Actiuni Corective in POS

In cadrul fluxului de vanzare prin POS se pot efectua urmatoarele actiuni corective:

A. Stergerea Pozitiei de Vanzare Bon

Pentru stergerea pozitiei de vanzare de pe un bon, in aplicatia EMSYS-POS, in fereastra POS-Vanzari:

1. Pozitionati-va pe reperul de pe bon ce trebuie sters;

2. Apasati butonul image1 din zona de mijloc a ferestrei POS-Vanzari;

3. Completati parola supervizorului pentru confirmarea stergerii si apasati butonul image2.

Notă

Parola este formata din numele utilizatorului si parola acestuia fara caractere intre ele. De exemplu, pentru utilizatorul 10, ce are parola 10, Parola Supervisor este 1010.


B. Anularea Bonului

Pentru anularea unui bon, in aplicatia EMSYS-POS, in fereastra POS-Vanzari:

1. Apasati butonul image5 din zona de mijloc a ferestrei POS-Vanzari;

2. Apasati butonul image3 in fereastra deschisa pentru confirmarea anularii:

image6

Atenționare

Un bon nu poate fi anulat daca are pozitii de incasare.


C. Stergerea Pozitiei de Incasare Bon

Pentru stergerea pozitiei de incasare de pe un bon, in aplicatia EMSYS-POS, in fereastra POS-Incasari:

1. Pozitionati-va pe incasarea ce trebuie stearsa;

2. Apasati butonul image1 din zona de jos a ferestrei POS-Incasari;

3. Apasati butonul image3 in fereastra deschisa pentru confirmarea stergerii:

image4


D. Reintroducerea Bonului Netiparit pe Casa de Marcat

In cazul in care un bon nu s-a fiscalizat (nu s-a tiparit pe casa de marcat) si exista diferente intre vanzarile inregistrate in EMSYS-ERP si rapoartele X si Z ale casei de marcat:

1. Accesati aplicatia EMSYS-POS;

2. Reintroduceti bonul in aceeasi zi;

3. Apasati butoanele image7 si image8 pentru tiparirea acestuia pe casa de marcat;

4. Identificati in EMSYS-ERP si anulati bonul initial, in functia Anulare / Reconfirmare Bonuri din POS;

5. Comparati valorile de pe casa de marcat (Raportul X) cu Raportul Zilnic Informativ din EMSYS-Vanzari.


E. Confirmarea Emiterii Bonului

In situatia in care bonul fiscal a fost tiparit pe casa de marcat, dar nu s-a inchis in aplicatia EMSYS-POS, pentru a-l inchide si a inregistra urmatorul bon apasati butonul image9.


F. Corectia Articolului cu Simbol TVA Necorespunzator

Pentru cazul in care bonul nu poate fi tiparit (casa de marcat il anuleaza automat), din cauza unei pozitii ce are TVA necorespunzator (simbol TVA neconfigurat pe casa de marcat):

1. Accesati in aplicatia EMSYS-ERP functia Actualizare Liste PLU Active;

2. Modificati campul Cod TVA cu valoarea corecta (cod de TVA ce are completat Simbol TVA);

3. Salvati inregistrarea;

4. Preluati listele de preturi in POS;

5. Stergeti pozitia necorespunzatoare de pe bonul ce nu poate fi listat;

6. Adaugati din nou pozitia stearsa, cu informatiile actualizate (Simbol TVA).


F. Anularea Bonului Fiscal Tiparit (Fiscalizat)

In cazul in care bonul fiscal a fost emis pe casa de marcat ca urmare a:

  • unei erori de operare;

  • unei erori de sistem;

  • unor teste efectuate cu casa de marcat fiscalizata;

  • refuzului de catre client a reperelor achizitionate, dupa ce a fost emis bonul;

  • etc.

Procedura de corectie este urmatoarea:

1. Intocmirea dosarului ce contine declaratiile operatorului economic conform articolului 36 din HG 479/2004;

2. Anularea bonului in EMSYS-ERP;

3. Anularea bonului in EMSYS-POS.

Extras din HG 479/2004:

Art. 36. - Pentru corectarea sau anularea înregistrării unei operaţiuni după emiterea bonului fiscal utilizatorul întocmeşte un dosar care va cuprinde:

a) sesizarea scrisă a persoanei care a efectuat greşit operaţiunea, cu precizarea motivaţiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum şi a numărului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei şi minutului emiterii acestuia;

b) decizia scrisă de aprobare a corectării operaţiunii greşit efectuate, emisă de directorul financiar-contabil,contabilul-şef sau de altă persoană care răspunde de gestionarea patrimoniului unităţii;

c) copie de pe nota sau notele de recepţie şi constatare de diferenţe, întocmite de la ultima inventariere până la zi, prin care a fost stabilit preţul cu amănuntul al produsului sau produselor înregistrate greşit în aparatul de marcat electronic fiscal;

d) nota de contabilitate care reflectă operaţiunea efectuată.


G. Corectia Codului de Bare al Articolului

In cazul in care dupa vanzarea din EMSYS-POS, la descarcarea stocului a fost identificata o eroare prin care codul de bare al unui articol a fost eronat (apartine altui articol), accesati in aplicatia EMSYS-ERP functia Logistics->Vanzari si Distributie->Retail->Interfata POS->Actualizare Cod Articol Preluare:

1. Identificati articolul al carui cod de bare este eronat (implicit sunt aduse toate articolele pentru care nu s-a realizat descarcarea stocului):

  1. Introduceti codul de bare in campul image10 si apasati butonul image13 (Cautare);

  2. Pozitionati-va pe articolul din lista disponibila tinand cont de numarul si data bonului.

2. Apasati butonul image11 (Modific);

3. Completati in campul Cod Articol Preluare articolul care trebuia vandut initial prin:

  1. Introducerea codului de articol (daca este cunoscut);

  2. Apasarea tastei F1, completarea unei portiuni din denumire in campul image12, apasarea butonului image13 (Cautare)

si selectarea articolului din lista afisata;

  1. Apasati butonul image14.

4. Apasati butonul image15 (OK) pentru salvarea inregistrarii;

5. Apasati butonul image16 (Iesire) pentru iesirea din functie.


Pentru mai multe informatii studiati documentatia generala, la adresa docserp.emsys.ro sau apelati la suport.