Actiuni Corective in POS¶
In cadrul fluxului de vanzare prin POS se pot efectua urmatoarele actiuni corective:
A. Stergerea Pozitiei de Vanzare Bon¶
Pentru stergerea pozitiei de vanzare de pe un bon, in aplicatia EMSYS-POS, in fereastra POS-Vanzari:
1. Pozitionati-va pe reperul de pe bon ce trebuie sters;
2. Apasati butonul din zona de mijloc a ferestrei POS-Vanzari;
3. Completati parola supervizorului pentru confirmarea stergerii si apasati butonul .
Notă
Parola este formata din numele utilizatorului si parola acestuia fara caractere intre ele. De exemplu, pentru utilizatorul 10, ce are parola 10, Parola Supervisor este 1010.
B. Anularea Bonului¶
Pentru anularea unui bon, in aplicatia EMSYS-POS, in fereastra POS-Vanzari:
1. Apasati butonul din zona de mijloc a ferestrei POS-Vanzari;
2. Apasati butonul in fereastra deschisa pentru confirmarea anularii:
Atenționare
Un bon nu poate fi anulat daca are pozitii de incasare.
C. Stergerea Pozitiei de Incasare Bon¶
Pentru stergerea pozitiei de incasare de pe un bon, in aplicatia EMSYS-POS, in fereastra POS-Incasari:
1. Pozitionati-va pe incasarea ce trebuie stearsa;
2. Apasati butonul din zona de jos a ferestrei POS-Incasari;
3. Apasati butonul in fereastra deschisa pentru confirmarea stergerii:
D. Reintroducerea Bonului Netiparit pe Casa de Marcat¶
In cazul in care un bon nu s-a fiscalizat (nu s-a tiparit pe casa de marcat) si exista diferente intre vanzarile inregistrate in EMSYS-ERP si rapoartele X si Z ale casei de marcat:
1. Accesati aplicatia EMSYS-POS;
2. Reintroduceti bonul in aceeasi zi;
3. Apasati butoanele si pentru tiparirea acestuia pe casa de marcat;
4. Identificati in EMSYS-ERP si anulati bonul initial, in functia Anulare / Reconfirmare Bonuri din POS;
5. Comparati valorile de pe casa de marcat (Raportul X) cu Raportul Zilnic Informativ din EMSYS-Vanzari.
E. Confirmarea Emiterii Bonului¶
In situatia in care bonul fiscal a fost tiparit pe casa de marcat, dar nu s-a inchis in aplicatia EMSYS-POS, pentru a-l inchide si a inregistra urmatorul bon apasati butonul .
F. Corectia Articolului cu Simbol TVA Necorespunzator¶
Pentru cazul in care bonul nu poate fi tiparit (casa de marcat il anuleaza automat), din cauza unei pozitii ce are TVA necorespunzator (simbol TVA neconfigurat pe casa de marcat):
1. Accesati in aplicatia EMSYS-ERP functia Actualizare Liste PLU Active;
2. Modificati campul Cod TVA cu valoarea corecta (cod de TVA ce are completat Simbol TVA);
3. Salvati inregistrarea;
4. Preluati listele de preturi in POS;
5. Stergeti pozitia necorespunzatoare de pe bonul ce nu poate fi listat;
6. Adaugati din nou pozitia stearsa, cu informatiile actualizate (Simbol TVA).
F. Anularea Bonului Fiscal Tiparit (Fiscalizat)¶
In cazul in care bonul fiscal a fost emis pe casa de marcat ca urmare a:
unei erori de operare;
unei erori de sistem;
unor teste efectuate cu casa de marcat fiscalizata;
refuzului de catre client a reperelor achizitionate, dupa ce a fost emis bonul;
etc.
Procedura de corectie este urmatoarea:
1. Intocmirea dosarului ce contine declaratiile operatorului economic conform articolului 36 din HG 479/2004;
Extras din HG 479/2004:
Art. 36. - Pentru corectarea sau anularea înregistrării unei operaţiuni după emiterea bonului fiscal utilizatorul întocmeşte un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisă a persoanei care a efectuat greşit operaţiunea, cu precizarea motivaţiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum şi a numărului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei şi minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisă de aprobare a corectării operaţiunii greşit efectuate, emisă de directorul financiar-contabil,contabilul-şef sau de altă persoană care răspunde de gestionarea patrimoniului unităţii;
c) copie de pe nota sau notele de recepţie şi constatare de diferenţe, întocmite de la ultima inventariere până la zi, prin care a fost stabilit preţul cu amănuntul al produsului sau produselor înregistrate greşit în aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflectă operaţiunea efectuată.
G. Corectia Codului de Bare al Articolului¶
In cazul in care dupa vanzarea din EMSYS-POS, la descarcarea stocului a fost identificata o eroare prin care codul de bare al unui articol a fost eronat (apartine altui articol), accesati in aplicatia EMSYS-ERP functia Logistics->Vanzari si Distributie->Retail->Interfata POS->Actualizare Cod Articol Preluare:
1. Identificati articolul al carui cod de bare este eronat (implicit sunt aduse toate articolele pentru care nu s-a realizat descarcarea stocului):
Introduceti codul de bare in campul si apasati butonul (Cautare);
Pozitionati-va pe articolul din lista disponibila tinand cont de numarul si data bonului.
2. Apasati butonul (Modific);
3. Completati in campul Cod Articol Preluare articolul care trebuia vandut initial prin:
Introducerea codului de articol (daca este cunoscut);
Apasarea tastei F1, completarea unei portiuni din denumire in campul , apasarea butonului (Cautare)
si selectarea articolului din lista afisata;
Apasati butonul .
4. Apasati butonul (OK) pentru salvarea inregistrarii;
5. Apasati butonul (Iesire) pentru iesirea din functie.
Pentru mai multe informatii studiati documentatia generala, la adresa docserp.emsys.ro sau apelati la suport.