) - diferenta intre pretul de receptie si pretul de pe factura;
Diferente (Q.) - eventuale diferente rezultate din calcule si rotunjiri.
Asociere Receptii Imobilizari
Pentru pozitiile de tip Imobilizari (Cu Rec = DA – cu receptie imobilizari) actionati butonul Asociere Receptii (butonul situat in partea dreapta, deasupra pozitiilor) pentru a asocia pozitiei din factura pozitiile corespunzatoare din receptiile de imobilizari. In fereastra Asociere Receptii este disponibila lista pozitiilor (inregistrari din detalierea receptiilor de imobilizari).
Actionati butonul Asociere Receptii pentru finalizarea asocierii. Dupa asociere in partea de jos a ecranului de pozitie factura este disponibila lista pozitiilor (browse) din receptia de imobilizari.
Pentru fiecare pozitie asociata de receptie sunt afisate campurile:
Cod. Doc. Rec. - codul documentului de receptie imobilizari;
Q. Receptie - cantitatea receptionata;
Q. Asociata Doc. - cantitatea asociata;
Nr. Doc. Rec. - numarul documentului de receptie imobilizari;
Data Doc. Rec. - data document receptie imobilizari;
Pret Rec. - pretul din documentul de receptie;
Valoare Rec. - valoarea corespunzatoare numarului de inventar asociat (inregistrarii din detalierea receptie de imobilizari);
Comanda - comanda de cumparare in baza careia a fost realizata receptia de imobilizari;
Q. Ram. De Asociat - cantitatea ramasa de asociat (ramasa de cuplat cu alte facturi furnizor);
Data Comanda - data comenzii de cumparare;
Linie - linia din comanda de cumparare;
UM Rec - unitatea de masura din receptia de imobilizari (de fapt este chiar cea de pe comanda);
Moneda Receptie - moneda din documentul de receptie;
Nr. Inventar - numarul de inventar pentru mijlocul fix;
Denumire Mijloc Fix - denumirea mijlocului fix;
Nr. Tranz. Doc. Rec. - numarul de tranzactie pentru receptia de imobilizari;
Tip Doc. Rec. - tipul de document pentru receptia de imobilizari;
UM Factura - unitatea de masura aferenta documentului insotitor (ex. Factura).
2. Verificati, dupa introducerea tuturor pozitiilor din factura, diferentele de control. Acestea se calculeaza ca diferenta intre valorile de control introduse pe antetul facturii si suma valorilor de pe pozitiile din factura. Sistemul afiseaza de asemenea diferenta dintre suma valorilor de pe pozitiile din factura si suma valorilor din pozitiile de receptie asociate