Consum Echipament de Lucru

Are drept scop inregistrarea darii in folosinta a echipamentelor de lucru, pe responsabilitati, concomitent cu descarcarea de gestiune si cu inregistrarea cheltuielilor pe centre de cost. Se utilizeaza pentru inregistrarea costului echipamentelor de lucru date in folosinta. Pentru inregistrarea echipamentelor de lucru propunem crearea a cel putin doua analitice pentru inregistrarea echipamentelor:

  • Echimamente de lucru in depozit;

  • Echipamente de Lucru in folosinta. Intrarea Intrari echipamente de lucru din mediul extern (furnizori, alte surse) se va face cantitativ-valoric in domeniul stocuri intr-o gestiune de tip “P”, “S” sau “L”, iar valoric in contabilitatea financiara in contul

  • Echipamente de lucru in depozit. Prin completarea unui bon de consum, care justifica darea in folosinta a echipamentelor de lucru, odata cu cheltuiala cu echipamentul si uzura acestuia, sistemul va realiza si un transfer al echipamentului de lucru din depozit in folosinta. Transferul se va realiza cantitativ-valoric in domeniul stocuri prin scaderea gestiunii de tip “P”, “S” sau “L”, unde este inregistrat prin intrare echipamentul de lucru, si intrarea intr-o gestiune de tip “E”. In gestiunea de tip “E” echipamentele de lucru in folosinta se inregistreaza in stocul lotizat-locat-inseriat la nivel de persoana (locatia este completata cu marca persoanei care este posesoarea echipamentului de lucru). Validarea codului persoanei unde se inregistreaza echipamentul de lucru in folosinta se face in Dictionarul de Liste Diverse pe codul de lista “MAR”. Echipamentul de lucru se va afla in evidenta intr-o gestiune de tip “E” pana la casarea. Daca nu doriti o evidenta a echipamentelor de lucru in folosinta pe marci, este suficient sa definiti o singura marca pentru care veti inregistra in permanenta aceste obiecte. In modelul de evidenta a tranzactiilor cu echipamente de lucru in folosinta mai intra si functiunea care realizeaza Transferul intre detinatori de echipamente de lucru. Facem precizarea ca uzura echipamentelor de lucru se inregistreaza la darea in folosinta cu toata valoarea acestuia.

Prin introducerea datelor are loc o completare a urmatoarelor domenii:

  • Stocuri Prin inregistrarea cantitativ-valorica a transferului articolelor de natura echipamentelor de lucru dintr-o gestiune in alta;

  • Costuri Prin inregistrarea in contabilitatea de gestiune a consumului respectiv pentru centrul de cost. Exista situatii in care la inregistrarea contabila generata de un document de acest fel nu exista o corespondenta constanta intre contul de stoc de unde se face iesirea din gestiune si contul de cheltuiala, acesta diferind de la o situatie la alta. Pentru ca acest cont de cheltuiala variabil sa fie specificat pentru fiecare caz in parte, este necesara crearea unei variabile de setare ContConsum de tip logic cu valoarea YES.

  1. Alegeti perioada fiscala. Apasati F6.

  2. Definiti variabilele de setare.

    Administrator → Configurare → Configurare Aplicatie → Variabile Specifice Firmei

Nume variabila

Tip

Explicatie

LISTAOBGESTCONEL

String

Lista echipamnetelor de lucru ce limiteaza selectia valorilor (de detaliat),

RESTREGCONEL

Logical

Restrictionare acces la nivel de registru pe functia de tranzactii cu tipul de document CONEL

MODIMPRCONEL

String

Specifica modul implicit de listare a documentului de stoc

ECRAN, PDF, FISIER, SLK, XLS, IMPRIMANTA

MODEL_CTDB_CONEL

String

Model cont debitor la inregistrarea consum echipament de lucru, preluat din setarea contabila corespunzatoare sau actualizat cu propunere din setarea contabila

corespunzatoare.

Valori posibile:

SETCONTAB.REFERINTA – contul se culege pe interfata

CTDEB.REF – contul se preia din setarea contabila

PRECHLUCRU

Integer

Procentul de cheltuiala suportat de unitate la consum echipament de lucru

  1. Definiti setarile contabile, pentru tip de document CONOB.

    Alegeti: Administrator → Configurare → Configurare Aplicatie → Setari Contabile

Nume variabila

Tip DOC

Cont variabila

Explicatie

CTCHECHLUCRU

CONEL

602

Cont de inregistrare a cheltuielii pentru consum echipament de lucru

CTDEBECHLUCRU

Contul de inregistrare a debitului angajatului la consum chipament de lucru

CTTVACOLEC

CONEL

Cont TVA colectata (folosit la inregistrarea operatiunilor de vanzare cu factura)

  1. Selectati registrul pe care se introduc documentele in cazul in care utilizatorul are acces la mai multe registre, in caz contrar intrandu-se direct in ecranul de actualizare. Registrul si numarul de tranzactie va fi afisat de sistem in antetul documentului.

  2. Introduceti bonul de consum. Datele solicitate sunt aceleasi ca si cele de la Consum Obiecte de inventar.

    Alegeti: Logistics → Managementul Materialelor → Gestiune Stocuri → Iesiri → Consum Echipament de lucru

  3. Verificati valorile introduse la nivelul documentului prin actiunea butoanului image31 Afisare valori in stoc.

  4. Validati documentul (din detaliere) sau din antet pentru toate documentele nevalidate la nivelul selectiei de pe interfata.

  5. Verificati propunerea de contare si contati documentul.

  6. Listati documentul prin actionarea butonului image34 Imprimare.