Configurare Imobilizari

Pentru functionarea modulului Imobilizari si asigurarea monografiei contabile pentru toate tipurile de tranzactii de imobilizari sunt necesare o parte din definitiile modulului Contabilitate Financiara .

Prerechizite

  • Plan de conturi si Clase de conturi, definite: Definitii ->Plan de Conturi->Clase

  • Monede definite si cursul valutar pentru acestea: Definitii ->Monede

  • Articole de calculatie, definite:Definitii ->Plan de Conturi->Articole de Calculatie

  • Elemente de cheltuiala, definite Definitii ->Plan de Conturi->Elemente de Cheltuiala

  • Documente, definite: Definitii ->Documente

  • Taxe, definite: Definitii ->Taxe

  • Lista diversa LRZ definita, in cazul in care se urmareste evidenta imobilizarilor pe rezidente (locuri de folosinta / amplasament / locatii) : Definitii ->Liste diverse

  • Lista rezervata DMF definita, in cazul in care se urmareste evidenta imobilizarilor pe domenii (de ex. domeniu public, privat, etc) : Definitii ->Liste rezervate

  • Registre contabile, definite: Definitii ->Registre de contabilitate

  • Business Unit-uri, definite: Definitii -> Business Unit

  • Obiecte de cost, definite Definitii ->Obiecte de cost, alocate pe bussines unit-uri si alocate pe fonduri

  • Parteneri, definiti: Definitii ->Parteneri

  • Structura organizatorica, definita, in cazul in care se urmareste evidenta imobilizarilor pe aceasta structura: Human Resources (HR)->Definitii ->Structuri de plata

  • Personal, definit, in cazul in care se urmareste evidenta imobilizarilor la nivel de marca responsabil: Human Resources (HR)->Administrare Personal->Date de baza->Personal HR

  • Comenzi de lucru, definite, in cazul in care se doreste urmarirea cheltuielilor pe obiecte de cost cu metoda „Pe comenzi”: Contabilitatea Costurilor->Comenzi de lucru->Comenzi de lucru - Generale

Procedura

1. Configurati conturile de imobilizari, amortizari, rezerve reevaluare, cheltuiala cu amortizarea, conturile corespondente rezerve folosite.

2. Definiti gestiunile de imobilizari de tip „I” pe functia Imobilizari->Gestiuni

3. Definiti nomenclatorul de coduri clasificare pe functia Imobilizari->Coduri de clasificare sau le incarcati dintr-un fisier cu ajutorul functiei Financial -> Incarcare date la Implementare -> Migrare date -> Coduri de Clasificare

4. Definiti registrele contabile imobilizari pe care se vor genera tranzactiile de imobilizari prin functia Financial -> Definitii -> Registre de contabilitate

5. Acordati drepturi de acces fiecarui utilizator autorizat sa lucreze la nivelul fiecarei functii pe care o va apela si la nivelul registrului, prin functia Administrator -> Drepturi de acces -> Utilizatori. In Drepturi functii bifati tipurile de acces, avand in vedere tipurile de drepturi pe care le va avea utilizatorul: Vizualizare, Adaugare, Modificare, Stergere, Validare, iar pentru functiile cu Tip acces Specific Registru, in Drepturi Specifice adaugati drepturi pe fiecare registru in parte.

6. Definiti tipurile de documente specifice modulului pe functia Administrator -> Configurare -> Configurare Aplicatie -> Tip Document

7. Configurati variabilele de setare specifice intregului modul pe functia Administrator -> Configurare -> Configurare Aplicatie -> Variabile specifice firmei

8. Configurati campurile dinamice imobilizari - in cazul in care doriti evidentierea anumitor informatii descriptive despre imobilizarile din patrimoniu, altele decat cele standard.