Organizare Casierii¶
Scop
Structurarea conturilor de casa se realizeaza in functie de locatiile casieriilor, structura registrelor de casa ce trebuie intocmite, transferul de numerar. O casa poate avea unul sau mai multe conturi de casa la nivelul carora se intocmeste un registru de casa, ce se listeaza din sistem.
La nivelul fiecarui cont de casa, se completeaza contul de disponibil, definit in planul de conturi, pe care se inregistreaza operatiile de incasari si plati in registrele de casa precum si registrul de contabilitate in care se vor regasi inregistrarile contabilie generate la actiunea de contabilizare. La asocierea tipurilor de tranzactii pe contul de casa atat contul de disponibil cat si registrul de contabilitate pot fi modificate.
Inregistrarile contabile se vor genera in registrul de contabilitate si pe contul de disponibil configurate la asocierea tranzactiilor pe contul de casa.
Structura conturilor de casa poate sa difere in functie de tipul organizatiei astfel:
pentru organizatii bugetare se pot configura casieriile: principala, secundara, etc si, in cadrul fiecareia, cate un cont de casa pe fiecare sursa de finantare
pentru organizatii nebugetare se poate configura cate o casierie pentru fiecare registru de casa (in cazul analiticelor distincte ale unui cont de casa din planul de conturi)
Prerechizite
Lista rezervata TIB - forme de organizare case / banci (ex. Casierie, Sucursala, Filiala)
Procedura
Accesati Cash Management -> Definitii -> Case si banci si definiti nomenclatorul de Case/Banci : denumire, adresa, persoana de contact, tip (CASA).
Defineti cate o casa pentru fiecare casierie fizica existenta (casierie centrala, punct de incasare,etc) , respectandu-se structura casieriilor in teritoriu, relatia cu unitatile bancare si modul de organizare a acestor activitati.
2. Accesati Cash Management -> Definitii -> Conturi la Case si Banci si configurati conturile de casa (registrele de casa) pentru casieriile definite anterior.
Definiti atatea conturi pe o casa corespunzator cu punctele de incasare la nivelul carora se urmareste sold la sfarsitul zilei si unde se intocmesc borderouri si/sau registre de casa (definire conturi la case).
3. Asociati pe fiecare cont de casa, tranzactiile de incasari / plati care vor putea fi operate , seriile si numerele de documente care vor fi utilizate (buton Tranzactii).
4. Definiti pe fiecare cont de casa responsabilii ce vor putea opera sau doar vizualiza registrele de casa (buton Responsabili) .
5.Configurati transferul de numerar - daca numerarul incasat pe contul de casa respectiv se depune la casieria centrala (buton Transfer ).
Atentie
Se configureaza cate o casierie pentru fiecare locatie
Se configureaza cate un registru de casa pentru fiecare cont contabil de casa dintr-o casierie pentru care se deruleaza operatiuni de incasari / plati
Intre casieriile secundare si cea principala se configureaza tranzactie de transfer numerar daca acesta se depune la casieria principala
Casieriile se pot defini intr-o structura arborescenta . Recomandam utilizarea unei structuri simple si completati campul Ultim cu valoarea DA.