Consum Obiecte de inventar¶
Consum Obiecte de Inventar - are drept scop inregistrarea darii in folosinta a obiectelor de inventar, pe responsabilitati, concomitent cu descarcarea de gestiune si cu inregistrarea cheltuielilor pe centre de cost. Se utilizeaza pentru inregistrarea costului obiectelor de inventar date in folosinta. Pentru inregistrarea obiectelor de inventar propunem crearea a cel putin doua analitice pentru inregistrarea obiectelor de inventar:
Obiecte de inventar in depozit;
Obiecte de inventar in folosinta.
Intrarea obiectelor de inventar din mediul extern (furnizori, alte surse) se va face cantitativ-valoric in domeniul stocuri intr-o gestiune de tip „P”, „S” sau „L”, iar valoric in contabilitatea financiara in contul - Obiecte de inventar in depozit.
Prin completarea unui bon de consum, care justifica darea in folosinta a obiectelor de inventar, odata cu cheltuiala cu obiectul de inventar si uzura acestuia, sistemul va realiza si un transfer al obiectului de inventar din depozit in folosinta. Transferul se va realiza cantitativ-valoric in domeniul stocuri prin scaderea gestiunii de tip „P”, „S” sau „L”, unde este inregistrat prin intrare obiectul de inventar, si intrarea intr-o gestiune de tip „O”.
In gestiunea de tip „O” obiectele de inventar in folosinta se inregistreaza in stocul lotizat-locat-inseriat la nivel de persoana (locatia este completata cu marca persoanei care este posesoarea obiectului de inventar). Validarea codului persoanei unde se inregistreaza obiectul de inventar in folosinta se face in Dictionarul de Liste Diverse pe codul de lista „MAR”. Obiectul de inventar se va afla in evidenta intr-o gestiune de tip „O” pana la casare. Daca nu doriti o evidenta a obiectelor de inventar in folosinta pe marci, este suficient sa definiti o singura marca pentru care veti inregistra in permanenta aceste obiecte. In modelul de evidenta a tranzactiilor cu obiecte de inventar in folosinta mai intra si functiunea care realizeaza Transferul intre detinatori obiecte de inventar. Facem precizarea ca uzura obiectelor de inventar se inregistreaza la darea in folosinta cu toata valoarea acestuia.
Prin introducerea datelor are loc o completare a urmatoarelor domenii:
Stocuri - Prin inregistrarea cantitativ-valorica a transferului articolelor de natura obiectelor de inventar dintr-o gestiune in alta;
Costuri - Prin inregistrarea in contabilitatea de gestiune a consumului respectiv pentru centrul de cost.
Exista situatii in care la inregistrarea contabila generata de un document de acest fel nu exista o corespondenta constanta intre contul de stoc de unde se face iesirea din gestiune si contul de cheltuiala, acesta diferind de la o situatie la alta. Pentru ca acest cont de cheltuiala variabil sa fie specificat pentru fiecare caz in parte, este necesara crearea unei variabile de setare ContConsum de tip logic cu valoarea YES.
Se poate executa contarea documentului la nivelul tranzactiei . Pentru detalii puteti consulta functia Registre de contabilitate. Operatiunea de validare va genera urmatoarele inregistrari pentru documentul curent:
Se inregistreaza cheltuiala cu obiectele de inventar date in folosinta:
CTCHOBINV = CTUZOBINV Valoare obiecte de inventar
Se inregistreaza transferul de obiecte de inventar in folosinta:
CTOBFOL = Contstoc Valoare obiecte de inventar
Alegeti perioada fiscala. Apasati F6.
Definiti variabilele de setare.
Administrator → Configurare → Configurare Aplicatie → Variabile Specifice Firmei
Nume variabila |
Tip |
Explicatie |
ACTSEMNATURICONOB |
String |
Specifica daca se actualizeaza semnaturile pe fiecare document de consum de obiecte de inventar DA NU |
CONTCTOBFOL |
Logical |
Specifica modalitatea de completare a contului de intrare in stoc (dare in folosinta) la consumul de obiecte de inventar: True - culegere pe interfata, False - preluare automata din setarea contabila CTOBFOL |
CUUZURA |
Logical |
Specifica dava ob de inventar si echipamentele de protectie date in folosinta raman in patrimoniu pana la casare True False |
LISTAOBGESTCONOB |
String |
Lista obiectelor gestionabile ce limiteaza selectia articolelor. Valori: coduri, delimitate prin virgula din codurile gestionabile definite in: EMSYS Logistics → Definitii generale → Obiecte Gestionabile |
RESTREGCONOB |
Logical |
Restrictionare acces la nivel de registru pe functia de tranzactii cu tipul de document CONOB |
Definiti setarile contabile, pentru tip de document CONOB.
Alegeti Administrator → Configurare → Configurare Aplicatie → Setari Contabile
Nume variabila |
Tip DOC |
Cont variabila |
Explicatie |
CTCHOBINV |
CONOB |
602 |
Cont de inregistrare a cheltuielii pentru obiecte de inventar la darea acestora in folosinta |
CTOBFOL |
CONOB |
Cont de inregistrare la darea in folosinta |
|
CTUZOBINV |
CONOB |
Cont de inregistrare pentru uzura obiectelor de inventar in folosinta |
Selectati registrul pe care se introc documentele in cazul in care utilizatorul are acces la mai multe registre, in caz contrar intrandu-se direct in ecranul de actualizare. Registrul si numarul de tranzactie va fi afisat de sistem in antetul documentului, particularitatii finnd tratate mai jos.
Introduceti bonul de consum. Datele solicitate sunt aceleasi ca si cele de la Consum Materiale mai putin frame-ul Gestiune
Alegeti: Logistics → Managementul Materialelor → Gestiune Stocuri → Iesiri → Consum Obiecte de Inventar
Frame |
Camp |
Descriere |
Generale |
||
Gestiune |
||
Gestiune Primitoare |
Codul gestiunii expeditoare - de unde se face iesirea pentru consum. Se valideaza folosind tipul gestiunii (de tip „P” , „S” sau „L”) in nomenclatorul de gestiuni |
|
Gestiune Predatoare |
Codul gestiunii expeditoare - de unde se face iesirea pentru consum. Se valideaza folosind tipul gestiunii (de tip „P” , „S” sau „L”) in nomenclatorul de gestiuni. |
|
Stare |
Afisat automat de catre sistem in raport cu starile din sistem: Listat, Validat, Contat |
Verificati valorile introduse la nivelul documentului prin actiunea butonului Afisare valori in stoc.
Validati documentul (din detaliere) sau din antet pentru toate documentele nevalidate la nivelul selectiei de pe interfata.
Verificati propunerea de contare si contati documentul.
Listati factura prin actiunea butonului Imprimare.
9.1. Setati informatiile care se vor afisa pe bonul de consum: nivel de total, primitor pe pagina, antet la nivel de primitor.
9.2. Setati criteriul de ordonare al pozitiilor in document.
9.3 Setati moneda.
9.4. Setati nivelul de detaliere: pe serii de articole, pe loturi interne.
9.5. Setati numarul de exemplare pentru tiparire.
9.6. Setati pentru un primitor nivelul de listare pentru marci, zone, purtatori, comenzi.