Managementul Cumpararilor¶
A. Cereri de Cumparare¶
O Cerere de Cumparare se genereaza din Lansare Cereri de Cumparare in starea Aprobata;
Cantitatile cuprinse in Cerere pot fi diminuate de Responsabilul cu cumpararea in functie de stocul existent in gestiunea santierului;
Cantitatile aprobate pot fi comandate integral sau partial si incluse in una sau mai multe Comenzi de Cumparare.
2. Rapoarte Cereri de Cumparare:
Situatia Cererilor de Cumparare - Raportul prezinta, intr-o perioada selectata, o situatie a Proceselor de Cumparari pornind de la Cererea de Cumparare si pana la Consumul Efectiv al Produselor.
B. Comenzi de Cumparare¶
O Comanda de Cumparare se genereaza prin preluarea pozitiilor din Cereri de Cumparare aprobate;
Comanda de Cumparare se introduce la nivel de furnizor si poate cuprinde pozitii din una sau mai multe Cereri de Cumparare;
Comanda de cumparare permite programarea livrarii Materialelor/Serviciilor la termene stabilite de comun acord cu Furnizorul.
2. Rapoarte Comenzi de Cumparare:
Situatia Comenzilor de Receptionat - Raportul prezinta situatia Comenzilor de Cumparare Ramase de Receptionat la nivel de Cumparatori, Agenti, Regiuni, Localitati sau Furnizori in perioada selectata;
Situatia Comenzilor Intarziate - Raportul prezinta situatia Comenzilor de Cumparare Intarziate la nivel de Cumparatori, Agenti, Regiuni, Localitati sau Furnizori in perioada selectata.
C. Receptii si Retururi¶
O Receptie de Articole se genereaza din Comenzi de Cumparare aprobate;
Materialele comandate se pot receptiona integral sau partial, in functie de programarea pozitiilor din Comanda;
O receptie poate cuprinde pozitii dintr-o singura Comanda de Cumparare.
O Receptie de Servicii se genereaza din Comenzi de Cumparare aprobate.
Serviciile comandate se pot receptiona integral sau partial, in functie de programarea pozitiilor din Comanda;
O Receptie poate cuprinde pozitii dintr-o singura Comanda de Cumparare.
Returul la Furnizor se genereaza in baza unei Receptii de Articole;
Aceasta permite Returul Materialelor constatate neconforme ulterior receptiei acestora in Gestiune.
4. Receptii Fiscale (Facturi Furnizori)
O Receptie Fiscala reprezinta imaginea facturii de la furnizor in sistem;
Aceasta poate cuprinde una sau mai multe Receptii de Articole / Servicii;
O Receptie Fiscala poate include si Retururi si se inregistreaza in baza Facturii de Stornare de la Furnizor.
5. Rapoarte Receptii:
Situatia Receptiilor in Curs - Raportul prezinta situatia documentelor de Receptii in Curs la nivel de Furnizor in Perioada selectata;
Situatia Receptiilor Efectuate - Raportul prezinta situatia documentelor de Receptii efectuate la nivel de Furnizor, Cumparator, Articol/Serviciu, coduri CPV, Centre de Cost in Perioada selectata.
6. Rapoarte Stocuri: