Stornare Intrari¶
Scop¶
In cazul introducerii unor inregistrari eronate, pentru care au fost parcurse toate fazele de prelucrare a unui document (validare, contare) sau este nevoie de corectia valorilor de intrare ale unor imobilizari sistemul permite introducerea unor documente de stornare, dar pe aceeasi functiune a sistemului pe care a fost introdus documentul eronat.
Procedura pentru Stornarea unei RECEPTII in aceeasi perioada fiscala cu Receptia initiala:¶
1. Alegeti Financial -> Imobilizari -> Intrari -> functia pe care s-a introdus initial receptia
2. Introduceti antetul documentului de stornare prin copierea antetului documentului ce se doreste a se storna
3. In detalierea documentului alegeti Tip Tranzactie = STORNARE si Tip Intrare = RECEPTIE
4. Introduceti numarul de inventar ce se doreste a se storna sau apelati F1 pentru a alege numarul de inventar din cele disponibile pentru stornare pe functia respectiva. Restul informatiilor se preiau automat din documentul care se storneaza cu valori cu semn schimbat. Daca receptia initiala a inclus mai multe inregistrari, pe mai multe numere de inventar, se pot alege doar acelea care se doresc a fi stornatre (anulate).
5. Finalizati detalierea pentru fiecare numar de inventar apasand tasta OK.
Apasati buton Iesire pentru a parasi detalierea documentului.
7. Verificati informatiile preluate, alegeti butonul Validare pentru actualizarea datelor in domeniile implicate si generarea propunerii de contare
8. Apelati functia Financial->Contabilitate Financiara->Registre de contabilitate si selectati registrul pe care s-a inregistrat documentul.
9. Selectati tranzactia, verificati propunerea de contare generata, care trebuie sa aiba ca efect anularea notei contabile din documentul initial care s-a stornat (sau a unei parti din nota contabila din documentul initial). Apoi apelati butonul pentru contarea tranzactiei.
Procedura pentru Stornarea unei RECEPTII la ultima perioada fiscala la care este calculata amortizarea (alta decat Receptia initiala)¶
(numarul de inventar are deja calculata amortizare de la perioada receptiei pana la perioada stornarii):
1. Analizati in raportul Situatia imobilizarilor la nivelul fiecarui cont pe care este inregistrat mijlocul fix care este amortizarea calculata pentru numarul de inventar ce se doreste a se storna.
Recomandare: folositi selectia „Un.nr” pentru a selecta numarul inventar dorit, iar pe butonul Ordonare selectati „Cont”
2. Alegeti Financial -> Imobilizari -> Amortizare -> Rectificare Amortizare
3. Introduceti cate un document de corectie amortizare pentru fiecare cont imobilizare pe care numarul de inventar are amortizare, pentru anularea amortizarii calculate de la data start amortizare pana la perioada curenta (corectie amortizare si corectie cheltuieli valori negative)
4. Alegeti butonul Validare pentru actualizarea amortizarii numarului de inventar si generarea notei contabile de anulare amortizare.
5. Verificati propunerea de contare si contati inregistrarile pe functia Financial -> Contabilitate Financiara -> Registre de contabilitate selectand registrul pe care s-au inregistrat documentele de corectie
6. Alegeti Financial -> Imobilizari -> Intrari -> functia pe care s-a introdus initial receptia
Introduceti antetul documentului de stornare
8. In detalierea documentului alegeti Tip Tranzactie = STORNARE si Tip Intrare = RECEPTIE
9. Introduceti numarul de inventar ce se doreste a se storna sau apelati F1 pentru a alege numarul de inventar din cele disponibile a se storna pe functia respectiva. Restul informatiilor se preiau automat din documentul care se storneaza cu valori cu semn schimbat.
10. Finalizati detalierea pentru fiecare numar de inventar apasand tasta OK.
11. Verificati informatiile preluate, alegeti butonul Validare pentru actualizarea datelor in domeniile implicate si generarea propunerii de contare
12. Apelati functia Financial -> Contabilitate Financiara -> Registre de contabilitate si selectati registrul pe care s-a inregistrat documentul. Verificati propunerea de contare care trebuie sa aiba ca efect anularea notei contabile din documentul initial care s-a stornat (sau a unei parti din nota contabila din documentul initial). Apoi apelati butonul pentru contarea tranzactiei.
Procedura pentru Stornarea unei MODERNIZARI :¶
1. Analizati in raportul Situatia imobilizarilor la nivelul fiecarui cont pe care este inregistrat mijlocul fix, care este valoarea ramasa neamortizata a numarului de inventar la perioada la care se doreste diminuarea valorii imobilizarii.
Recomandare: folositi selectia „Un.nr” pentru a selecta numarul inventar dorit, iar pe butonul Ordonare selectati „Cont”
2. Daca valoarea ramasa este mai mica decat valoarea modernizarii de stornat alegeti Financial -> Imobilizari -> Amortizare -> Rectificare Amortizare si introduceti un document de corectie amortizare prin care sa se micsoreze corespunzator valoarea amortizata. Validati si contati acest document.
3. Cand valoarea ramasa este mai mare decat valoarea modernizarii de stornat, alegeti Financial -> Imobilizari-> Intrari-> functia pe care s-a introdus initial modernizarea
4. Introduceti antetul documentului de stornare, iar in detalierea documentului alegeti Tip Tranzactie = STORNARE si Tip Intrare = MODERNIZARE
5. Introduceti numarul de inventar ce se doreste a se storna sau apelati F1 pentru a alege numarul de inventar din cele disponibile pentru stornare pe functia respectiva. In cazul in care pe functia respectiva imobilizarea are mai multe modernizari alegeti documentul care se storneaza. Restul informatiilor se preiau automat din documentul care se storneaza cu valori cu semn schimbat.
6. Finalizati detalierea pentru fiecare numar de inventar apasand tasta OK.
7. Verificati informatiile preluate, alegeti butonul Validare pentru actualizarea datelor in domeniile implicate si generarea propunerii de contare
8. Apelati functia Financial->Contabilitate Financiara->Registre de contabilitate si selectati registrul pe care s-a inregistrat documentul. Verificati propunerea de contare care trebuie sa aiba ca efect anularea notei contabile din documentul initial care s-a stornat (sau a unei parti din nota contabila din documentul initial). Apoi apelati butonul pentru contarea tranzactiei.
Atentie¶
Stornarea unei receptii (tranzactie cu Tip Intrare = RECEPTIE) fie in aceeasi luna cu receptia, fie intr-o luna urmatoare, presupune anularea numarului de inventar care s-a folosit in respectiva tranzactie. Numarul de inventar nu va mai putea fi folosit in tranzactiile ulterioare, intrucat starea lui devine ANULAT
Nu se poate storna partial din valoarea unei inregistrari dintr-o receptie
Pentru diminuarea valorii de inventar a unei imobilizari se poate introduce o tranzactie cu Tip Tranzactie = NORMALA, Tip Intrare = MODERNIZARE cu Valoare intrare Negativa, in masura in care valoarea negativa introdusa nu depaseste valoarea ramasa a numarului de inventar
Daca un numar de inventar a fost modernizat (are tranzactii cu Tip Intrare MODERNIZARE) nu i se poate storna tranzactia cu Tip Intrare RECEPTIE decat dupa stornarea tranzactiilor de MODERNIZARE
Un document stornat nu poate fi anulat printr-un alt document de stornare.