Casare Obiecte de inventar

Casarea obiectelor de inventar aflate in folosinta, concomitent cu descarcarea responsabilitatii, pe baza de proces verbal de casare se realizaeaza prin intermediul acestei functiuni.

Nu pot fi casate decat obiecte de inventar aflate in gestiuni de tip „O”. Pentru mai multe informatii privind modelul tratarii obiectelor de inventar in sistem consultati Consum obiecte de inventar. Prin casarea obiectelor de inventar se realizeaza iesirea din evidenta cantitativ-valorica a stocurilor a obiectelor de inventar casate. Un document se intocmeste pentru o singura gestiune expeditoare (responsabil obiecte de inventar). Prin introducerea datelor are loc o completare a urmatoarelor domenii:

Stocuri Prin inregistrarea cantitativ-valorica a iesirilor de articole din stoc.

Operatiunea de validare va genera urmatoarele inregistrari pentru documentul curent:

Se inregistreaza casarea obiectelor de inventar in folosinta:

CTUZOBINV = Contstoc Valoare obiecte de inventar casate

  1. Alegeti perioada fiscala. Apasati F6.

  2. Definiti variabilele de setare.

    Administrator → Configurare → Configurare Aplicatie → Variabile Specifice Firmei

Nume variabila

Tip

Explicatie

RESTREGCASOB

Logical

Restrictionare acces la nivel de registru pe functia de tranzactii cu tipul de document CASOB

MODIMPRCASOB

String

Specifica modul implicit de listare a documentului de stoc

ECRAN, PDF, FISIER, SLK, XLS, IMPRIMANTA

CONTDEBCASOB

Logical

Specifica modalitatea de completare a contului debitor pt. monografiile contabile de la casare echip

TRUE - culegere de pe interfata,

FALSE - prel. aut. din set. contab. CTFDOBINV

  1. Definiti setarile contabile, pentru tip de document CASOB

    Alegeti: Administrator → Configurare → Configurare Aplicatie → Setari Contabile

Nume variabila

Tip DOC

Cont variabila

Explicatie

CTFDOBINV

CASOB

Cont fond pentru echipament de protectie folosit de catre organizatiile bugetare

CTUZOBINV

CASOB

322,899

Contul pentru inregistrarea uzurii echipamentelor de protectie la darea acestora in folosinta si la casarea lor

  1. Selectati registrul pe care se introduc documentele in cazul in care utilizatorul are acces la mai multe registre, in caz contrar intrandu-se direct in ecranul de actualizare. Registrul si numarul de tranzactie va fi afisat de sistem in antetul documentului.

  2. Introduceti bonul de consum. Datele solicitate sunt aceleasi ca si cele de la Consum Obiecte de inventar cu exceptia semnaturilor.

    Alegeti: Logistics → Managementul Materialelor → Gestiune Stocuri → Iesiri → Casare Obiecte de Inventar

  3. Verificati valorile introduse la nivelul documentului prin actiunea butonului image31 Afisare valori in stoc.

  4. Validati documentul (din detaliere) sau din antet pentru toate documentele nevalidate la nivelul selectiei de pe interfata.

  5. Verificati propunerea de contare si contati documentul.

  6. Listati factura prin actiunea butonului image34 Imprimare.

    9.1. Setati modul de ordonare al articolelor.

    9.2. Setati nivelul de total.

    9.3. Setati marcile (toate sau un interval).