Inventariere Mijloace Fixe
Scop
Efectuarea procesului de inventariere fizica a mijloacelor fixe la nivelul unei gestiuni, in baza unei decizii de inventar definite anterior in ERP, cu inregistrarea constatarilor direct din teren, utilizand dispozitive mobile.
Functia permite:
asocierea documentelor de inventariere cu o decizie de inventar din ERP (numar decizie, data, gestiune);
scanarea codurilor de bare sau selectia mijloacelor fixe din lista importata;
completarea si salvarea informatiilor necesare (responsabil, comisie, observatii, marca, rezidenta etc.);
transmiterea datelor in ERP pentru verificare si reconciliere;
eficientizarea activitatilor de inventariere prin eliminarea formularelor pe hartie si reducerea erorilor manuale.
A. Prerechizite
Utilizatorul are drepturi pe gestiunea inventariata.
In functia Logistics -> Inventariere -> Inventariere (MF) trebuie sa existe definit un document inventar din care se preiau urmatoarele informatii:
Nr. Decizie – necesar pentru incarcarea documentului;
Data Decizie – asociata deciziei din ERP;
Gestiune – unica pe decizie;
Definitiile au fost preluate.
B. Definire document stoc faptic
Importati stocul scriptic utilizand functia Import Scriptic. Aceasta va prelua din ERP nomenclatorul mijloacelor fixe pentru gestiunea selectata.
Accesati functia Inventariere Mijloace Fixe si adaugati un document stoc faptic.
Antetul documentului contine urmatoarele campuri ce pot fi completate:
Nr. Doc. – numar unic pentru documentul stoc faptic; Acest camp se poate modifica in cazul in care exista deja un document cu acelasi numar in ERP. Pentru o decizie de inventar se pot inregistra mai multe documente de stoc faptic (ex: grupe de produse, marci diferite).
Data Doc. – de regula identica cu Data Decizie definita in ERP.
Nr. Decizie – se completeaza din ERP.
Data Decizie – se completeaza din ERP.
Gestiune – gestiunea aferenta deciziei, unica.
Data Referinta – in general identica cu Data Decizie.
Responsabil – persoana desemnata responsabila, definita in ERP pentru utilizatorul activ.
Comisie Inventar – camp text, obligatoriu, pentru membrii comisiei de inventariere.
Observatii – camp text optional.
Marca – utilizat pentru obiecte de inventar si mijloace fixe.
Rezidenta – aplicabil doar pentru mijloace fixe.
Dupa completare, salvati antetul documentului de stoc faptic. Documentul poate fi ulterior editat sau sters.
C. Adaugare pozitii document stoc faptic
Adaugarea pozitiilor se poate face prin doua metode:
Prin scanare cod de bare, scanati eticheta mijlocului fix si salvati
Sau prin cautare dupa denumire in campul Descriere, va fi afisata lista articolelor mijloacelor fixe importate, selectati mijlocul fix si salvati.
D. Incarcare in ERP
Dupa finalizarea adaugarii pozitiilor:
Apasati butonul Incarcati
din antet pentru upload-ul in ERP.
In ERP accesati functia Logistics -> Inventariere -> Document Stoc Faptic (MF) pentru a verifica pozitiile incarcate si validarea acestora.
Atenționare
Utilizatorul nu are acces direct la stocul scriptic in aplicatie. Un document de stoc faptic incarcat nu mai poate fi modificat.